Vraag...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by janna1982, Feb 16, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. janna1982

janna1982 Lid

Sep 14, 2006
    70
    0
    0
    Zou iemand mij kunnen helpen ?

Mijn vriendin heeft 1 maand geleden een baby gekregen maar de baby huilt heel erg. en heeft geen Rytme.

Nu ben ik zelf ook zwanger ben hier erg bang voor....

Wat is het juiste Rytme voor ene pasgeboren baby en voor een baby van 2 weken en voor een maand.... :oops: :oops:

2. sim

sim Niet meer actief

in zo'n begin kun je nog niet van een ritme spreken, alleen als je op flesvoeding gaat, heb je de tijden van de voeding als regelmaat, maar wanneer een kindje huilt verschilt gewoon per kind.

ze kunnen in het begin last hebben van krampjes of (in mijn geval van spruw) en dat gooit de boel ook in de war, ook snachts.

maar ik neem aan dat je niet verwacht dat baby's niet huilen ;)

3. janna1982

janna1982 Lid

Sep 14, 2006
    70
    0
    0
    nee maar 16 uur van de 24 uur vindt ik wel veel .... vanaf wanneer komt er een echt ritme in .... en wat is dan de juiste ritme en hoe pak je dat aan? :rolleyes:

4. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Er is niet zoiets als het juiste ritme omdat elke baby verschillend is. Heel cliche maar de tijd zal het leren, samen met je baby ontdek je wat wel en niet kan..

5. janna1982

janna1982 Lid

Sep 14, 2006
    70
    0
    0
    moet eerlijk zeggen hoe dichter de datum in de buurt komt van bevalling hoe angstiger ik wordt is dat normaal :rolleyes: ?

6. sim

sim Niet meer actief

zo moet je er inderdaad tegen over staan, maar 16 van de 24 uur vind ik inderdaad ook wel veel, heeft ze al nagegaan wat er kan zijn. misschien andere voeding of spruw oid?

7. janna1982

janna1982 Lid

Sep 14, 2006
    70
    0
    0
    Hier in Egypte (waar ik woon) zie ik dat onder andere me vriendin de baby in het begin de hele dag en nacht vasthoudt en wiegt en als ie maar een beetje begint te piepen gelijk borstvoeding geven.....

Wat ik denk maar, ik heb nul komma nul ervaring is dta ze het verkeerd hebben gedaan vanaf dag 1 en dat er toch ene beetje ritme in moet zitten wanneer je borstvoeding geeft enzo....

want de baby huilt echt veel en als die huilt stopt het maar niet wordt helemaal rood en je schrikt er gewoon van ....

Maar ik kan het natuurlijk ook helemala fout hebben vandaar mijn vraag :(:

8. sim

sim Niet meer actief

ik heb geleerd vooral in het begin met bv op vraag te voeden, maar als ie gegeten heeft is ie wel een tijdje vol zeg maar, hij heeft nu spruw dus gaat het voeden ook wat moeilijker en heeft hij wat meer krampjes door alle valse lucht, maar je kunt een baby in het begin zeg maar niet verwennen (mijn mening). dus kan me niet voorstellen dat dat de reden van het huilen zou zijn. als hij witte vlekjes in zijn mond heeft kan hij dat hebben, waardoor ze ook jengelig enzo worden en mijn ervaring licht slapen en zo weer wakker zijn..

9. janna1982

janna1982 Lid

Sep 14, 2006
    70
    0
    0
  10. Niet meer actief

zolang jezelf in ieder geval rustig blijft en bent, moet het meestal wel goedkomen!

11. clarike

clarike Actief lid

Mar 22, 2006
    455
    0
    0
    ik merk dat het bij mathijs wel goed werkt om een vast patroon aan te houden. dwz voeden, samen spelen in de box spelen en zodra hij moe wordt naar bed. Overigens denk ik dat je baby's niet kunt verwennen maar wel gewennen.

12. Niet meer actief

Nadine huilde ook veel. Wist gewoon niet wat er met haar aan de hand was. Ik ben haar gaan inbakeren en heb een vast patroon aangehouden. Niet tijden, maar handelingen. Wakker worden, dan schone luier, in de wipper (mama gaat melk maken) dan flesje, dan knuffelen, dan spelen in de box. Zodra haar oogjes dichtvallen gaat ze weer ingebakerd in bed. Dat hielp bij mij heel veel. Idee? Stuur me anders een pb'tje.

13. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Finn huilde ook 16 uur per dag. We weten niet precies zeker wat het nou is geweest, maar op een gegeven moment houdt het op, hoor. En dan ben je ook dat zo weer vergeten. Het gekke is, je onthoudt de fijne dingen sneller dan de minder leuke.

Share This Page