zoontje bijna 4, zoontje bijna 2, nu een 3e?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Friesland90, 8 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Hallo,

Wij hebben 2 zoontjes van (in oktober) 4 jaar en een zoontje van (in november) 2 jaar. Ik heb bij de laatste zwangerschap nooit uit kunnen sluiten of dit de laatste was. Nu begin ik mij af te vragen hoe lang we dan willen wachten met een 3e.

Mijn man zit sinds augustus om de ww en heeft hierom twijfels of het nu slim is om voor een 3e te gaan. Aan de andere kant vind ik het idee wel fijn dat hij de eerste weken nog thuis zal zijn. Bij de laatste ben ik 2 keer opgenomen ivm uitdroging door het spugen. Hopelijk vind hij uiteraard wel zo snel mogelijk weer werk! De sollicitaties lopen in ieder geval, dat is gunstig.

Ook lijkt het ons best pittig om 3 jonge kinderen te hebben zo kort achter elkaar. De oudste gaat dan wel naar school naar de jongste nog niet en is dan misschien ook nog niet zindelijk. Ik vind het voordeel dat we de meubeltjes van de baby kamer en kinderstoel kunnen bewaren en niet hoeven op te slaan ergens of te verkopen. En we willen ook allebei niet te lang in de luiers zitten.

Zijn hier mensen die in een soort gelijke situatie hebben gezeten en waar hebben jullie voor gekozen? Adviezen ook welkom😊

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn zoon was 4,5 en mijn dochter 3 toen onze derde werd geboren
    De oudste ging dus naar school en de tweede nog niet,

Ik vond het juist wel fijn, de jongste sliep nog veel dus ik had nog veel mama dochter tijd en zij ging naar school toen onze jongste 1 werd en begon met lopen en overal aan zitten dus volledig daar de aandacht op kunnen zetten Wanneer de kinderen naar school waren.

Ik vond het ideaal,

Het is inderdaad wel drukker in huis, nu zijn er drie kindjes die willen spelen drie kinderen die tegelijk honger hebben of ziek zijn of elkaar juist opvolgen in het ziek zijn en je er dus langer zoet mee bent
    Drie kinderen die om en om de slaap niet kunnen vatten ;)
    Maar is het is geweldig, ( vind ik )

Nu is de oudste 6 de tweede 5 en de derde word in oktober 2 jaar, in 6 jaar heb ik straks dus 4 kindjes, daar moest ik wel even van slikken, de derde zal namelijk ook pas over 2 jaar naar school gaan dus dan heb ik ook weer2 kindjes thuis en tussendoor de oudsten halen en brengen en hun zitten op voetbal majorette zwemles en ze gaan naar vriendjes en hun vriendjes komen hier, logopedie kno arts bezoekjes.. Boodschappen etc etc ;) dus ja druk zal het wel zijn :p

3. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Bedankt voor je berichtje.
    Het lijkt mij erg druk zo! Haha neemt niet weg dat het ook gezellig is natuurlijk.

Het blijft twijfelen en met name bij mijn man. Ik denk dat hij het liever niet wil maar ben bang dat als de jongste volgend jaar bijna zindelijk is hij al helemaal niet meer wil. Nu is hij sowieso nooit enthousiast en kan lastig praten over bepaalde zaken. Moeilijk soms. Ik heb zelf ook nog twijfels omdat ik erg tegen het zwanger zijn op zie, het ging niet bepaald over een leien dakje bij mij helaas. Ik denk dat het een kwestie is van tijd en er over na blijven denken.

Mochten we een derde willen dan zou ik dat over 3 jaar liever ook niet meer willen.

4. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Ik heb een kindje van bijna 4, eentje van bijna 2 en eentje van 6 maanden. Het is zeker even pittig in het begin.. vooral omdat mijn middelste nog een heel kleintje was (16 maanden) toen de jongste geboren werd. Dit vond ik het allermoeilijkste, omdat de middelste naar mijn gevoel nog alle aandacht nodig had.

Ik lees dat jouw zoontje nu al bijna 2 is, dan zal hij voordat je zwanger bent en bevallen alweer een stuk ouder zijn. Denk dat het met een verschil van een jaar of 3 best goed te doen is hoor. De middelste is dan bijna zindelijk of al zindelijk, en je kunt goed met hem communiceren. Dat maakt de aanpassing een heel stuk makkelijker. Natuurlijk is elk kindje erbij een aanpassing in de zin van, het is een klein mensje met zijn eigen behoeftes en daar zul je altijd rekening mee moeten houden. Maar het zal je goed afgaan denk ik. :) Als het jouw wens is, een derde kindje, zou ik er zeker voor gaan nu het leeftijdsverschil niet té groot zal zijn.

Deel Deze Pagina