Voornaam eindigt op 's', achternaam begint met 's'

Discussie in 'Babynamen' gestart door Elske26, 19 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elske26

Elske26 Nieuw lid

15 jul 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een leuke naam op het oog maar het nadeel is dat deze voornaam op een 's' eindigt, terwijl onze achternaam met een 's' begint.
    Dit loopt niet geheel soepel, je moet tussen de voor- achternaam even een seconde pauze nemen als je deze uitspreekt.

Denk aan iets vergelijkbaars als Mees Simons.

Wat nu? Kiezen voor de naam ondanks dit 'nadeeltje' of voor een andere naam gaan?

Hoe ervaren jullie dit?

2. Elva

Elva Actief lid

17 jun 2015
    164
    1
    18
    Docent NT2
    Randstad
    Ik zou het echt geen probleem vinden. Het is moeilijk genoeg een leuke naam te vinden; overal is dan wel iets op aan te merken.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Voor ons is dat een no go. Hier ook een achternaam met s, en helaas heel veel leuke namen op s. Maar die worden het echt niet. Je kind zal maar slissen...

Nu goed, dat is onze mening. Of vooral de mijne, mijn vriend zit er ook veel minder mee.

4. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Hier ook, juist omdat de pauze tussen voor en achternaam in de praktijk niet genomen word..

5. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Om precies diezelfde reden hebben wij onze kinderen ook geen naam gegeven die op een S eindigt! Persoonlijk vind ik het wel zwaar wegen, want het 'bekt' gewoon niet lekker, als je de voor- en achternaam achter elkaar uitspreekt. En dat gebeurt nog best regelmatig in iemands leven...

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    persoonlijk vind ik het niet echt storend. bij mezelf, totaal ander soort combi van namen, moet ik toch ook echt een pauze inlassen tussen de voor en achternaam, anders is het onuitspreekbaar, dus dat maakt mij niet echt uit.

7. Veera

Veera Niet meer actief

Je voorbeeld Mees Simons eindigt ook nog eens met een S bij de achternaam ds teveel van t goeie vind ik. Maar bijvoorbeeld Rens Schipper, noem maar wat, stoort me niet. OK het is een tongbreker maar dan spreek je t wat rustiger uit

8. Kersje7

Kersje7 Niet meer actief

Een van mijn kinderen heeft een naam die eindigd op 's' terwijl de achternaam daarmee begint. In de praktijk levert dit geen enkel probleem op, dus ik zou zeggen gewoon doen!

9. Bella28

Bella28 Fanatiek lid

9 apr 2015
    1.261
    315
    83
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier ook niet voor gekozen achterna begint én eindigde met een S

10. Nan87

Nan87 Actief lid

21 nov 2015
    444
    502
    93
    Hier ook een S achternaam. En nee stoort mij niet.
    Je moet al met zo veel dingen rekening houden dit laat ik lekker zo:)

11. BabyCoco

BabyCoco Lid

11 jan 2015
    36
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Als jullie het echt een leuke naam vinden, zou ik het gewoon doen! En eventueel twee voornamen geven. Stel dat jullie kindje slist of er later moeite mee heeft, dan kan ie nog kiezen...

12. misa

misa Niet meer actief

Ik vind het in dit geval best kunnen, al weet ik niet of ik het zelf zou doen.

13. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Wij kiezen er in principe voor om geen voornaam te doen die eindigt op de s. Onze achternaam begint ook met een S, en hier in t oosten is t extra lastig om die pauze in te lassen. haha!
    Wel probeer ik in mn achterhoofd te houden dat als we de komende 20 weken geen naam vinden die helemaal klopt, en een naam die eindigt met een s klopt wel, dan wil ik die wel evt gaan doen. Maar ik ga er niet vanuit, omdat het niet lekker loopt.

14. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.106
    113
    Hier ben ik het mee eens. Bij dit voorbeeld, Rens Schipper, vind ik het veel minder storend dan Mees Simons. Waarschijnlijk doordat het ook nog eindigd met de s inderdaad.
    Maar ik zou denk ik dé naam er niet voor laten liggen

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wij hebben ook een achternaam met een s en we hebben een naam gekozen die eindigt op een s. We hebben even gedaan alsof we ons voorstelden met die naam en ook als je het in 1x gewoon zegt is het vrij duidelijk wat de naam is en wat de achternaam is. Pauze is niet nodig.

16. topper12

topper12 Niet meer actief

Ik zou het niet doen, want het "bekt" niet lekker.

17. Lola1983

Lola1983 Niet meer actief

Ik ken een jongetje die een vergelijkbare naam heeft als Sam Zaal. Vind het niet fijn uitspreken.

Deel Deze Pagina