Ervaring met vroege zwangerschaptesten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door danif, 21 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Hallo allemaal

Ik ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn met vroege zwangerschapstesten. Ik heb een van test-point in de winkel zien liggen en die claimt dat je wel 5 dagen voor je NOD kan testen. Deze test is extra gevoelig voor HCG in je bloed.
    Ik heb al even gezocht op het internet, maar de reacties waren wisselend.
    Ik heb sterk het gevoel zwanger te zijn, dus ik wilde wel zo'n test proberen. Maar ik wil ook niet voor niets geld uit gaan geven en teleurgesteld zijn :oops:
    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen

x Danif

2. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hoi,

Ik heb 5 dagen te vroeg positief getest met de testen van babyboom.
    En 3 dagen te vroeg positief getest met de oude digitale test van clear blue.
    Dus het kan wel degelijk.
    Groetjes

3. justfem

justfem Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    Zuid-Holland ergens onder de rook van Rotterdam
    Hoi, je kunt wel degelijk positief testen met zo'n vroege test, maar de kans dat het nog fout gaat voor je NOD is ook heel groot, dus vandaar dat ze aanraden om pas te testen na je NOD. Het is dus aan jezelf of je het aan kunt dat je 5 dagen voor je NOd positief test en dan alsnog gewoon ongi wordt. Overigens bestaat ook de kans dat je negatief test met zo'n test en op je NOD alsnog positief test. Ook is de kans groter dat je een twijfeltest krijgt.

Door de medische sector wordt de zwangerschap pas erkend als je na je NOD een positieve test hebt gehad.

Je zult dus zelf moeten afwegen of zo'n vroege test het waard is.

Als je financieel niet te veel kosten wilt maken en toch vroeger wilt testen dan zou ik je de KV 2 voor 5 euro aanraden met deze test testen een hoop dames al 3 dagen voor NOD positief en je hebt er nog 1 extra om mee te kunnen testen op of na je NOD.

Veel succes en ik weet er alles van, de laatste dagen voor je NOD zijn altijd het zwaarst ;)

4. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ik heb met de Etos Test 3 dagen voor NOD positief getest... JustFem heeft wel gelijk; in zo'n vroeg stadium kan het nog altijd verkeerd gaan...

5. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    he justfem, bedankt voor je tips. Ik denk dat ik maar even naar KV ga en daar 2 testen haal. Kan ik idd later altijd nogmaals checken. Die laatste dagen zijn ook zoooo spannend en duren gewoon te lang ;)

6. mijody

mijody Lid

18 apr 2009
    56
    0
    0
    ik heb ook de etos-test gebruikt, die vroegtijdige.
    5 dagen voor NOD positief getest.

ben het met je eens, die laatste dagen duren te lang :)

7. justfem

justfem Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    Zuid-Holland ergens onder de rook van Rotterdam
    @Danif: zie dat we nog even lang moeten, laat je weten als je getest heb ik ben wel nieuwsgierig of al voor je NOD positief test ;)

8. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland

Ja dat is goed. Ben net naar KV gefietst om ze te halen. Kwam nog een collega tegen, hihi dan voel je je toch een beetje betrapt. Gelukkig had ze niets door. :oops:
    Ik hoop dat ik mezelf kan inhouden tot vrijdag. Ik hoop het
    duim duim

x Danif

Deel Deze Pagina