Uit eten in het buitenland

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Yil, Jul 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Wij zijn op vakantie in Duitsland en willen binnenkort even naar een restaurantje hier in de buurt. In Nederland vind ik het de normaalste zaak om te vragen of ze een potje willen opwarmen, maar ik heb geen idee hoe normaal dat is in het buitenland (in ons geval dus Duitsland).
    Ik kan natuurlijk de proef op de som nemen, maar wil niet met mijn mond vol tanden staan als het niet kan ofzo :D Hoor dus graag jullie ervaringen.

(En ja ze heeft de leeftijd dat ze met de pot kan mee-eten, maar ik weet natuurlijk niet wat zij daar allemaal door het eten doen, dus geef ik haar in dit geval liever een potje)

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

duits eten kun je haar gewoon geven hoor dat is echt geen probleem verder kun je het gewoon vragen hoor.

vind ze in duitsland veel liever voor kinderen

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Ik zou het gewoon vragen. Wat kan er gebeuren als ze het niet willen opwarmen? Je wordt echt het restaurant niet uitgezet hoor. Duitsland is volgens mij niet zo heel anders dan NL. Vrienden van ons hadden in Amerika wel veel problemen om in de resraurants potjes op te laten warmen, ze kregen vaak zelfs geen bakje heet water om au-bain-marie op te warmen. De restaurants waren bang dat ze mega-claims kregen als hun zoontje zich zou verbranden aan hete potjes of heet water. Maar volgens mij is die claim-cultuur alleen zo in Amerika, zeker niet in Europa.

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Mijn ervaring in Duitsland is dat ze nog kindvriendelijker zijn dan in NL, dus ze zullen heus wel helpen met opwarmen!

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

*verkeerd gelezen*

6. Tamireya

Tamireya Actief lid

May 25, 2012
    492
    0
    0