Hey meiden, ik zit hier met een ingevulde formulier van de Verloskundige. Dit formulier is een formulier voor de nekplooimeting die gedaan zal worden in Rotterdam (STAR, medisch diagnostisch centrum). Ik dacht dat ik hen moest bellen voor een afspraak, maar volgens mij moet ik het formulier dat ik voor me heb liggen naar hen opsturen. Want er staat: onvolledig ingevulde formulieren worden retour gezonden aan de aanvrager. Nemen zij na ontvangst van het formulier contact met mij op voor een nekplooimeting? En gebeurt de bloedtest op dezelfde dag als de echo? Dus niet dat je steeds heen en weer moet reizen..? liefs, Assi
Heeft de verloskundige dat niet verteld? Ik vind dat zij dat netjes door had moeten geven, neem anders even contact met zo op, het is anders een beetje zonde als je het opstuurd en het was niet nodig. Ik ga over 1,5 week weer naar de gyn. en dan regelt hij voor mij een afspraak en moet dan bloed laten prikken, succes. Ik zou even bellen naar je vk.
Normaal gesproken vind de bloedtest rond week 10 plaats en de echo met nekplooimeting rond week 12 en dan krijg je meteen na de echo de uitslag (dan is de uitslag van het bloedprikken ook binnen want dat duurt even).
bij ons vind het altijd op dezelfde dag plaats en met 12 weken... en krijg je binnen 3 dagen de uitslag..
Ik had ook dat formulier van STAR in Rotterdam en snapte er ook weinig van. De VK had gezegd: je belt gewoon naar STAR en maakt een afspraak. Nou, wij hadden geen zin om naar Rotterdam te gaan (ik voel me erg beroerd op het moment en we hebben geen auto), dus in het ziekenhuis met de termijnecho gevraagd of het ook gewoon daar kon. Ja hoor dat kon, moest ik maar vast bloed laten afnemen met dat formulier van STAR en dan een afspraak maken. Dus wij de VK gebeld: we blijven gewoon hier in de stad hoor. Was het: ok, maar dan mag je met de bloedafname niet het formulier inleveren.. Zat ik daar met dat formulier bij de bloedafname, zat t ding te bewaken als een pittbull Kreeg uiteindelijk een kopie mee want ze hadden het formulier toch echt nodig zeiden ze. Goed, gebeld voor een afspraak voor de nekplooimeting en daar zeiden ze dat het normaal is dat het formulier gewoon wordt ingenomen bij de bloedafname! Kortom, ingewikkeld gedoe met dat formulier van STAR.