Beste verloskundige, Ik maak mij een beetje zorgen. Ik hoop dat u mij kunt helpen met het beantwoorden van mijn vraag. Mijn cyclus is regelmatig, zo'n 31 dagen. Afgelopen maandag heb ik mijn eitje gehad. Na een jaar bezig zijn herken ik het gevoel (pijn/steken) en qua timing klopt het ook. Gister had ik een beetje roze verlies want voor mij uitzondelijk is want ik heb altijd alleen roze/bruin of rood tijdens en rondom mijn menstruatie. Later in de middag en avond zag ik steeds zwart voor mijn ogen, echt raar gevoel. Dat zal ik los van het roze verlies. Maar deze ochtend had ik echt bloedverlies. Echt 'vers' bloed, roodrood. En niet een druppeltje of zo. Ik heb dit nog nooit eerder gehad en maak mij toch zorgen. Het kan geen innesteling zijn gezien de korte tijd tussen ei en bloedverlies. Enig idee wat dit kan zijn? Moet ik naar de dokter? Eerlijk gezegd heb ik nou niet echt een goed contact met hem. Vandaar dat ik de vraag eerst hier neerleg. Vriendelijk bedankt voor uw tijd voor het beantwoorden. Groeten, Gaby
Hoi gabybaby, Helaas kan ik je niet vertellen wat er aan de hand is. Het is daarom ook verstandig naar de huisarts te gaan. Je mag omdat je al een jaar aan het proberen bent je laten door verwijzen naar de gynaecoloog voor verder onderzoek en eventueel wat hulp bij het zwanger worden. Bloedverlies van de innesteling is anders dan je menstruatie maar inderdaad is de tijd tussen eisprong en bloedverlies wel kort. Laat het uitzoeken! Imke