PMS; driefasenpil of spiraaltje?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door megacarls, 24 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. megacarls

megacarls Niet meer actief

Ik heb veel last van PMS klachten.
    Ik heb een onregelmatig cyclus en meestal ook een lang cyclus van 5 a 6 weken. Na een week of 2/3 begin ik klachten te krijgen alsof ik zwanger ben. Misselijkheid, gevoelige borsten, buikpijn, puistjes, hoofdpijn... de hele santenkraam.
    Ik heb een jaar de pil gebruikt. 6 maanden Stederil en 6 maanden Mercilon.
    Bij beide kon ik de pil niet doorslikken want dan werd ik toch ongesteld, hooguit een dag later. Ik had nog steeds PMS klachten, alleen wel minder hevig.

De pil stelt me dus teleur. Ik ben opnieuw naar de huisarts geweest met het idee dat het spiraaltje het dan moest gaan doen maar volgens mijn huisarts zitten er minder hormonen in een spiraaltje en zou het dan reëel zijn dat het spiraaltje mijn klachten niet weghaalt. Ook wordt 60% nog steeds gewoon ongesteld.
    Ze vertelde me ook over de driefasenpil waar de pil elke week van dosis veranderd. Deze zou ik nog kunnen proberen om de klachten weg te halen.
    Dat de klachten weggaan vind ik het belangrijkst maar af en toe een menstruatie over kunnen slaan zou ik ook wel erg prettig vinden.

Wie heeft er ervaringen met klachten en het gebruik van een van deze middelen? Wie wil er zijn ervaring delen?

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik ben helaas ook 'gezegend' met flinke pms. Ik heb ook vooral veel lichamelijke klachten: hoofdpijn, misselijk (tot kokhalzen en soms zelfs spugen toe), opgeblazen buik, rommelende darmen. Maar daarnaast ook moe en prikkelbaar.