Uit eten in het buitenland

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Yil, Jul 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Wij zijn op vakantie in Duitsland en willen binnenkort even naar een restaurantje hier in de buurt. In Nederland vind ik het de normaalste zaak om te vragen of ze een potje willen opwarmen, maar ik heb geen idee hoe normaal dat is in het buitenland (in ons geval dus Duitsland).
    Ik kan natuurlijk de proef op de som nemen, maar wil niet met mijn mond vol tanden staan als het niet kan ofzo :D Hoor dus graag jullie ervaringen.

(En ja ze heeft de leeftijd dat ze met de pot kan mee-eten, maar ik weet natuurlijk niet wat zij daar allemaal door het eten doen, dus geef ik haar in dit geval liever een potje)

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

duits eten kun je haar gewoon geven hoor dat is echt geen probleem verder kun je het gewoon vragen hoor.

vind ze in duitsland veel liever voor kinderen

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Ik zou het gewoon vragen. Wat kan er gebeuren als ze het niet willen opwarmen? Je wordt echt het restaurant niet uitgezet hoor. Duitsland is volgens mij niet zo heel anders dan NL. Vrienden van ons hadden in Amerika wel veel problemen om in de resraurants potjes op te laten warmen, ze kregen vaak zelfs geen bakje heet water om au-bain-marie op te warmen. De restaurants waren bang dat ze mega-claims kregen als hun zoontje zich zou verbranden aan hete potjes of heet water. Maar volgens mij is die claim-cultuur alleen zo in Amerika, zeker niet in Europa.

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Mijn ervaring in Duitsland is dat ze nog kindvriendelijker zijn dan in NL, dus ze zullen heus wel helpen met opwarmen!

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

*verkeerd gelezen*

6. Tamireya

Tamireya Actief lid

May 25, 2012
    492
    0
    0
    Je kan makkelijk in duitsland vragen of ze een potje op willen warmen (kan je zelfs in een patatzaak ;)).

Duits eten mag je ook gerust aan je kleintje geven (vind ik zelfs persoonlijk nog beter als het Nederlandse eten :)).
    In de meeste restaurants hebben ze een veel groter kindermenu dan hier in Nederland.

Eigenlijk is daar van alles te bespreken zo kan je ook bv aangeven dat je geen kruiden of iets dergelijks in het eten wilt.

Mocht je vertaling nodig hebben schrijf me maar ;)

7. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

Feb 13, 2011
    1,821
    72
    48
    Groningen
    Duitsland is super kindvriendelijk! Onze ervaringen zijn heel positief. Vorige maand ook meerdere keren in Duitsland gegeten en we keken dan op de kaart wat voor onze zoon geschikt was en dan bood de bediening zelf al aan om het in een kleine portie te doen.
    Ook overal kinderstoelen aanwezig etc. En 's avonds krijgt onze zoon altijd nog een beetje warme melk, was in de hotels geen enkel probleem om even warm te maken.
    Ook in de wegrestaurants langs de snelweg heb je overal hele leuke speelplekken voor kinderen. Daar hangt vaak zelfs een briefje waarop staat dat je het vooral moet vragen als je iets nodig hebt en de verschoningsruimtes zijn heel schoon, ideaal!

En de bediening in de horeca in Duitsland is echt heel gastvrij en lief voor kinderen! Dus je kunt het volgens mij gerust vragen als je iets nodig hebt.

(het is zo een beetje een Duitsland-promotie-praatje geworden, hihi ;))

8. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Duitsland is echt zo ontzettend kindvriendelijk. De mensen daar zelf ook. In de meeste tankstations in NL heb je geen verschoningsruimte voor kinderen. In Duitsland overal wel. Wel even vragen bij de kassa of je de sleutel mag.

Wat betreft eten. Bij wegrestaurants hebben ze zelfs potjes babyvoeding staan. Nu zie ik dat jouw dochter al 1 jaar is. Ik weet niet of dat ook zo is bij de "normale" restaurants? Vraag anders aan de ober of ze ook wat kunnen maken van "gemüse, kartoffelen und fleisch" oftewel aardappels, groente, vlees.

9. blike1987

blike1987 VIP lid

Aug 14, 2010
    6,656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Wij zijn net terug op vakantie uit Duitsland.
    Zaten ook bij een restaurantje waar we vroegen een potje op te warmen, dit was geen probleem, hij kreeg zijn eten zelfs in een chique schaaltje met servetje haha.
    Dus zou het gewoon doen, en als het niet kan zou ik gewoon naar een ander restaurant gaan toch? ;)

10. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

Apr 27, 2012
    1,920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ja, duitsland is echt een fijn land met kinderen en honden.
    Gewoon vragen. Maar ze hebben daar ook gewoon goed eten. Misschien dat een optie?

11. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Bedankt voor alle reacties tot zover! Zo te horen gaat het helemaal goedkomen met het uiteten gaan :)

Share This Page