Weg als de wasmachine draait

Discussie in 'De lounge' gestart door 1234, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik denk er eigenlijk nooit mzo over na. Hier draaien wasmachine, droger en vaatwasser gewoon wanneer ik dat nodig vindt. En dat is ook wel eens als we weg zijn en bijna altijd wel 1 van de apparaten als we slapen..

2. Sila24

Sila24 Niet meer actief

beetje offtopic maar: wij hebben vorig jaar een nieuw wasmachine gekocht , en die heeft mijn man toen zelf aangesloten: het was een trekschakelaar en telkens wanneer ik er was in doe krijg ik een elektrische schok , kan het zijn dat ie niet goed is aangsloten??? heb zonet de woningbouw gebeld er komt donderdag iemand kijken , maar nu heb ik een aantal wasjes die gedraaid moeten worden maar ben nou mede dankzij dit topic bang geworden voor brand :s

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wij hebben 2 tarieven stroom (dag- en nachtstroom), dus hier draait vooral in het weekend en 's nachts de vaatwas, wasmachine en droogkast. En ja, ook als ik eens niet thuis ben.

Heb er ook wel bang voor moest er 's nachts iets gebeuren. Heb mij wel laten vertellen dat de kans op brand bij een condensatiedroogkast veel lager ligt dan bij een gewone. Geen idee of het effectief zo is.

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik ga gewoon weg als de wasmachine aanstaat :)

5. tulip

tulip Niet meer actief

dat hoort niet iig.

6. bouchere

bouchere Niet meer actief

Die wasmachine draait heel goed zonder mij,
    ik ga dan ook gewoon weg.
    de droger daarentegen,dan blijf ik thuis.

7. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Wij gaan gewoon weg als de wasmachine aanstaat. Vind ik fijner dan is die klaar als we thuis komen.

8. Mimuutje

Mimuutje Actief lid

9 nov 2010
    437
    0
    16
    Roosendaal
    Meestal ben ik wel thuis als de wasmachine draait, maar als ik tussendoor even weg moet dan doe ik dat ook gewoon. Droger zet ik wel altijd uit als ik weg ga.

9. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    Een vriend van ons is brandweerman en die zegt altijd " er kan beter band onstaan als je niet thuis bent dan wanneer je wel in je huis bent ".

10. Rozelief

Rozelief Niet meer actief

Ja precies, maar ik ben er eigenlijk helemaal niet mee bezig wat er allemaal zou kunnen gebeuren.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier is er een het niet met die vriend eens. maar dan zegd hij er wel bij dat je wel de nodige middelen moet hebben zoals blussers en dat je niet in paniek moet raken

12. tulip

tulip Niet meer actief

weet je waar ik mij nou over verbaas in het topic, dat mensen reageren, die bv 1 kindje in de banner hebben staan en dan zeggen dat ze iedere dag of 2 keer per dag wassen???

13. 1234

1234 Niet meer actief

Wat een boel reacties zeg. Ik ging nadat ik dit topic geopend had weg, en jawel: met een draaiende wasmachine. En mijn huis stond er na die tijd nog. ;)

Ik was vergeten te zeggen dat ik 9 van de 10 keer wel thuis ben als de droger draait, of hooguit een half uurtje de deur uit. Want ik heb ook gehoord dat er meer brandgevaar is bij een droger.

Maar valt me op dat de meesten het doen zoals ik ook doe: gewoon de deur uit gaan. Maar als ik verhalen hoor over brand, ga ik er nu toch wel iets meer over nadenken.

Is het ook niet zo dat er vooral brand ontstaat in oudere wasmachines? Of heeft dat er niks mee te maken?

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik ga wel weg als de wasmachine draait. Gebeurt niet vaak, omdat ik meestal 's avonds was of op vrije dagen wanneer mijn zoontje slaapt (en dan ga ik sowieso niet weg), maar in die andere gevallen... sure.

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja dat vind ik ook gek. Ik heb ook 1 kindje, een man in de bouw en een hond in huis die veel kwijlt op de kleren. Ik heb nu ook meer was dan voor ons zoontje er was, maar denk een machine of 5-6 per week en dat is het.

16. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik laat de wasmachine wel draaien als ik weg ben, duurd altijd zolang zo'n wasje dus vindt het wel makkelijk dat ie dan klaar is al ik terug ben en dan zo de droger in kan!

17. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Jep! Maar niet altijd slaat de stop door is vaak genoeg gebleken...

Weet alleen niet wat erger is... waterschade of schade door de poederblusser...
    Wat is Salvage? of is dat iets Belgisch?

18. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Dat is ook een van de grootste veroorzakers van brand in electronica! Uitgestelde starts van electrische apparaten...

19. tulip

tulip Niet meer actief

ja, komt wel overeen dan, ik heb geen hond en een man op kantoor en draai ongeveer 4 wassen per week. We verschonen elke week het beddegoed en gebruiken elke dag alledrie schone kleding en handdoeken.

20. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hihi, ik heb hier 4 kinderen en de 5e op komst We zijn nu met 6, straks met 7.
    ik denk dat ik op 9/10 machines zit (heb wel een extra grote trommel trouwens) zegmaar per persoon een machine per week, 2x per week handdoeken en dan beddengoed.

Het wassen is niet zo'n probleem... het opvouwen wel... :)

Mijn sm waste ook wel 2 keer per dag... en dan soms maar een half machientje vol... zonde... Maar ja, ze gebruikten daar ook een wasmachine per dag aan handdoeken... 1 voor het haar, dan 1 voor je lijf, 1 om op te staan... :S

Deel Deze Pagina