Hallo, de eerste dag van mijn laatste menstruatie was op 13 april 2006 maar ik heb geen idee hoelang mijn cyclus gemiddeld is. Ik ben 14 oktober 2004 bevallen van mijn eerste en ik ben daarna maar 1 keer ongesteld geweest, op 13 april dus. Ik heb net positief getest en wil natuurlijk graag weten wanneer jullie denken dat mijn uitgerekende datum is en natuurlijk hoelang ik al zwanger ben. Alvast bedankt, groeten Anneguus
hoi Anneguus, gefeliciteerd met je zwangerschap! Je komt zeker in aanmerking voor een termijnecho, want het is lastig te bepalen hoe lang je precies zwanger bent. Als we uitgaan van een "normale" cyclus na deze ongesteldheid, dan ben je nu 5 weken en 4 dagen zwanger en uitgerekend op 17 januari 2007. Maar met een echo kan precies bepaald worden hoe ver je bent en wat de uitgerekende datum wordt, die geeft meer betrouwbaarheid dan deze datum, omdat we niet weten hoe lang jouw cyclus geweest is. Houd voorlopig deze datum maar aan, dan heb je een beetje houvast. Het is wel een schot in de roos dan zeg, meteen na je eerste menstruatie weer zwanger! Je kunt nu al contact opnemen met een verloskundige en een afspraak maken voor de intake en voor een termijnecho. Goede zwangerschap gewnest! Mirjam