Weg als de wasmachine draait

Discussie in 'De lounge' gestart door 1234, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1234

1234 Niet meer actief

Ik hoor weleens verschillende mensen zeggen dat je beter niet je wasmachine kunt draaien als je weg bent, ivm brandgevaar.

Toch doe ik dit regelmatig. Vind het wel lekker, dat je even weg gaat, en dat dan bij thuiskomst je wasmachine klaar is. Zit je niet de hele tijd in de herrie.

Hoe doen jullie dit? Gaan jullie ook gewoon weg als hij draait, of blijven jullie altijd thuis als hij draait?

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik ga wel gewoon weg, de mijne gaat namelijk vanzelf uit als ie klaar is dus dat is wel fijn! de droger laat ik dan weer niet aan staan..

3. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    Ik laat hem ook gewoon draaien als ik weg ga, al ben ik soms inderdaad wel beetje bang voor brand. Maar ik denk altijd maar: niet alles is te voorkomen in het leven.

4. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Ik heb 4 jaar geleden kortsluiting gehad in de wasmachine waardoor mijn halve appartement is afgebrand. Was wel thuis, maar zelfs toen was de ravage al enorm. Ik ga dus ook niet meer weg als de wasmachine draait!

5. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Ik doe het ook altijd, heerlijk! Ik let wel op evt kleding waarvan de kleur kan uitlopen wanneer het te lang in de machine zit, zoals de blauwe Adidasjes van mijn vriend die vorige week helemaal zijn uitgelopen op mijn dekbedovertrek..helaas.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik ga ook gewoon weg, en die van ons gaat ook uit als die klaar is.
    Maar ik ga nooit weg als de droger aan staat.

7. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

ik dacht dat dat eigenlijk alleen voor de droger gold... Toch maar beter opletten dan.

8. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Mijn wasmachine gaat automatisch helemaal uit als hij klaar is en die laat ik gewoon draaien als ik weg ga.
    De droger is een stuk gevaarlijker is mijn altijd verteld,die zet ik dan ook altijd uit als we weg gaan,zelfs staat die snachts niet aan

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik ga wel gewoon weg, dat ding staat zo vaak aan, zou geen leven meer hebben als ik dan steeds thuis moet blijven.

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik ging (droger is nu stuk) niet weg als de droger aan stond (alhoewel... De supermarkt zit om de hoek en voor een snelle boodschap deed ik dat wel.

De wasmachine doe ik wel aan als ik weg ga, volgens mij is de kans op brand door een wasmachine 1000maal kleiner dan de kans op brand met een droger.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    wasmachine voorheen wel, maar begint nu kuren te vertonen dus durf het niet zo goed meer.

Droger nooit.

12. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    bij mij gaat ie uit. Ik heb een keer zo'n storing erin gehad, dat het water van de trap liep. En ik heb bij mn tante het resultaat van kortssluiting in de wasmachine gezien, en een afgebrand huis was geen prettig gezicht. En dames de wasmachine kan zichzelf dan wel uitschakelen als ie klaar is, maar meestal ontstaat de kortsluiting of een ander probleem tijdens de wasbeurt. De brandweer die het huis van mn tante stonden te blussen vertelde ook dat wasmachines en drogers de meest voorkomende branden waren. Dusseh bij mij gaat ie uit.

13. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    droger laat ik nooit aan als ik weg ga, wasmachine liever ook niet, maar gebeurd wel eens.

14. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Ik ga gewoon weg als de machines aanstaan, lekker om die herrie niet te hebben. Maak wel regelmatig de filters schoon.

15. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik blijf bij de kortere wasjes van 45 min. thuis, maar dat is meer omdat ik het dan direct op hang omdat ik het anders zo vind kreuken. Bij 60 graden was ga ik wel weg.

16. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Eigenlijk alleen met de droger ga ik niet weg of zet ik uit.
    Was en afwasmachiene wel, maar als ik dit zo lees.. Brr, heb meestal de honden wel thuis als ik weg ben, moet er niet aan denken dat er dan brand komt!!

Dan maar even beter plannen, zoveel was ik ook niet..

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb liever geen apparaten aan staan als er niemand thuis is, ook niet als we slapen trouwens. De wasmachine gaat hier meestal aan vlak voordat we gaan eten en is dan klaar vlak voor de kinderen naar bed gaan. Dan kan het meteen daarna in de droger of hangen we het op. Als we achterlopen met de was staat ie wel eens aan als er niemand thuis is. De droger gaat wel altijd uit.

18. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik was vroeger altijd heel makkelijk met deze dingen, maar sinds ik een kind heb niet meer. Wassen en drogen doe ik alleen als ik thuis ben, en alleen overdag als ik wakker ben. Zeker drogen. Voor de wasmachine maak ik soms nog een uitzondering als ik echt even weg moet voor boodschappen of zo.

Ook gaat 's avonds de computer helemaal uit, en haal ik de laptop en de tv van de stroom af. Ik ben panisch voor brand :)

19. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Hier een keer een lekkage gehad van de wasmaschine toen we beiden weg waren. IK was werken en mannetje was elders. Na een paar uur kwamen we pas thuis, we kwamen het water beneden in de hal tegen terwijl de wasmaschine boven staat. Een redelijke ravage dus.
    Hier gaan we alleen nog voor korte tijd weg als de machine aan staat voor het geval dat er weer een lek komt dat we er op tijd bij zijn.

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    net zoals velen: De wasmachine draait gewoon als we weg zijn - de droger gaat wel uit.
    Ik heb ook altijd begrepen dat brandgevaar bij een droger veel groter is dan bij een wasmachine.

Deel Deze Pagina