Ervaringen met Green Choice?

Discussie in 'De lounge' gestart door ER14, 23 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Dag dames,

Wij zijn ons aan het oriënteren op een andere energiemaatschappij. We zitten al ruim 7 jaar bij de NUON maar de klantvriendelijkheid laat nog al wat te wensen over.

Ik heb net alles ingevuld op een onafhankelijke prijsvergelijker en daar komt Green Choice uit. Groene stroom spreekt ons sowieso erg aan, ik heb alleen nog nooit van deze maatschappij gehoord.
    Zijn er dames die ervaring hebben en deze willen delen?

2. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Ja, wij! We zitten er al ca 5 jr bij en nooit gekke dingen meegemaakt! Blijkt idd een van de goedkopere te zijn.
    Laatst hadden we een verkoper van energie aan de deur, zijn eerste vraag was 'wie is uw energieleverancier?' Antwoord was dus 'Greenchoice'. Toen zei hij 'Ah, nou dan ga ik maar weer, want daar kunnen wij niet tegenop' hahaha.

3. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zyn van essent naar Greenchoice overgestapt zo n 2 jaar geleden en ons bevalt t prima!

4. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Super! Fijn om te horen meiden!
    We gaan aanstaande vrijdag de knoop doorhakken dus alle reacties zijn welkom :D

5. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Wij zitten er ook al een jaar of 5, nooit problemen gehad, redelijke prijzen en klantenservice is ook goed bereikbaar...

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Wij zitten er nu een jaar. Vind het wel vrij prijzig (laatst onze eerste jaar afrek. Gehad) maar verder bevalt het prima.

7. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Hier ook green choice, wij vinden het een ontzettend fijne energie maatschappij. Kregen dit jaar ruim 600 euro terug:)

8. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Ik heb nog geen klantervaring met Greenchoice, maar wil je wel even waarschuwen voor (onafhankelijke) prijsvergelijkers.
    Ik werk bij de klantenservice van een energiemaatschappij en merk dat prijsvergelijkers vaak een heel verkeerd beeld schetsen.
    Ze vergelijken vaak het duurste product van de 1 met het goedkoopste product van de ander. Appels met peren dus.
    Ook de sites die beweren onafhankelijk te zijn.
    Je kunt beter de tarieven en voorwaarden direct bij Greenchoice opvragen en die 1 op 1 vergelijken met de tarieven en voorwaarden van je huidige leverancier. Schetst denk ik een realistischer plaatje.
    Succes met je keuze. :)

9. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Super bedankt meiden!

10. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Wij hebben een slechte ervaring. We hadden Greenchoice genomen toen we ons eerste huisje kregen.
    Het was ons eerste huisje, dus totaal geen verstand van wat je ongeveer moet betalen per maand.
    We wisten dus ook niet dat je na een jaar normaal een jaarafschrift hoort te krijgen en dan de maandprijs omhoog of omlaag moet gaan.
    We hebben dus 2,5 jaar daar gezeten en een maandbedrag betaald zonder iets te horen van hun en dachten dat dit normaal was.

Maar toen kwam de JAREN afrekening, of we even binnen 7 dagen 2200 euro wilde overmaken, want we hadden al 2,5 jaar veel te weinig betaald! Dacht dat ik erin bleef, we zijn meteen overgestapt. Natuurlijk ook stom van ons, maarja wisten wij veel, je hebt het er niet over omdat je denkt dat het zo hoort en je ook niks van de energiemaatschappij hoort.

11. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Hier ook nooit problemen gehad met Greenchoice. Ze hebben een hele fijne klantenservice!

12. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Wij zitten al jaren bij Greenchoice, nooit problemen mee gehad. Ze komen bij veel test eruit als een van de goedkoopste leveranciers en ik vind het absoluut een pré dat het groene stroom is.

Een tip: laat je tarief steeds voor een jaar vast zetten. Dit gaat niet vanzelf, dus als je het niet doet betaal je het standaard tarief. Als je belt met ze als je eerste termijn bijna is afgelopen kun je het weer voor een jaar vastzetten voor een lager tarief dan het standaard tarief. De tarieven gaan voorlopig toch niet omlaag.

Dat een energieleverancier je niet benaderd over je maandbedrag vind ik niet zo gek. Ik vind dat toch wel je eigen verantwoordelijkheid.

13. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Bedankt voor de tip Melrose! Daar heb ik echt iets aan.
    Bedankt voor de ervaringen, ook de minder leuke! Goed om te weten dat je zelf achter de jaarnota aan moet!

Ik weet dat lief neigt naar Oxxio. Ik denk dat we ze maar gewoon gaan bellen en een aanbod laten doen voor een jaar met een vast tarief en dan kijken wie het beste uit de bus komt. Al heb ik mijn keuze eigenlijk al gemaakt haha.

14. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Wij hebben ook veel gedonder gehad met de energieafrekeningen. De eerste keer kwam het doordat de daltarief meter vast zat waardoor alles op hoogtarief was geregistreerd. Dat was niet hun fout maar we zijn wel een jaar! bezog geweest met tig telefoontjes om het recht te breien. Er is meerdere malen aangegeven dat we gelijk hadden, maar actie ho maar. Toen dat eenmaal over was nog twee maal gedonder gehad. Toen waren we het zat. Nu bepalen we onze energieleverancier via energieveilingen. aanrader! Dan krijg je ook voor een jaar een vast tarief. Omdat je met een hoop mensen meedoet, krijg je meestal een heel goed bod :)

15. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik zit nu bijna 15 jaar bij greenchoice en ik heb nooit gekke dingen met ze meegemaakt. Tussendoor 1 jaar overgestapt naar eneco maar dat was een en al ellende en 1 jaartje nuon, idem ditto. Bij greenchoice gaat alles goed.

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

VL heeft hier ook al jaren Greenchoice en gaat allemaal super! Hij is er blij mee! Geen valse rekeningen, geen dubieuze praktijken, goede klantenservice, geen addertjes en groene stroom. Bevalt prima!

Deel Deze Pagina