Weg kwijt in maxi cosy land

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Wilma, 7 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Hoi Dames,
    Mijn schoon moeder heeft bedacht dat als mijn ouders mn uitzet enz willen bekostigen zij t wagentje gaat betalen (als ze zo door gaan hoef ik niets meer te kopen :p) en vertelde haar dat ik graag weer ongeveer t zelfde karretje wilde als de vorige keren. Nu heeft oma mij opdracht gegeven uit te vissen wat dat haar zal gaan kosten dusssssss ben ik t internet op gegaan om eens rond te surfen. Maar snap dr niets meer van :p
    Bij mijn 2 vorige babies heb ik een maxi cosi en maxi city gehad dat was toen vrij nieuw en ik was erg HEEL erg over te spreken. Zo'n klein half eitje dat op een lekker wendbaar karretje gezet kon worden, handig! Wat minder handig was was dat er zo weinig opberg ruimte onder zat toen.
    Nu ben ik weer voor een maxi cosy aan t kijken en ben aan t kijken wat voor wagentjes erbij kunnen.
    Maar kan er niet echt wijs uit hoe t nou zit. Heb een maxi cosy citi ding gevonden maar dat is weer zon weinig (nouja er zit dit keer n vakje onder dus toch meer als vroeger) opberg ding. En een quinny buzz waarvan je van de prijs stijl achterover slaat. Weet iemand misschien nog meer wagentjes waar je een maxi cosy op kan maken? En hoe ging dat ook weer...daar moest je van die dingetjes voor erbij kopen toch? (is 10 jaar geleden dus weet t niet meer zo goed :p)
    Mn man wil nog niet naar de winkel ervoor (en hier zit ook eigenlijk niets in de buurt) dus dan maar zo ff :p
    Alvast bedankt voor de tips en info!
     
  2. Lise

    Lise Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Hallo Wilma,

    Tegenwoordig kan een Maxi Cosi op veel kinderwagen gezet worden. Zelf heb ik een Quinny Speedy SX gekocht waar je naast een kinderwagenbak een buggy van kan maken, maar een Maxi Cosi kan er ook op worden gezet. De hulpstukken/opzetstukken worden erbij geleverd. Een nieuwe kinderwagen is inderdaad niet goedkoop, dus je zou nog op bijv. Markplaats/Speurders.nl kunnen kijken voor een goede tweedehandse. Een Maxi Cosi kun je ook 2e hands kopen; heb ik niet gedaan, want je moet goed kijken of er niets met het ding gebeurd is (ongelukken). Laat je bijv. informeren door iemand van een babyzaak; Prenatal of een vergelijkbare, zij kunnen je heel veel handige tips geven. Succes!!

    Liefs,
    Lise
     
  3. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ah nog eentje die ook kan dus. Is voor mij nieuw dat dr nu andere fabrikanten zijn die ook maxii cosy "compatible" zijn! Erg handig, zit je niet vast aan de modelen van Maxi Cosy zelf ;)
    Ik was inderdaad van plan om een tweedehands wagen te kopen (zeker nu ik weet dat er meerdere zijn die een maxi cosy kunnen hebben! Meer kans dat ik er dan een kan vinden ;)) En een nieuwe maxi cosy omdat dit n autostoeltje zal zijn en ik er dus helemaal van uit moet kunnen gaan dat mocht er iets gebeuren mn kindje toch maximaal veilig zit!

    Dankje voor je reactie Lise :)
     
  4. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik heb ook een Quinny Speedy SX en heb daar een maxi-cosi Cabrio op. (maar ook de MC citi past daar op, dmv de bijgeleverde adapters!
    Dat is het laatste nieuwe model van MC.
     
  5. Suusje76

    Suusje76 Bekend lid

    8 apr 2006
    723
    0
    0
    Als je een maxicosi aanschaft, let er dan op dat hij voldoet aan de nieuwste wettelijk verplichte veiligheidseisen voor autozitjes. De maxicosi city voldoet daar niet aan! Die wilden wij eerst ook kopen, maar via anwb.nl met de testuitslagen van de veiligheid van autostoeltjes (2006) van de goedgekeurde zitjes staat deze er niet meer bij!
    De maxicosi cabrio voldoet wel.

    En wat je vraag betreft: een maxicosi kan zowiezo op de Quinny wagens, maar via een adapter ook op alle andere wagens. Dus je keuze voor de wagen is wat dat betreft vrij, als je maar de juiste adapter erbij koopt.

    Succes.

    Groetjes Suusje
     
  6. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Ik heb van t weekend een maxi-cosi cabrio gekocht en een urban jungle kinderwagen. Door middel van een adapterset kan ik de maxi cosi daar op plaatsten. Maar dat is op vele wagens mogelijk.
    Ik zag gisteren op de markt zelfs een Quinny Zapp met daarop een maxi-cosi bevestigd.
    Ik denk dat je het beste naar een goede babyzaak kan gaan ( Duimeland/babymaxx) waar ze je goed kunnen informeren.

    Succes met uitzoeken. Het heeft bij mij ook een tijd geduurd om een keuze te maken.
     
  7. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Wij hebben een bugaboo en met behulp van adapters kunnen we de maxi cosi hier ook op zetten. Erg handig wanneer je even snel een boodschap gaat doen en niet de hele wagen mee wilt nemen..
     
  8. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik heb gister een quinny freestyle gekocht, en hier past een maxi cosi op, op dezelfde steunen als waar de kinderwagen bak op steunt. en wat ik fijn vind is dat het een stevige wagen is.
     
  9. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Quinny en Maxi cosi zijn in feite hetzelfde bedrijf geworden een tijd terug.
    Dus een maxi cosi past standaard op een Quinny vanwege de meegelevrde adapterset.

    OOk kan deze op een bug-a-boo, maar dan moet je de set er apart bijkopen (en dat is behoorlijk aan de prijs)
     
  10. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Bedankt voor de info dames!
    Wat n verschil met vroegah :p
    Ik zal inderdaad toch eerst nog eens bij een winkel gaan kijken wat voor kinderwagens er nu weer allemaal zijn en mn keuze maken. En dan 2e hands kopen.
    De maxi cosy city word nu nog wel verkocht?
     
  11. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Volgens mij niet, maar zeker weten doe ik het niet.
    Kijk anders op www.maxi-cosi.nl daar kun je vast wat informatie vinden. sucses!
     
  12. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    de maxi cosi citi kan nog wel gebruikt worden als er een E4 keurmerk opzit en het serienummer met een 3 of een 4 begint. Dan voldoet hij aan de eisen van onze moderne tijd. Zo niet, dan voldoet hij niet meer!! Dit heb ik via internet opgezocht op een site voor keurmerken, weet zo niet meer welke, maar googlen op kinderzitjes en keuring of zoiets helpt!!

    Karin
     
  13. setje

    setje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    hoi Wilma,

    Op ebay staan de quinny's altijd voor een stuk minder als in de winkel! (nieuw) en de maxicosi trouwens ook!

    Je kan er vaak ook nog voor kiezen om zelf op te halen en contant te betalen, mocht je het eventueel niet vertrouwen.

    groetjes Setje
     
  14. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    wegens een miskraam sluit ik deze topic
     

Deel Deze Pagina