Hai allemaal. Was zelf aan het zoeken naar een antw. op mn vraag en toen kwam ik een site tegen. Ik vroeg me namelijk af of het kwaad kan voor de kwaliteit van de zaadcellen als je 2 keer per dag klust (12 uur ertussen). Ik had vanmorgen namelijk een bijna posi ovutest en om 18:00 een knal posi test! Nou hebben we vanmorgen geklusd en ik twijfel of vanavond of morgen ochtend dan beter zou zijn. Maar ja, je leest overal iets anders. Ik zal even alles kopieren van die site>>>>>>> Spermakwaliteit verbeteren Veel mannen met een kleine hoeveelheid sperma en zwak sperma vinden het een probleem, maar kunnen geen oplossing vinden. Een nieuwe Europese studie bevestigt dat PCBs die aanwezig zijn in het milieu, de kwaliteit van het sperma bedreigen en kunnen leiden tot onvruchtbaarheid bij mannen waarvan het sperma op zich al van mindere kwaliteit is. De studie toont aan dat bij meer dan gemiddeld 10% van 700 mannen in heel Europa het DNA in sperma beschadigd is door PCBs. Bij een beschadiging van 20% daalt de vruchtbaarheid, bij 30-40% is er sprake van onvruchtbaarheid. Merkwaardig genoeg kan geen enkel negatief effect aangetoond worden in het sperma van de Inuit (Eskimo's). Mogelijk spelen er genetische of milieufactoren mee die een beschermende rol hebben. Er zijn tabletten die uit 100% natuurlijke ingrediënten bestaan, waarmee de kwaliteit en productie van de sperma beïnvloed wordt, en de orgasmen heviger worden. De belangrijkste ingrediënten zijn L-arginine en zink. Door zink worden de enzymen ondersteund die zorgen voor het aanmaken van testosteron en zink helpt ook de hormonen die verantwoordelijk zijn voor de productie van sperma. De pillen zorgen voor de toename van de bloedtoevoer in de zwellichamen en verbetering van de kwaliteit van het sperma. Sperma Sperma bestaat uit zaadcellen en vocht die wordt aangemaakt in de zaadblaasjes, van de prostaat en de klieren van Cowper. Het vocht beschermt de zaadcellen tegen de invloeden van buitenaf zoals de zuurgraad van de vagina. Zaadcellen worden aangemaakt in de teelballen en worden rijp in de bijballen. Bij een zaadlozing bevat sperma tot 3% zaadcellen en de rest is vocht die in de prostaat en zaadblaasjes wordt aangemaakt. Het vocht komt alleen vrij bij een ejaculatie. Per zaadlozing wordt er 3 tot 5 milliliter sperma geloosd en dat bevat tussen 100.000.000 en 200,000,000 zaadcellen. Het zijn ongeveer 20,000,000 tot 50,000,000 zaadcellen per milliliter sperma. De spermacellen die er bij een ejaculatie niet uit komen, worden ongeveer na een maand afgebroken. Sperma kan worden ingevroren en jarenlang bewaard worden. Levensduur sperma Stress, overmatig alcoholgebruik, roken e.d. kunnen de levensduur van de sperma beïnvloeden. Het levensduur van de spermacellen die in de vagina komen tijdens een geslachtsgemeenschap is 1 tot 2 dagen. De spermacellen die niet in de vagina komen hebben een levensduur van slechts 5 minuten. Toch zijn er gevallen geweest waarbij de spermacellen in de baarmoeder tot 5 dagen in leven waren. Indirect contact tussen de sperma en de vagina waarbij de sperma de vagina bereikt zonder geslachtsgemeenschap te hebben, kan leiden tot zwangerschap. Verandering sperma Naarmate een man ouder wordt verandert sperma van samenstelling. Maar deze veranderingen kunnen ook al tussen de 16 en 30 jaar merkbaar worden. Vaak wordt de kwaliteit minder, maar er blijven genoeg spermacellen over om een kind