cyclus na miskraam??

Discussion in 'Miskraam' started by Tijgertje, May 9, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tijgertje

Tijgertje Lid

May 9, 2006
    67
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik heb vorige maand een miskraam gehad. Nu zit ik dus te wachten tot mijn normale menstruatie weer op gang komt.
    Mijn vraag is; hoelang duurt het voor ik weer ongesteld word na een miskraam?

We hebben het op dag 20 na de miskraam 1 keertje zonder condoom gedaan en ik vraag me nu af of er een mogelijkheid is dat ik zwanger kan zijn.

En ook wanneer ik dat kan testen. Want ik heb gehoord dat je nog heel lang zwangerschapshormonen in je lichaam kan hebben na een miskraam.. :( en dat daarom de test beïnvloed wordt..

Wie kan me helpen?

Groetjes van Tijgertje

2. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik was 6 weken na de curretage voor het eerst ongesteld, daarna weer direct regelmatig. Hafl januari de curretage gehad, 6 weken later ongesteld, toen 4 weken later weer, en nu ben ik 8 weken zwanger.

3. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Nou, zoals je aan mijn banner kunt zien :( kan het dus wel even duren voor je weer ongesteld wordt. Ik heb 22 maart een curretage gehad en wacht nu vol spanning af tot het weer een keer zover is. Morgen moet ik naar de gyn. en zal ik eens aan hem vragen of ik hier zelf nog enige invloed op kan hebben.
    Groetjes, Anakin.

4. moniekje

moniekje Actief lid

Feb 11, 2006
    485
    0
    0
    Ik ben niet eens ongesteld geweest! ik heb 29 maart een MK gehad en ben niet ongi geweest. Ik had dus direct weer een eisprong en ben dus gelijk weer zwanger geworden! Ik was 6week zwanger was echt zwanger! Nu dus na 6 weken weer!

5. Tijgertje

Tijgertje Lid

May 9, 2006
    67
    0
    0
    jeetje moniekje, dat is echt snel zeg!! Dikke proficiat!!! :D

Wanneer heb jij getest?

Mijn mk is nu 3 weken geleden.. ik moet dus nog eventjes geduld hebben.

Groetjes van Tijgertje

6. moniekje

moniekje Actief lid

Feb 11, 2006
    485
    0
    0
    Ik heb 30 april voor de eerste keer getest. en op 2 mei nog maar een keer met een clear blue (direct een dikke plus (zie mijn fotoalbum)
    Maar het is wel een erg onzekere tijd moet ik je zeggen. Ben erg onzeker. Met 6 weken heb ik de mk gehad en ik ben nu de 6 weken net gepasseerd.
    Het was een spannende dag maar ik had wat afleiding van pa en ma. want die waren op bezoek.

7. Niet meer actief

Ik ben na mijn MK ook niet meer ong geworden..heb vier weken na mk opnieuw getest en die was posi.. 8)

Het verschilt echt per persoon..een vriendin van mij is pas 2 1/2 maand na haar MK ong geworden

8. angela24

angela24 Actief lid

Jan 28, 2006
    409
    0
    0
    Ik heb 23 maart een mk gehad en zit nog steeds op mijn ongi te wachten. Hoop natuurlijk dat ie niet komt door een eventuele zwangerschap maar de test van een paar dagen terug was negatief dus we wachten maar af!!
    Balen he dat je helemaal niet weet waaraan of waaraf!

9. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Nou ja, hoe is het mogelijk, ik had vanmorgen een afspraak bij de gyn. en ja hoor....ongesteld! En dat na 7 weken!
    Groetjes, Anakin.

10. patje

patje Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,923
    0
    0
    overijssel
    fijn dat je ongi bent, maar ja idd niet echt leuk als je nu na de gyn moet. Of ga je niet meer!

11. Tijgertje

Tijgertje Lid

May 9, 2006
    67
    0
    0
    Hoi Anakin, dat is wel balen. 7 weken duurt dan ineens heel erg lang..
    Aan de andere kant is het wel fijn dat je er nu weer voor kunt gaan.

Angela; vanaf 24 maart is al een hele tijd zeg! Toch ook al zo'n 7 weken! Wanneer ga je testen?

Sonnie; gefeliciteerd met je zwangerschap! Die arme vriendin heeft wel erg lang moeten wachten.. dan is de teleurstelling nog groter als je dan toch ongesteld wordt, lijkt me.

Vraagje; is het zo dat hoe verder je al was in de zwangerschap, hoe langer je erover doet om weer ongesteld te worden? Ik was nog niet zo heel erg lang zwanger, wist het nog niet zo lang, 6 weken en 5 dagen, maar toch deed het verschrikkelijk zeer.. (emotioneel vooral)

Moniekje, ik kan me goed voorstellen dat je behoorlijk onzeker bent. Ik vind het ook allemaal doodeng. Vorige keer had ik niet eens over de mogelijkheid nagedacht, dacht echt dat het mij niet zo gebeuren.. wel dus.. Ik denk dat wanneer ik nu weer zwanger ben, (wanneer het ook gebeurt) ik altijd met zorgen zit.

Ik ben heel erg moe laatste dagen. Ook zijn mijn borsten weer iets groter en lijkt het alsof mijn neus weer beter werkt. Maarja, het kan ook zijn omdat ik die symptomen bij mijn (vorige) zwangerschap had, ik me er erg op focus.

We zullen zien....

Groetjes van Tijgertje

12. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik ben wel 3 keer meteen zwanger geraakt na een miskraam 2 ervan werden weer een miskraam en de derde dat is cailtin :)

sterkte meis en suk-6

13. Tijgertje

Tijgertje Lid

May 9, 2006
    67
    0
    0
    Poeh Debbie, dat is veel! Ik weet niet of ik dat emotioneel gezien wel aankan hoor! Steeds weer die teleurstelling..

Gelukkig is het toch nog gelukt!

14. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ja dat is ook zo en dat valt niet mee
    maar je moet wel je hebt het niet voor het kiezen meis

maar je ziet hoop doet leven en we hebben toch nog een droom van een meid gekregen

meis ik wens je heel veel succes en hopelijk heb jij ook gauw nieuws dat je wederom zwanger bent

probeer je MK een mooi plaatsje te geven in je hart en koester dat
    want toch was je even mama van :)
    en dat mag je niet vergeten meis

15. balloo

balloo Lid

May 11, 2006
    81
    0
    0
    Drenthe
    daag dames,

Ik was op zoek naar antwoorden op mijn vragen en toen kwam ik bij jullie terecht. Herkenbare verhalen. Ik heb zelf 18maart een spontane miskraam gehad en wij wilden er meteen weer voor gaan daarna. Maar nu na 7,5 week heb ik nog steeds geen regels. Ik heb af en toe wel wat herkenbare klachten die ik ook had toen ik zwanger was, maar nu weet ik niet vanaf wanneer ik kan testen. Normaal als je over tijd bent, maar ik weet niet wanneer dat is.

groetjes balloo

16. Tijgertje

Tijgertje Lid

May 9, 2006
    67
    0
    0
    hoi balloo,

ik zit dus met hetzelfd probleem.. wanneer kan ik nu testen? Ik las hierboven dat er ongeveer met 4 a 5 weken gestest werd. Dus ik denk dat ik volgende week (week 4) ook weer ga testen.
    Ik ben zo moe laatste dagen he.. echt niet normaal! Ik weet niet meer wat ik denken moet... zucht....

groetjes van Tijgertje

17. balloo

balloo Lid

May 11, 2006
    81
    0
    0
    Drenthe
    Dag tijgertje,
    Vervelend he? Het wachten duurt zo lang. Ik kon niet meer wachten en heb gister een test gedaan, helaas negatief. Ik ben zo bang dat nu ik mn regels niet krijg ik ook geen eisprong krijg en dus niet vruchtbaar ben. Weet jij daar wat van af? Anders kunnen we blijven klussen( ook leuk hoor) maar niet voor evt een kindje. Moedeloos soms.
    Vervelend die moeheid en onzekerheid, je zou er haast gek van worden he? Ik ben blij met dit soort forums want artsen geven ook niet altijd duidelijk antwoord op je vraag is mijn ervaring.
    Ik zucht met je mee. Hopenlijk komt alles snel.
    Groetjes balloo

18. Tijgertje

Tijgertje Lid

May 9, 2006
    67
    0
    0
    Dag Balloo,

wat moet dat een grote teleurstelling voor je zijn geweest. Normaal gesproken ben je dik overtijd als je 7 weken niet ongesteld bent geweest. Vreselijk he.. die periode na een mk?

Ik weet niet precies hoe het komt dat je na een mk zo lang moet wachten op je natuurlijke menstruatie.
    Mijn vk vertelde me dat je na een mk gewoon weer een eisprong krijgt en daarna weer ongesteld of zwanger wordt. Helaas kon ze me niet vertellen wanneer die eisprong precies komt. Gemiddeld duurt het 4 tot 6 weken voor je ongesteld wordt, dus zou je je eisprong dus ergens tussen dag 15 en 29 moeten zitten? Dat is wel heel ruim he!
    Ik denk dat jouw eisprong nu toch wel geweest moet zijn? Ik denk dat je nu - helaas - gewoon moet afwachten tot je ongesteld wordt en er weer voor kan gaan bij de volgende ronde.

Ik heb ondertussen al testen (twee) al gekocht en nu heb ik elk moment zoiets van: ik ga nu testen!! Maar ik heb besloten nog een week te wachten. En dat wachten duurt en duurt maar...

Groetjes van Tijgertje

19. patje

patje Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,923
    0
    0
    overijssel
    Hoi dames, ik zit ook nog in de wacht. Ik heb 11 april een mk gehad en ik ben nu bijna 5 weken verder en een negatieve test. Volgende week zaterdag ga ik pas weer testen als ik nog niet weer ongi ben. pppfff dat stomme wachten idd.
    We gaan zaterdagavond op vak dus als ik posi test dan hoeven de testjes niet mee op vak en anders natuurlijk wel. :)

Heel veel succes met wachten en testen dames.

20. Tijgertje

Tijgertje Lid

May 9, 2006
    67
    0
    0
    hoi patje,

ik zit in exact dezelfde situatie als jij.. ik heb namelijk vandaag (ongeduldig...) toch maar getest (27 dagen na de mk). En negatief.
    Misschien was het te vroeg, je mag namelijk pas testen nadat je overtijd bent, maar ja, ik dacht dat 27 dagen misschien ook wel kon, normaal heb ik een cyclus van 28 dagen..

Nou goed, ik wacht nu nog een weekje en dan testen we weer... Spannend he? Ik word het wachten zo moe.. en als ik dan toch niet zwanger ben, laat me dan maar gelijk ongesteld worden ook!!

Groetjes van Tijgertje

Share This Page