Mijn geheugen is op schokkende wijze opgefrist...

Discussion in 'Alleen en zwanger' started by ThunderAngel, Oct 25, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Vandaag werd ik gebeld door een "ex" van me, beter gezegd een ex-fling. Hij wou me graag spreken, met spoed.
    In het verleden (tot 6mnd geleden) hebben we regelmatig contact gehad, ook seksueel. Hij lag in scheiding, ik had een relatie. Ja, ik weet het, ik ben vreemdgegaan, shoot me, maar daar gaat het nu even niet over.
    Ik had het in die periode erg moeilijk met mijn ex, we hadden veel ruzie, er was veel geweld, en het was gewoon een verademing om bij J. (de fling dus) thuis langs te gaan, gezellig te dineren met een wijntje erbij, een filmpje kijken en ja, ook geregeld seks. Omdat hij heel serieus met mij was, echt serieus met mij verder wou, maar ik daar niets van wou weten ivm mijn toenmalige relatie, hebben we het contact verbroken.

Nu friste hij mijn geheugen op schokkende wijze op. Ergens tussen midden april en midden mei hebben we seks gehad, en is het condoom "blijven hangen" (ja, we waren hem kwijt :oops: ). Bij het plassen kwam hij er wel weer uit. Omdat ik de Nuvaring had, maakte ik me geen zorgen over een evt. zwangerschap (achteraf was de Nuvaring in mijn geval toch niet veilig, want ben er tóch zwanger door geworden).
    Hij vroeg zich af of mijn ongeboren kindje niet van HÉM kon zijn, ipv van mijn ex. Ik schrok heel erg hiervan, heb nooit meer aan dat condoom-incident gedacht! Maar goed, hoe groot is die kans nou, dat ik zwanger ben ondanks de Nuvaring én een condoom (al is dit blijven hangen)?

Voor het beebje zou het een stuk beter zijn als J. zijn vader blijkt te zijn. Hij heeft een goede vaste baan, een eigen ruime woning, is gescheiden, gebruikt geen drugs en is psychisch zo stabiel als wat. Anders dan mijn ex: strafblad, junk, alcoholist, uitkeringstrekker, psychopatisch.
    J. vertelde me dat hij mij helemaal vrij zou laten in mijn keuze, maar dat hij het zeer op prijs zou stellen als hij een DNA test mocht doen als het baby'tje er eenmaal is. Als deze test positief zou zijn zou hij heel, heel graag betrokken worden in de opvoeding van de kleine, hij zou mij financieël bijstaan, het kind erkennen, uiteraard allemaal als ik dat zou willen. Goed, het is vooruitlopen op de zaken, maar ik ben nogal geschockt hierdoor! Stel je voor...dan ziet de toekomst er ineens heel anders uit! Ik heb geen idee wat ik nu moet doen, heb hem nog niks geen antwoorden gegeven op zijn vragen omdat ik het echt zelf niet weet!
    Hij wil nog steeds heel graag een relatie met mij, ik ben gewoon niet verliefd op hem (geef om hem, dat wel). Hij is ook een stukkie ouder dan ik (15 jaar, maargoed mijn ex was ook 13jr ouder)

Wat zouden jullie nu doen in deze situatie?

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik zou zeker voor je eigen rust een DNA test laten doen om te kijken of hij wel of niet de vader is. Ook voor naderhand om problemen te voorkomen als je ex om de hoek komt of wat dan ook! Dat je tenminste kan aangeven wie nu daadwerkelijk de vader is. Alles is mogelijk, dus ook dat je bevrucht bent door J.!

Succes ermee meid!

3. ThunderAngel

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Haha :) hoe jij dat zegt, die laatste zin.

Ja ik zat ook te denken om hem maar gewoon z'n zin te geven: een DNA test. Ik geef hiermee toch nog helemaal geen gezag o.i.d uit handen?

