stoppen met de pil?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door rebbel, 25 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hallo!
    ik ben al eens eerder vorig jaar op dit forum geweest en mijn vriend en ik hebben toen toch besloten om even te wachten met een kindje, er waren toen wat omstandigheden waardoor het niet prettig was om in die tijd te beginnen, nu zijn we er helemaal klaar voor! maar toch, klinkt misschien stom :oops: hebben we voor onszelf gezegd rond augustus / september beginnen we pas omdat er nu nog wat dingen lopende zijn die dan achter de rug zijn! zijn er meer die dat zeg maar van te voren min of meer met elkaar afgesproken hebben van dan beginnen we? ik kan iig niet wachten tot het zover is! ik hoop dan ook dat het dan heel snel raak is! :D

nou is mijn vraag:
    ik zit er aan te denken om een paar maandjes eerder te stoppen met de pil, en een ander voorbehoedsmiddel te gebruiken zodat mijn lichaam vast kan ontpillen, wat vinden jullie daar van?

groetjes rebbel!

2. stef82

stef82 Actief lid

6 nov 2006
    298
    0
    0
    he rebbel,

kan je altijd alvast aan beginnen.. ik ben zelf nu een half jaar gestopt en nog steeds niet ongi..dus mijn cylus is nog even aan het ''bijkomen'' van de pil. hoop dat ie snel goed is zodat ik snel zwanger wordt! maar bij de 1 duurt het op gang komen van de cyclus langer dan bij de ander! dus als je even tijdelijk met condoom gaat vrijen heb je wel meteen inzicht in je eigen cyclus!
    veel succes!
    groetjes

3. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi!
    bedankt voor je antwoord, zo had ik het dus ook bekeken!
    ik hoop voor jou dat het bij jou ook snel regelmatig word, zodat jullie ervoor kunnen gaan! succes!

groetjes rebbel

4. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hey meid,

Spannend allemaal! Als ik jou was zou ik dat dus zeker doen; stoppen met de pil en ontpillen en het in de tussentijd met cd doen, dan krijg je inzicht in je cyclus, kan je cyclus regelmatig worden en dan kun je er helemaal voor gaan!

Suc6!

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    toen wij stopte met de pil zijn we er gelijk voor gegaan.
    maar het is je goed recht om eerst nog met condooms te vrijen , wie weet is je cyclus gelijk goed of misschien niet.
    mijne was gelijk redelijk goed maar ja dat zie je dat zegt niks

6. san78

san78 Fanatiek lid

14 mrt 2006
    1.172
    0
    0
    assen
    ik ben het met de meiden eens. dan kan je lichaam eerst wennen zonder pil en is je lichaam hormoonvrij. en je kan dan zien hoe je cyclus is. ik zou het gewoon doen.

liefs san.

7. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    thanks meiden voor jullie reacties! :D
    ik hoop dat het bij jullie snel raak is!

groetjes rebbel

8. usMommy

usMommy Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.273
    1
    0
    Herndon VA USA
    Ik zou als ik jou was inderdaad ook eerder stoppen en dan wel veilig vrijen!
    Succes vast voor Aug/Sept

9. san78

san78 Fanatiek lid

14 mrt 2006
    1.172
    0
    0
    assen
    ik ben al in ronde 15 beland (wel een vroege miskraam gehad in augustus) maar we gaan er vol goede moed tegen aan. en zo zie je maar dat het best een tijdje kan duren voordat je zwanger bent. (en als ik zwanger ben en ben bevallen ga ik nooit meer aan de pil)

ik wil je alvast heel veel succes wensen.

liefs san.

10. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Wij zijn ook eerder gestopt dan wanneer we voor t echhie gingen zeg maar...en dus wel veilig gedaan verder, want volgens de HA kon het wel direct raak zijn....maar dat wisten we al wel...dus eerder stoppen met de pil zou ik gewoon doen. Heb je ook ff de tijd om je cyclus weer zelf op gang te krijgen en hopelijk wat regelmatig te laten verlopen... :D

11. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    fijn dat jullie allemaal reageren!
    ik ga zeker stoppen met de pil, het duurt dan nog wel even voor we voor t echie gaan, maar ik blijf hier wel wat rondhangen want ben ook erg benieuwd hoe het met jullie gaat! :)

groetjes rebbel.

12. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ik ben ook 3 maanden eerder gestopt.. kan het je zeker aanraden

13. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Ik raad het af , Cd's zijn verschrikkelijk dingen. Krijg je gelijk minder zin van.
    Maar das mijn mening.

Ik ben gewoon met de pil gestopt en was drie weken later zwanger. ( na tien jaar non stop pilgebruik)

't zegt dus niets

14. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi wannabe,

heb er niet zo'n moeite mee om het met CD te doen, en mijn vriend ook niet, zonder is natuurlijk wel prettiger, maar vind het wel fijn als ik voor we echt beginnen weet hoe het met mn cyclus zit! :)

15. Loess

Loess Actief lid

14 feb 2007
    267
    0
    0
    die mening deel ik met je :)
    ik ben in jan gestopt met de pil en we zijn er meteen voor gegaan... nu afwachten maar

16. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi meiden!

even een vraagje! vandaag heb ik mijn laatste pil genomen, maar zoals jullie in mijn eerste berichtje hebben kunnen lezen willen we in augustus/september pas voor t echie gaan, maar wil eerst mijn lichaam pilvrij maken en zorgen dat ik inzicht in mijn cyclus heb! :D wanneer kan ik dan het beste met foliumzuur beginnen?

alvast bedankt voor de reacties! :D
    groetjes rebbel

17. Twins

Twins Actief lid

18 mrt 2007
    472
    1
    0
    België
    hey rebel,

bij ons is het vrij gelijkaardig gelopen. Mijn man wou heel graag nog eens gaan skiën (wat ons de eerste jaren met een kindje niet zo eenvoudig leek) dus hadden wij echt gepland van 'na de skievakantie beginnen we er aan'. Nu zijn we in februari op skievakantie geweest.
    Ik ben echter al in september gestopt met de pil... omdat ik mijn lichaam volledig pilvrij wou hebben. Mijn cyclus is wel onmiddellijk op gang gekomen. Verwacht je er wel aan dat het een lastige tussenperiode zou kunnen worden ;)
    Het vrijen vond ik minder leuk met cd (als je anders gewend bent) en elke keer ik wat overtijd ging wat ik altijd stiekem een beetje aan het hopen :D .

Normaal geeft de huisarts aan om te starten met foliumzuur zodra je stopt met de pil. Wanneer je nog plant om eventjes te wachten denk ik dat je ook niet direct hoeft te nemen. Ik pak het nu bijna 3 maand. Dus rond januari ben ik begonnen.

Groetjes en heel veel succes met je beslissing!

Twins

18. Twins

Twins Actief lid

18 mrt 2007
    472
    1
    0
    België
    zie net dat je al beslist hebt ;)

Succes!

19. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi twins! :D

bedankt voor je reactie! onze verhalen komen een heel eindje overeen idd! ik zat er aan te denken om er in juni ofzo mee te beginnen, want ik hoorde ook dat je het niet té lang moet slikken? ik realiseer me wel dat de tussentijd anders wordt, maar mijn vriend en ik hebben het goed besproken en we staan er allebei achter om het dan een tijdje met cd te doen! zal wel iets minder zijn maar dat overleven we wel! ;)
    jij iig heel veel succes! ik hoop dat het snel raak is voor jullie!
    :D
    groetjes rebbel

20. Twins

Twins Actief lid

18 mrt 2007
    472
    1
    0
    België
    Je hebt een mooi vooruitzicht hé ;) Dan is dat inderdaad te overleven... en eigenlijk gaat het wel best snel hoor!

Volgende week eerste NOD sinds we begonnen zijn. Ben super benieuwd! Maar na alle verhalen (van hoop en soms beetje ontgoocheling) hier probeer ik mij niet teveel te focussen op mogelijke symptomen. We zien wel, maar ik heb er een goed oog op :D

Groetjes
    Twins

Deel Deze Pagina