Weg als de wasmachine draait

Discussie in 'De lounge' gestart door 1234, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik ga nooit weg als iets aanstaat.

Mijn moeder is erg lang bij de brandweer geweest en heeft zo vaak naar zulke branden gemoeten waarbij een wasmachine of andere aparaten aan waren gebleven terwijl mensen weg waren.

2. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Was en vaat gaat gewoon 's nachts aan.
    Heb 's avonds geen zin meer om uit te ruimen en overdag komt me slecht uit.
    Droger gaat alleen aan als ik thuis ben ( sinds ik gehoord heb dat daar veel branden door komen)

En wij hebben 1 kind en hebben ongeveer 10-12 wassen per week. ;)
    Snap niet dat jullie zo weinig was hebben: elke dag schone kleren, elke dag schone handdoeken ( dat zijn er dus 4 in totaal) , elke dag schoon tafellaken, elke dag schoon keukengoed. Elke week schoon beddengoed ( ook het logeerbed).

Dus ja heb echt wel wat wasjes gevuld.

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Wij hebben geen tafellaken ;)

maar wel een 8kg trommel, dat maakt ook al verschil ;)

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Wow nee dat hebben wij niet.
    Ik denk 5 ofzo. gewoon het standaard.

Jeetje als jouw was klaar is, blijf je hangen :)
    Ik vind vooral als je sokken en ondergoed hebt je al zo lang moet washangen

5. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

hahahaha hier moest ik even om lachen lol :D:D kwam er ook zo droog uit hahaha

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ben gewoon nederlandse hoor ;)

salvage is na een brandnormaal die komen schoonmaken en brandsporen onderzoek doen.

bij een machine brand is poeder niet heel slecht het apparaat is dan toch al verloren natuurlijk.verder ben ik een enorm voorstander van schuim dat dekt af en verstikt ja je hebt even een bende maar dat is zo opgeruimt.
    poeder als je het goed gebruikt hoeft het geen ellende te geven. maar vaak drukken mensen gelijk een 5 kilo blusser leeg terwijl ze het met 1kilo al hadden kunnen doven. tja dan krijg je bende hahaha

dat de stop en niet uitslaat kom vrij vaak voor daarom moet je de aardlek ook uitgooien

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Tja, ik gebruik ook uitgestelde starts. Heb er eigenlijk nog nooit iets slechts over gehoord.

Waar ik m'n wasmachine heb gekocht zeiden ze wel om tussen 2 wassen het machine 1u rust te gunnen. Iets met slijtage had dat te maken en ook dat alle onderdelen kunnen afkoelen. Dus daar let ik wel op.

8. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Heb geleerd van mijn ouders dat ik het niet mag aan laten staan als ik weg ga. Omdat het thuis een keer gebeurd is dat alles onder water was gelopen en een paar jaar geleden gebeurde dat ook bij vrienden van ons. Nu woon ik 2 jaar samen en vriendlief wilt nog wel eens dat ding aan doen als we weg gaan, doe hem dan gelijk uit en als hij nog draait dan even wachten tot die klaar is. Duurt het nog lang dan zet ik hem uit en zet hem even later op kort wasje als ik weer thuis ben.

9. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    oh ja hoor ik laat altijd wasmachine aan ook al moet ik slapen ook de droger
    nou dan had hier allang wat moeten gebeuren maar doe dit al 5 jaar.

10. tulip

tulip Niet meer actief

:$ wij doen wel een dag of 3 met een tafellaken, maar dat kan de trommel ook niet echt vullen denk ik. Verder hetzelfde.

11. 1234

1234 Niet meer actief

Tafellaken? Hebben jullie zo'n uitwasbare dan?

Wij hebben gewoon een afneembare. Even de vaatdoek erover en klaar.

12. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    een stoffen ( plastic plakt aan je armen)en wij hebben een hele grote eettafel ( ja wilde veel kindjes :( )
    Dus dat vult natuurlijk ook.
    Tulip misschien heb je een grotere trommel en misschien heb ik wel sluipwas ( net zoiets als sluiproute :) )
    Ja weet ook niet hoe ik er aan kom.
    Maar draai elke nacht en dan nog de hele zaterdag. ( en soms zondagavond)

Maar lees ook dingen zoals: water dat overloopt, maar daar heb je hele mooie stops voor die je ertussen kunt zetten toch?

13. tulip

tulip Niet meer actief

haha, ja ik heb ook een uitwasbare hoor.:D

14. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    alles uit hier als we weggaan en als we slapen ook!
    vriendlief is brandweerman en is daar heel erg fel op (hebben ook meerdere brandmelders, en blusdeken en brandblusser in huis)

Zelf heb ik 1x meegemaakt bij mijn ouders dat ik toevallig naar zolder liep en daar een branderige lucht rook bij de droger. Heb gelijk dat ding uitgezet en t deurtje voorzichtig opengedaan. (voorzichtig dit ivm zuurstof wat erbij kan komen en een flash over kan geven als t al fikt daarbinnen)
    vriendlief erbij geroepen, die was toevallig bij me. En bleek dat de trommel was vastgelopen, maar de motor bleef wel proberen door te draaien. 5 minuten later en hij had echt in de fik gestaan. En wasmachine kan net zo goed vlam vatten. helaas heeft mijn moeder er nog niks van geleerd en laat alles aanstaan als ze weggaat :( wel hebben ze paar rookmelders in huis inmiddels

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Hier gaat alles aan als we weggaan, was, droger, vaat. Zou gek worden als ik steeds moet nadenken of ik weg moet of niet. Overigens doen wij ook dagelijks alle kleding schoon aan, schone handdoeken, ke th kengoed, bed van dochter twee keer per week en ons een keer en sporten we beide twee keer per week maar dan nog kom ik niet aan twaalf wassen hoor. Of draai je veel halve wasjes?

16. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Nee helemaal vol. Ik doe toch iets fout ;)

Oja we hebben ook zwemles, dus dat zijn al 2 badlakens en een badjas extra.

Maar moet zeggen als kk een vlekje heeft van eten/drinken/spelen krijgt kk nieuwe kleren aan.

17. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Heb de wasmachine snachts nog wel eens aan maar heb speciaal in het washok een rookmelder hangen (overigens in alle kamers in huis).

18. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Hier laat ik hem nooit meer draaien als ik weg ga.
    Ik had hem een keer aangezet toen we weggingen, eenmaal thuis (6 uur later) was hij nog aan het wassen, bleek hij op storing te zijn geslagen.
    1 keer nooit weer.

19. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Hier staat nooit iets aan als we weg zijn...

Hebben zo'n trekschakelaar op droger/wasmachine... (om te voorkomen dat je beide apparaten tegelijk aan hebt staan)
    Die staat altijd op neutraal als we ze niet gebruiken...

Stekkers van de laptop en de tv gaan eruit als we ze niet gebruiken (en altijd uit als we weg zijn)

Rookmelders, blusdeken...

En ja ;) Ik ben best bang voor brand...

Ooit brand bij een vriendinnetje toen ik jong was..
    Ooit flink vlam in de pan gehad (Ook toen ik klein was, maar aardig wat indruk gemaakt)
    CVketel ooit met koolmonixidekuren..
    Stond ooit naast mijn vader die bezig was met een gasstel voor de caravan waar ineens een steekvlam uitkwam... tussen zijn benen door... al schrok ik harder dan mijn vader
    Werk (school) ooit 3 lokalen afgebrand

's nachts zetten we alleen soms de vaatwasser aan.. maar daar hangt wel een rookmelder dicht in de buurt..

20. Sensea

Sensea Niet meer actief

dan weet jij vast ook wel of je schuldig bevonden wordt als er iemand van de buren iets overkomt of niet, volgens mij dus wel.

Deel Deze Pagina