4. PetraK

PetraK Fanatiek lid

Sep 19, 2005
    1,222
    0
    0
    Amsterdam
    Poeh...
    Hoe is je 'relatie' met hem? Bedoel kan je goed met hem door een deur?
    Als dat zo is. Zou ik gewoon een DNAtest doen, voor jullie beide ook wel een geruststelling denk ik?
    En mocht dan blijken dat hij de vader is, dan zit het beter denk ik dan bij die agresieve ex van je toch.
    Kindje is zoals ik lees bij hem WEL welkom, en hij is bereid voor jullie klaar te staan..

Toch blijft het wel moeilijk he.... Wat hoop je zelf? (kan het denk ik wel raden maar toch....)

5. randi

randi Niet meer actief

ik zou die dnatest toch ook doen , voor jezelf en ook eventueel voor je kind later want die heeft toch ergens ook wel recht om te weten wie zijn echte vader is. en hij vraagt gewoon betrekking en omgang met het kind en wil daar ook zijn verantwoordelijkheid innemen wat ik wel sjiek van hem vind. het strekt hem tot eer. dit wil daarom niet zeggen dat jullie persé een relatie moeten hebben hé , die relatie kan perfect ook vriendschappelijk blijven.in elk geval moest hij de vader zijn kunnen jullie perfect goede afspraken maken errond en die op papier laten zetten. je gaat er verder mee zijn dan met je ex en je kind ook wel denk ik

6. ThunderAngel

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ja, ik kan wel goed met hem door een deur. Ik zag hem al sinds ik hem kende als heel goede vriend, maar was niet verliefd. (nu nog niet)
    Hij was echter wel verliefd op mij, volgens hem heeft zijn ontmoeting met mij de doorslag gegeven voor zijn scheiding (dit vind ik overigens niet, want hij lag al in scheiding en ik zou nooit homewrecken)
    Hij wilde heel serieus met mij verder, en ik niet met hem, zo is ons contact destijds verbroken.

Ik denk ook wel dat ik hem gewoon toestemming geef voor een DNA test. Want inderdaad, bij J. is het kindje hartstikke welkom, hij heeft al een zoontje van 1,5 uit zijn huwelijk en die ziet hij nu ook elk weekend. Als ik zag hoe hij met hem omging, fantastisch!

Tja, zelf hoop ik uiteraard dat de beeb van J. is, aangezien dat voor hem echt het beste is (een vader waar hij op kan terugvallen en geen junk die 0,0 contacten met hem mag hebben van mij)

7. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Doen die DNA test! Je zegt het zelf al..je kindje zou veel beter af zijn met hem als vader en als blijkt dat hij het dan ook is ben je helemaal van die andere af!
    Je bent niet verliefd op hem en dat geeft helemaal nix, waar het om gaat is dat hij je wil steunen en er voor de kleine wil zijn! Eerlijk gezegd hoop ik echt voor je dat hij de vader is!

Veel succes!

Liefs Jessy

8. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hoi hoi

ik zou het zeker ook doen die dna niet alleen voor de vader maar nog meer voor je kindje hoe dan ook is 1 van de 2 de vader hopenlijk natuurlijk degene met de goede baan enzo maar ja dat is niet voor het zeggen zelfde als jongen of meisje

ik hoop voor vooral de baby dat de test positief uitpakt en dat hij of zijn een echte vader mag hebben zou geweldig zijn

groetjes nathalie ;)

9. Cellie

Cellie Fanatiek lid

Apr 23, 2006
    2,928
    0
    0
    Was je even vergeten dat je in de maand dat je zwanger werd ook nog sex met iemand anders hebt gehad?

Ik vind het werkelijk te bizar voor woorden!

En natuurlijk doe je dan een test, dat moet je toch weten!

10. PetraK

PetraK Fanatiek lid

Sep 19, 2005
    1,222
    0
    0
    Amsterdam
    Nou meid, dan gewoon die test straks doen, en dan heel hard duimen dat HIJ wel de vader is en niet de geen die jij junk noemt meid.

