Pijnlijke tepels

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by LiLaLief, Nov 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

Jan 1, 2009
    6,729
    0
    36
    Hallo,

Ik ben nu 22 weken zwanger en vraag me af of ik iets kan doen om mijn tepels alvast voor te bereiden op borstvoeding?
    Ze zijn nu al zo vreselijk gevoelig, tegen het pijnlijke aan.

Na de geboorte van mijn eerste dochter is ze in het ziekenhuis verkeerd aangelegd waardoor mijn tepels bijna meteen stuk gingen.
    Toen heb ik een tijdje met een tepelhoedje geprobeerd te voeden en gekolfd.
    Nadat mijn tepels geheeld waren bleef het pijnlijk, zo erg dat ik huilend zat te voeden en al zenuwachtig werd als de klok bijna voedingstijd aangaf.
    Linda Offereins is toen nog bij ons thuis geweest om te begeleiden maar dat mocht niet baten, zij vermoedde dat ik Raynaud's aan mijn tepels had.

Lang verhaal, maar eigenlijk stond de vraag al in het begin; ik wil zo graag borstvoeding kunnen geven, kan ik iets doen om mijn tepels voor te bereiden?

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

Apr 17, 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Echt voorbereiden kan niet. Wel kan je voor de bevalling een borstvoedingsplan opstellen, zodat je goed voorbereid aan de slag kan als je bevallen bent.

Doe dit met een lactatiekundige bij jou in de buurt.

Als het reynaud is, zal je een paar extra dingen kunnen doen, om dit op te vangen. Bespreek dit ook.

Pijn bij het voeden hoort er niet bij (bij Raynauds past dit wel)
    Het mag de eerste 30 sec. flink gevoelig zijn, maar moet daarna weg gaan. Ik denk dat je kindje niet goed heeft aangelegen.

Laat een lactatiekundige z.s.m. meekijken en jullie coachen hoe je goed aanlegd.

Een goed begin is het halve werk :)

Succes.

Groetjes Saskia

3. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

Jan 1, 2009
    6,729
    0
    36
    Dankjewel voor je antwoord, ik zal bij een lactatiekundige meer informatie inwinnen.
    Ik ga sowieso een borstvoedingscursus doen.

Wat het aanleggen betreft destijds heeft de lactatiekundige meegekeken en geholpen, vandaar dat ze dacht aan Raynaud, mijn tepels werden ook wit alsof al het bloed eruit trok.

Share This Page