PMS; driefasenpil of spiraaltje?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door megacarls, 24 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. megacarls

megacarls Niet meer actief

Ik heb veel last van PMS klachten.
    Ik heb een onregelmatig cyclus en meestal ook een lang cyclus van 5 a 6 weken. Na een week of 2/3 begin ik klachten te krijgen alsof ik zwanger ben. Misselijkheid, gevoelige borsten, buikpijn, puistjes, hoofdpijn... de hele santenkraam.
    Ik heb een jaar de pil gebruikt. 6 maanden Stederil en 6 maanden Mercilon.
    Bij beide kon ik de pil niet doorslikken want dan werd ik toch ongesteld, hooguit een dag later. Ik had nog steeds PMS klachten, alleen wel minder hevig.

De pil stelt me dus teleur. Ik ben opnieuw naar de huisarts geweest met het idee dat het spiraaltje het dan moest gaan doen maar volgens mijn huisarts zitten er minder hormonen in een spiraaltje en zou het dan reëel zijn dat het spiraaltje mijn klachten niet weghaalt. Ook wordt 60% nog steeds gewoon ongesteld.
    Ze vertelde me ook over de driefasenpil waar de pil elke week van dosis veranderd. Deze zou ik nog kunnen proberen om de klachten weg te halen.
    Dat de klachten weggaan vind ik het belangrijkst maar af en toe een menstruatie over kunnen slaan zou ik ook wel erg prettig vinden.

Wie heeft er ervaringen met klachten en het gebruik van een van deze middelen? Wie wil er zijn ervaring delen?

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik ben helaas ook 'gezegend' met flinke pms. Ik heb ook vooral veel lichamelijke klachten: hoofdpijn, misselijk (tot kokhalzen en soms zelfs spugen toe), opgeblazen buik, rommelende darmen. Maar daarnaast ook moe en prikkelbaar.

Vooral na mijn miskraam was het echt bar en boos, iedere maand. Kon soms niet eens werken zo beroerd voelde ik me. Nu een bevalling verder, ik heb gekozen voor mirena spiraal (ik mag geen pil, dus die optie heb ik helaas niet). Hoopte een beetje dat ik tot de groep zou behoren die geen eisprong en dus ook geen menstruatie zou hebben, maar helaas...

Ongeveer 9 maanden na bevalling kwam mijn eigen cyclus op gang en is ook de pms er weer :(. In het begin nog onregelmatig omdat ik nog steeds BV geef, maar de laatste 3 maanden lijkt het gewoon weer echt 'normaal' en regelmatig. De pms is (nog) niet zo erg als het was voor ik zwanger werd (van nr 3), maar hij is er wel. En hij is nog steeds irritant. Spiraaltje was voor mij dus geen oplossing voor pms.

Maar ja. Ik ben door mijn opties heen, ik vrees dat ik toch een manier moet vinden om er mee te leren leven.

Ik heb overigens in het verleden voor mijn 1e kindje een 3-fasen pil gehad omdat ik bij een gewone pil tussendoor bloedingen had, was er erg tevreden over (maar toen had ik nog geen pms...).

Deel Deze Pagina