Dat een relatie er niet inzit .... Niet gek meid.
    Maar een goede vriend waar je op terug kan vallen is ook zeker niet verkeerd, vaak heb je daar meer aan dan aan de partner in je leventje.

Succes meid, hoop dat de DNA voor jullie goed uitpakt..

11. syllie21

syllie21 Lid

Oct 19, 2007
    53
    0
    0
    kapster
    hey

ik heb ook je andere topic gevolgt (dit kun je toch niet maken)
    en ik denk dat je zeker een test moet laten doen
    dit zou de uitkomst zijn dat je van die ander af bent en dat hij nix met je kindje te maken heeft dat is voor jou toekomst beter en voor die van je kindje en mischien ook wel voor die van je ex

wist je trouwens dat je ook een dnatest kan laten doen terwijl de baby nog niet geboren is?

veel succes

12. ThunderAngel

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Hey, dat wist ik niet! Heb je daar wat meer info over voor mij? Bijvoorbeeld kosten, hoe dat in zn werk gaat etc?

13. ThunderAngel

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Nou, ik had er helemaal niet bij stil gestaan in welke maand ik zwanger werd etc. Had mijn periode altijd heel onregelmatig, gebruikte de Nuvaring (die volgens mijn huisarts veiliger zou moeten zijn dan de pil!) én heb een condoom gebruikt (ok dat is dus "gefaald").
    Daarnaast kwam ik er pas tegen de 12 weken achter dat ik zwanger was, kortom de omstandigheden waren nogal onstuimig, dus zo bizar is het niet.

14. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
  15. greetje82

greetje82 Bekend lid

Jul 11, 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Nou ik zou als ik jou was lekker wachten met de dna test tot je kindje er is.
    Een vruchtwaterpunctie en een chorionbiopsie zijn niet helemaal zonder gevaar.
    Sterkte ermee en ik hoop dat je kindje van de 'leuke' papa is!

Liefs Greetje

16. ThunderAngel

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ja, misschien wel een goed idee. Ik ben panisch voor enge dingen en complicaties, dus als het niet helemaal zonder gevaar is zeg ik er sowieso "nee" tegen. Vandaag kwam J. trouwens bij me langs met een heel lief duur babybadje met standaard, met ingebouwde thermometer en allerlei Zwitsal spulletjes, een ledikantset in mijn favoriete kleur groen en 2 heel lieve babypakjes :oops: Vond het zo ontzettend lief, hij zei dat hij mij altijd zou steunen, ook als de beeb niet van hem blijkt te zijn, gewoon als heel goede vrienden. Dat heeft me zo ontzettend ontroerd en verrast, ongelofelijk :)

17. syllie21

syllie21 Lid

Oct 19, 2007
    53
    0
    0
    kapster
    ja het is voor de veiligheid beter als je even wacht
    ik zou wel alleen het dna van de leuke vader mee nemen en de minderleuke vader er even buiten houden...mischien niet eerlijk :oops: maar hij kan het wel tegen je gebruiken als hij je strax dwars wil zitten

super lief van j dat hij je die spulletjes heb gegeven ik hoop echt voor je dat hij de vader is

ik hou je topic in de gaten

18. greetje82

greetje82 Bekend lid

Jul 11, 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Oh wat lief! Is er echt geen heel klein kansje dat het wat wordt tussen jullie? Dat zou toch helemaal perfect zijn ;)

19. ThunderAngel

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Haha, zou idd leuk zijn, maar er is zo'n groot verschil tussen vriendschap en liefde. Een relatie begin je niet met een gewone vriend, maar iemand waar je echt wat voor voelt, verliefdheid. Dit heb ik bij hem niet, maar ik geef wel om hem, op een andere manier.

20. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Jeetje, wat een verhaal!
    Ik hoop van harte dat je kindje van de "leuke papa" is en niet van die ander!
    Succes!

Share This Page