weet t ff niet

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Crazy angel, 14 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    Als hij drinkt dan drinkt hij super goed, alleen op een begeven moment begint hij te huilen en wil dan wel weer drinken, maar begint
    op een begeven moment weer te huilen.
    En is dan erg onrustig.

Wat kan dit zijn? Ik heb echt melk zat. In beide. Het stroomt eruit.
    Ook tsr is vrij krachtig, hij laat dan los. En als het gestopt is,
    gaat hij weer drinken.

Hij kan zich ook heel erg verslikken. En dan kokhalst hij. (ik zag nog een ander topic hierover, k let daar ook even op)
    soms lijkt hij ook geen lucht te krijgen, ik til hem dan op en dan gaat het wel weer.
    Een vraag hierover, kan hij echt stikken door melk? Zo ja, wat moet ik dan doen?

(Ik vind hem sowieso vrij onrustig over de dag... snachts slaapt hij erg goed in zn eigen bed. Maar overdag alleen bij mij. en meestal huilt hij dan alsnog. hij heeft spruw, moet ik daar wat aan laten doen?)

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Spruw:
    Dit moet je zeker behandelen. Hierdoor kan hij moeilijker drinken en het drinken kan pijnlijk zijn.
    Maak een afspraak bij je huisarts voor een drankje wat je je kindje geeft en een gel voor jou tepels. Je moet je beide laten behandelen anders blijf je elkaar "aansteken".

Huilen:
    Het huilen kan dus van de pijn zijn door de spruw, maar ook door je TSR. Je verteld dat deze heftig is en daar kan hij van schrikken en zich in verslikken. Je hebt namelijk meerdere keren een TSR tijdens een voeding.

Je reactie is hartstikke goed om hem overeind te houden als hij zich verslikt. Zo kan hij rustig weer op adem komen. En zachtjes kloppen op de rug.
    Daarna kan hij weer verder drinken.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina