Ik had ff een vraagje..ik wilde in het begin mn kleine laten oppassen door een vriendin/zusje of moeder..Maar wat blijkt nu..Mn vriendin in getrouwd, en haar man zei dat ze dan geen huurtoeslag etc meer zouden krijgen als ze het zou doen. Mn zusje hetzelfde verhaal, ze huurt samen met mn broer een huis. en wat mijn moeder betreft..ook. Dus heb ik mn kleine maar ingeschreven in een dagverblijf. Maar is dit echt zo? ik kan dit nergens vinden? iemand hier ervarig mee?
Zwart oppassen kan altijd. Als je het wit wilt doen, dus opgeven via een gastouderbureau dan kan het verschil maken. Ze ontvangen dan inkomen wat ze op zullen moeten geven bij de Belastingdienst. Hoeveel dit is, hangt af van de uren opvang die jij nodig hebt. Bij weinig uren zal het een relatief klein bedrag zijn en dus niet zoveel verschil maken op hun bruto jaarinkomen (wat de belastingdienst gebruikt voor de berekening huurtoeslag). Zijn het veel uren, dan kan het wel wat oplopen... Het ligt er dus aan hoeveel uren opvang, tegen welk tarief en hun jaarinkomen.
hoi, bedankt voor je antw! zwart laten oppassen kan indd , maar hoe moet ik hun betalen dan? ik dacht..de belastingdienst betaald toch de kinderdagverblijf..dus waarom niet beter op te laten passen door een bekende en dat diegene dan het geld krijgt! tja moeilijk..
Zwart oppassen is hun gewoon betalen, van je eigen geld, tja zoals vroeger zeg maar... Wit.. dat is op zich ook veel aantrekkelijker.. je zou een berekening kunnen maken van de uren die je oppas wilt hebben.. om hoeveel inkomen gaat het dan, wat zou dat voor hun jaarinkomen betekenen... dan kan je op de site van de huurtoeslag (ook belastingdienst) dat weer intikken en kijken of het voor hun verschil zou maken. Als het geen verschil maakt is er wellicht ook geen probleem. Je kan ook nog op zoek gaan naar een andere gastouder, via de gastouderopvang.
ja daarom wil ik het juist wit. Zwart is niet te doen.. maar ik ga indd zon berekening maken, zodat ik ongeveer weet wat voor een verschil het maakt..Thnx!