te verwekken. De dikte van de sperma, de hoeveelheid en de kracht nemen af bij een zaadlozing en de kleur kan van wit in doorzichtig veranderen. Kwaliteit van de sperma Medicijngebruik, te kort aan vitamine C, roken, veel alcohol, stress, werken met chemische stoffen kunnen de oorzaak zijn van de slechtere sperma kwaliteit. Te vaak op een dag klaarkomen en een te strakke onderbroek of boxer dragen zijn kunnen de kwaliteit van de sperma verminderen. Bij het dragen van een te strakke onderbroek, komt het omdat de temperatuur van de zaadballen dan flink stijgt. Vaak seks, betere sperma Het aantal zaadcellen in de sperma stijgt als er een tijdje geen seks is. En hoe groter het aantal zaadcellen, hoe groter de kans op een zwangerschap. Aan de stellen die zwanger probeerden te raken zonder resultaat werd dan ook geadviseerd om een tijdje geen seks te hebben. Het tegendeel is bewezen door de Australische wetenschappers aan de Sydney University. Ze onderzochten 42 mannen, die geen goede kwaliteit van de sperma hadden. Een week lang moesten deze mannen elke dag een zaadlozing krijgen en daarna 3 dagen geen seks hebben. Bij 37 mannen was de sperma beter waarbij de zaadlozing dagelijks plaats vond. Wat is nu het eindoordeel? Vaak seks hebben, is goed voor DNA van de sperma en kan deze verbetering van de sperma kwaliteit bepalen voor de stellen met een kinderwens zijn. Er wordt nu aan de mannen die geen goede sperma hebben geadviseerd om vaak seks te hebben, om de sperma kwaliteit te verbeteren. Maar het aantal zaadcellen na een periode zonder seks blijft groter, dan na elke dag seks. Sperma weetjes Gemiddeld krijgt een man in zijn leven 5000 keer een zaadlozing door geslachtsgemeenschap en 2200 door de masturbatie. Totaal bevat het ongeveer 53 liter sperma. Een gezonde man produceert per dag ongeveer 70,000,000 spermacellen Een theelepel sperma bevat 5 calorieën Eiwitten zijn goed voor de ontwikkeling van sperma
Goed om te weten Iedere ochtend sgat hier is je ontbijt lkk eitje denk na 2dagen gooit hij me de eieren om de oren
@tata, Nou je het zegt! Komt dat even goed uit, ik heb met pasen mijn vruchtbare dag \/ Al die geverfde eieren moeten tenslotte toch ook op
Antwoord op je vraag of het goed of fout is om 2 keer op een dag te vrijen. Van de uroloog waar wij lopen het volgende advies meegekegen. Bij om de dag vrijen heb je betere kwalteit dan bij elke dag. Is meer tijd om weer genoeg zaadcellen aan te vullen. En zaadcellen blijven 2 tot 3 dagen leven in je baarmoeder. Dus als je het om de dag doet liggen er altijd zaadjes te wachten. Maar zwanger worden hangt samen met meer factoren. Dus al heb je elke dag of om de dag sex dan kan het toch gebeuren dat het niet lukt.
Wij kregen ook het advies om 2 dagen rust te hebben en de 3e dag klussen. En dat zo doorgerekend natuurlijk, 2 dagen rust 1 dag klussen, 2 dagen rust en 1 dag klussen enz enz. Nu hebben we het redelijk volgehouden, ik vind toch best moeilijk, maar het is voor een goed doel.
Fijn dat jullie er wat aan hebben! Hebben gister avond uiteindelijk niet weer geklusd en vanmorgen lukte het niet... Duzz dan proberen we het vanavond nog een keertje en dan ga ik op t wachtbankje zitten hihi. Heb nog geen eisprong gevoeld
Heb mijn man ook maanden lang zink tabletten gegeven en volgestopt met eiwitten, het heeft niet mogen baten zijn sperma is en blijft extreem slecht helaas. Het hoeft niet altijd zo te zijn.