Ovulatiebloeding; voor, tijdens of na ovulatie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Angelhope, 24 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb vandaag voor de tweede keer in mijn leven een ovulatiebloeding gehad. Voor mijn miskramen nog nooit meegemaakt, en nu twee keer op een rij. :(

Heb het al gegoogled, maar kan nergens iets vinden over wanneer die bloeding plaats vindt ten opzichte van de ovulatie. Ervoor, tijdens of erna? Heeft iemand enig idee? :)

2. eva10

eva10 Actief lid

20 aug 2012
    232
    0
    0
    Ik ken wel een innestelingsbloeding, maar een ovulatiebloeding heb ik nog nooit van gehoord..

3. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik denk tijdens de ovulatie, maar het is logischer dat het er later pas uitkomt, denk ik ;)

4. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, dat leek mij dus ook. Toch heb ik ergens ook weer gelezen dat het pas erna was en zelfs ergens gelezen dat het ervoor was. Dus ik weet het ook even niet meer. :(

Ik heb deze keer een veel kortere cyclus dan vorige keer, en daardoor te laat begonnen met ovutesten. Woensdag meteen positief getest. Ik weet dus niet of ik dinsdag ook al positief zou hebben getest, al denk ik van niet (gebaseerd op cervix slijm).

Kortom: woensdag positieve ovutest betekent binnen 24 tot 36 uur daarna ovulatie. Donderdag dus zeer waarschijnlijk ovulatie, zou je denken. Maar toen dus vanmorgen ineens die ovulatiebloeding (heel minimaal trouwens, maar toch). Dus nu weet ik het ook even niet meer. :(

Als ik het voor het zeggen had zou ik voor alle zekerheid vanavond nog eens klussen, maar manlief is ziek en heeft nu al twee avonden achter elkaar zijn best moeten doen, dus ik zit even in dubio of ik hem nog moet overhalen of met rust moet laten ;) :)

5. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is er werkelijk niemand die ervaring heeft met ovulatiebloedingen? En niemand die weet of het voor, tijdens of na de ovulatie plaatsvindt? :(:(

6. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Angel,
    ik heb het ook gehad... 15-16 augustus, terwijl op 4 augustus pas mijn ongi was begonnen... op 12 aug had ik van dat eiwittig cervixslijm... dus ook ik weet het niet zo goed :s
    en idd op internet vind ik niet veel

7. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    ik vermoed dat de bloeding begint als je ei gesprongen is... allesinds ik hoop dat ;)

8. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ben met Ytest akkoord. Gebeurd tijdens ovulatie maar komt er vaker pas later uit.

9. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Ik heb het ook maar voor de ovulatie denk ik. Het gekke is dat ik die bloeding heb en dan pas dat slijm. Ik snap er zelf allemaal niets van:(

10. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Oh als Ytest gelijk heeft, dan heb ik op een goed momentje geklust :)

Deel Deze Pagina