Nieuwsgierig

Discussion in 'Even voorstellen' started by JGT, Nov 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JGT

JGT Lid

Nov 13, 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Ik weet helemaal niet of dit wat voor mij is, maar het is wellicht het proberen waard...

Ik ben 3 jaar samen met mijn man, en afgelopen september in het huwelijksbootje gestapt. Jullie begrijpen, onze kinderwens is groot!
    Ik ben nog niet zo heel secuur bezig geweest met mijn cyclus en dergelijke, ik weet niet eens wanneer ik precies gestopt ben met de pil, volgens mij nu 4 maanden. Ik widel er (nog) niet te veel mee bezig zijn. We hebben een huwelijksreis gemaakt naar Afrika, waarvoor we malariatabletten moesten slikken, en er werd dus afgeraden om zwanger te zijn/worden.
    Nu inmiddels weer helemaal terug in het gewone leventje, en vond het een goed moment om toch eens bij te houden hoe mijn cycli zijn. Ik vind het eerlijk gezegd leuk en interessant om eens goed naar mijn lichaam te luisteren.

Misschien hebben jullie tips over hoe het nu het beste aan te pakken. Meteen al beginnen met ovulatietesten? Vorige week woensdag 7/11 is mijn menstruatie begonnen. Eerst maar eens de lengte van een cyclus bepalen denk ik zo...

Als ik jullie berichten lees, jeetje, wat krijg ik daar een chaotisch gevoel van, hahaha! Heb er duidelijk nog geen verstand van! Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen... En het lijkt me vooral ook gezellig. Ik wil niet iedereen ermee lastig vallen in mijn directe omgeving...

Ik ben benieuwd!

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Welkom hier!!

Je zou inderdaad met ovulatietesten kunnen beginnen.
    Hiervoor hoef je niet perse je cyclus te weten.
    Ik ben ook vroeg begonnen met ovulatietesten ze zijn niet heel goedkoop in de winkel.
    Ik heb ze besteld bij Aanbiedingen  - Zwanger & Kids
    Ik heb daar heel voordelig ovulatietesten en zwangerschaptesten gekocht.
    Snuffel er maar eens op rond.

Verder kun je het beste iedere dag een ovulatietest doen.
    Je mag na het plassen 4uur niet drinken (of niet veel) en niet met ochtend urine testen.
    Ik ben begonnen op dag 10 van mijn cyclus omdat ik dus ook geen idee had Hoelang mijn cyclus was.
    Zodra je een positieve test hebt moet je 14dg erbij tellen om dan een zwangerschaptest te kunnen doen.

*een ovulatietest is pas positief als de streep even of donkerder is dan de controlle streep.

Succes..als je vragen hebt horen we het wel:D

3. JGT

JGT Lid

Nov 13, 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een leuke reactie!

Ik zal toegeven dat ik gisteren een zwangerschapstest heb gedaan...voelde me vanaf zaterdat zo beroerd! Misselijk (echt een weeiig katergevoel, veel hoofdpijn en last van mijn onderrug), had me nog nooit zo gevoeld! Negatief natuurlijk, nota bene net ongesteld geweest, maar ik toch schrok ik van mijn lijf!

Bedankt voor de tip, ik ga vanaf dit weekend eens beginnen met de ovulatietesten. Vind het wel heftig om iedere dag te testen, aan de andere kant leer je je lichaam dan wel kennen. Een tip van iemand anders was: om de dag klussen... tja, wie weet?! Hahaha!

4. JGT

JGT Lid

Nov 13, 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeeeeeeetje! Ik keek even op die website die jij vermeld hebt, wat veel soorten?! Wat is volgens jou het beste? En wat denk jij over temperaturen? Ik ken iemand die erbij zweert!

Share This Page