Samuel krijgt sinds afgelopen vrijdag sondevoeding omdat hij uit zichzelf niet of nauwelijks (meer) wil drinken. Elke fles was een strijd. Maar nu moet ik zeggen, ik vind sondevoeding ook best pittig. Ik merk dat ik behoefte heb aan contact met ouders die ervaring hebben met sondevoeding. Anyone?
ik vanuit mn werk heel veel, dus geen gevoelservaringen zeg maar. Wel als je tips wil ofzo mag je altijd pben of gewoon even je verhaal kwijt. Vanuit mn werk weet ik idd dat t nogal een aanslag is op papas en mamas. Het vreet op de een of andere manier aan je. Heb een manneke 2 weken te logeren gehad met sonde, das toch pittig!
Ik ben te vroeg bevallen van mijn tweeling. Zo vroeg, dat ze nog niet zelf konden drinken. Ze hebben beiden sondevoeding gehad. Mijn dochtertje heeft al in het ziekenhuis geleerd om zelf te drinken, zij kwam dus zonder sonde thuis. Maar voor mijn zoontje was dat een hele uitdaging. Toen hij na 3,5 maand eindelijk naar huis mocht, had hij zijn sonde nog. Die heeft hij thuis nog enkele weken nodig gehad. Hoe oud is je zoontje? Ik denk dat het bij een klein babytje weer heel anders is dan bij een wat ouder kindje. Mijn kindjes begonnen hun leventje met sondevoeding, en wij als ouders dus ook, we wisten niet beter. Daardoor heb ik het niet echt als zwaar ervaren. Breng je ook zelf de sonde in? Ik heb dat altijd wel gedaan en dat is natuurlijk wel even op je tanden bijten. Gelukkig ging dit altijd vrij soepel, maar ik heb in het ziekenhuis dan ook veel ervaring op kunnen doen. Minimaal 4x per week trok mijn zoontje zijn sonde eruit, soms meerdere keren op één dag. Ik deed toen de plakkers nog op zijn wangetje op de manier zoals de verpleging dat ook deed. Thuis ben ik anders gaan plakken, toen heeft hij zijn sonde er nooit meer zelf uitgetrokken! Ik zal even een foto zoeken van mijn mannetje met sonde...
Bekijk bijlage 54350 Hij kijkt hier misschien een beetje bedenkelijk, maar 't is echt een heel vrolijk mannetje hoor! Ik heb nooit het idee gehad dat hij last had van de sonde. Behalve bij het inbrengen dan natuurlijk. Ik hoop dat Samuel snel weer van zijn sonde af is. Ligt hij in het ziekenhuis of is hij thuis? Weten ze (of onderzoeken ze) waarom hij de fles weigert? Wat een zorgen en onzekerheid brengt zoiets met zich mee he! Sterkte!
hier ook bij 8 dagen het ZH in en sonde voeding, alles wat hij niet met de fles dronk via de sonde. na 4 of 5 dagen sonde dronk hij genoeg dat de sonde er weer uit mocht en waarom...... niemand weet het ik vond het vervelend ik wilde niet zien dat de sonde erin ging maar wist ook dat het beter was, heb veel foto's gemaakt. ook veel gepraat met verpleging hierover
We weten niet waarom hij niet (of nauwelijks) wil drinken. Hij lijkt een pijnreactie te geven; gillen,krijsen,overstrekken. Hij is overigens gelukkig weer thuis! Hij is nu 4,5 maand en het inbrengen van de sonde is een drama. Hij is dan helemaal overstuur... Gelukkig doe ik het zelf (bewust) niet. Hij trekt zijn sonde er om de dag zo'n beetje uit. Hoe plakte jij dat dan Brunette??
Naar voor je ventje dat hij zo'n pijn heeft! Wel fijn dat hij weer lekker thuis is. Dit is hoe het de sonde in het ziekenhuis werd afgeplakt: Bekijk bijlage 54619 Hij stak zijn vingertje er altijd tussen, dus voor je het wist lag ie er weer uit. Thuis deed ik het anders, maar ik gebruikte ook een andere plakker. Het ziekenhuis werkte met Fixomull stretch, thuis gebruikte ik op advies van mijn apotheek Leukomed T Wondfolie (= doorzichtig). Deze vond ik zelf veel fijner in gebruik.
Zo deed ik het thuis: Bekijk bijlage 54626 Dus helemaal totaan zijn neusgat. Het vereist wel wat knip- en plakkunsten, maar het resultaat mag er zijn . Hij kreeg zijn vingertje er niet meer onder, en dus bleef de sonde mooi op z'n plek. Misschien heb je ook wat aan de website van de Vereniging Nee-Eten: http://cms.dynaweb.nl/users/nee_eten/
wij hebben helaas wel ervaring met SV! Britt hier kreeg in totaal 2,5 maand SV......ook thuis in bolussen van 100cc met ene max van 4 bolussen per dag. dus bij vragen pb maar
wij plakten de sonde ook zo dicht mogelijk bij de neus af met duoderm thin en daarover heen een leukoplast. Zo heeft de sonde thuis er zo'n 3 weken in gezeten. Werkte perfect. Mijn dochtertje was 14 maanden toen ze ziek werd en sv nodig had om aan te sterken... ik ben zelf pleeg, maar heb er bewust voor gekozen zelf de sonde NIET in te brengen aangezien ik graag de mama wilde blijven. De veilige haven in deze toch al rottijd voor haar! Maar goed zij was dan natuurlijk ook al wat ouder....