Bultjes?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Otje, Feb 9, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Koen heeft veel bultjes in zijn gezicht. Eigenlijk overal in zijn gezicht. Het zijn kleine rode puntjes en als je met een vinger over z'n wangetje strijkt voelt het ruw en schraal aan.

Enig idee wat dit kan zijn en wat ik eraan kan doen? Koen krijgt trouwens vanaf zijn geboorte flesvoeding (friso1) en nutriton door de voeding ivm spugen.

Gr Otje

2. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Klinkt als puistjes, volgens mij krijgt elke baby ze in minder/meerdere maten door hormonale schommelingen.

Koen heeft verder geen extreme buikkrampen, koorts etc?

3. sim

sim Niet meer actief

heeft mijn zoontje ook sinds vandaag, ook op zijn oogjes! mijn zoontje krijgt bv dus ik denk dat het niks te maken heeft met voeding..

4. ozlem

ozlem Actief lid

Dec 26, 2006
    121
    0
    0
    apothekersassistente
    mijn dochtertje heeft het al een aantal weken. ze zit helemaal onder komt door de hormonen zeggen ze .Zij krijgt friso extra en nutriton erdoor heen om het dikker te maken. Ze is nogal hongerig :rolleyes: .

Maar het trekt vanzelf weg is mij verteld gewoon niks aan doen.

5. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ja het CB zei ook tegen mij dat het komt door de hormonen als het heel erg droog is mag je er een vette creme opsmeren zei ze.

6. sarah25

sarah25 Lid

Nov 22, 2006
    37
    0
    0
    die van mij zat ook helemaal onder, ze zag er niet uit. :(
    Maar het is nu aan het wegtrekken haar gezicht is nog wel erg schraal en hobbelig maar dat trekt wel weer weg. Het heeft bij haar twee weken geduurt.
    Ik kan me nog herinneren dat het bij mijn zoontje wel wat langer duurde ik geloof iets van twee maanden, maar dat is gelukkig ook helemaal weggetrokken.
    Ik dacht eerst dat hij uitslag had omdat ik daar ook erg last van heb.
    ps: ze krijgen (kreeg) beiden borstvoeding

7. BabyDreams

May 22, 2006
    46
    0
    0
    Verzorgende IG
    Friesland
    Oh....... dus dat zal het zijn. Dacht al warmtebultjes ofzo, weet ik veel! Senna is nu circa 3 wk en krijgt borstvoeding. Vroeg me echt af wat het voor bultjes pcies zijn :rolleyes:

8. Setteke

Setteke Niet meer actief

Tymen had dit ook, bij hem waren het wel warmte bultjes volgens de huisarts. We moesten hem luchtig kleden en kregen zalf mee, een soort vaselinezalf. Daar smeren we het twee keer per dag mee in. Ik ben ook gestopt met de zwitsal. Ook dat leek te helpen. Toen ik een poosje terug weer de haarlotion probeerde kreeg hij weer bultjes.

Dus warmte bultjes of toch een allergie? We weten het niet, maar het is nu in elk geval over.

9. sim

sim Niet meer actief

ik dacht eerst ook overgevoeligheid voor zwitsal, maar dan zou hij het toch ook over zijn lichaam moeten hebben? ik smeer niks op zijn gezicht. moet zeggen dat het nu ook wat erger is geworden dan toen ik de laatste keer poste hier in dit topic... lijken echt minipuistjes...

10. Setteke

Setteke Niet meer actief

Dat dacht ik ook, maar het was bij Tymen eerst ook alleen maar in zijn gezicht. Ik had het idee dat zwitsal het erger maakte. Later kreeg hij ook steeds meer plekjes op zijn lichaam. Toen ik stopte met zwitsal was het al snel weg. Je kunt eens proberen een poosje de zwitsal niet te gebruiken op die plekjes waar het wel zit. Ik heb gehoord, hoe raar het ook klinkt dat vooral op het wangetje vrij agressief is. Misschien eens het proberen waard te stoppen daarmee. Als het dan na een paar weken niet over gaat weet je zeker dat het geen allergie is!

11. Niet meer actief

Klinkt mijn niets meer dan simpele puisten! Cadeautje van mama! Zitten er ook witte kopjes op?

Astrid had dit ook echt heel erg.. haha, arm kind. Maar gewoon van af blijven, niet smeren, trekt vanzelf weg. Kan wel een maand of duren, soms ook langer, soms ook korter!

12. BabyDreams

May 22, 2006
    46
    0
    0
    Verzorgende IG
    Friesland
    Hmmmmm... het breidt zich wel snel uit, moet ik zeggen. Senna heeft het alleen op haar gezichtje. Moeten volgende wk toch voor het eerst naar consultatiebureau, vragen daar wel ff. Wel sneu hoor, nog geen maand oud en nu al een"puistenkoppie" ;)

13. Setteke

Setteke Niet meer actief

Zo ging het bij Tymen ook. In no time zat zijn gezichtje eronder. Het was toen ook nog kerst en hij ging mee op visite bij de achteropa's en oma's, dat vond ik toen wel jammer. Erg, he, zo'n moeder die wil dat haar kind er perfect uitziet... :oops: :oops:

14. BabyDreams

May 22, 2006
    46
    0
    0
    Verzorgende IG
    Friesland
    Mijn vriend heeft toch maar de dokter gebeld, omdat ze binnen no time eronder zit. Maar ook hij zegt (zonder dat hij Senna gezien heeft) dat het waarschijnlijk de hormonen zijn.

15. Setteke

Setteke Niet meer actief

Het kunnen idd best de hormonen zijn. maar anders vraag je het toch ook nog gewoon op het cb. En insmeren met (ongeparfumeerde) vaseline creme helpt hier goed!

16. BabyDreams

May 22, 2006
    46
    0
    0
    Verzorgende IG
    Friesland
    JA doen we zeker. Al ga ik er vanuit dat ze er zelf ook wel over zullen beginnen.

Share This Page