Ben op 18 september gecurreteerd. Weinig last gehad op een nabloeding 2 dagen later na. Na 2,5 week telefonisch contact gehad met de gyn. Geen bijzonderheden. Maar we zijn nu 9 weken verder. Na 6 weken 2 dagen licht bloedverlies gehad van een paar dagen. Had niet het gevoel dat ik nu ongesteld was. Was weinig vooral bruin bloed en had niet veel tampons nodig. 2 weken later ( was vorige week woensdag) Witte draderige afscheiding. Sinds afgelopen zondag weer wat bruin verlies. Heb 6 weken na de curretage dus vlak voor het eerste bloedverlies getest en geen streepje meer. Maar nu weet ik t helemaal niet meer. Ben ik nu ongesteld geweest? Heb ik een eisprong gehad? Je hoopt toch stiekum zou dit een innestelingsbloeding zijn. Asherman? Wanneer wordt het nu weer eens normaal? Wat zijn jullie ervaringen?
Herken je verhaal! 29/8 curretage. Na 35 dagen hele lichte menstruatie (idd weinig tampons), vlag ging uit, ik kon verder. Toen opeens na 19 dagen vrij zware menstruatie! Ik schrok me rot. Nu deze ronde eenmalig ovu testen om cyclus in beeld te krijgen en nu cyclus weer volgens t boekje: ei na 14 dagen, gister ongesteld na 26 dagen. Kortom kan zo 2/3 maanden duren. Als je gemenstrueerd hebt en geen klachten/bijzonderheden is de kans zeer klein op asherman (maar snap je zorg!). Hoop dat alles snel weer op de rit is, gebruik je ovulatietesten?
De draderige afscheiding klinkt als je vruchtbare periode. Misschien dat door de curretage je baarmoeder zo schoon is dat je eerstvolgende menstruatie minder heftig dan normaal verloopt. Maar je kan ook bloedverlies houden als je baarmoeder nog niet helemaal schoon blijkt te zijn. Ik zou anders voor de zekerheid om een echo verzoeken.
Nee ik gebruik geen ovulatie testen. Wil daar eigenlijk ook niet aan. Hè nog steeds dat beeld van romantisch zwanger raken in mijn hoofd. Zo ben ik 1e keer nl zwanger geraakt. Zonder enige stress oid. Nu ligt de druk er dik bovenop.. Misschien eens overwegen. heb de huisarts gebeld . Zij geeft eigenlijk hetzelfde aan. Even 2weken afwachten, dan een zwangerschaps test doen en anders ff een echo laten maken. Krijg dan evt primolut voorgeschreven. Ben die onzekerheid nu wel beu...
Dat over de ovulatietesten heb ik ook hoor, heb ze ook nu pas gekocht en na deze ronde weer in de kast gegooid. maar het gaf nu wel even rust om te weten dat ik in ieder geval een eisprong had en het weer 'herstelt' is. sterkte met afwachten. het komt goed, maar kan gewoon even duren (zie ook mijn handtekening qua cyclus na MA)