Australie met dreumes

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Marley, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    We denken erover om volgend jaar juni naar australie te gaan! Ons ventje is dan 1. Ik ben benieuwd naar ervaringen. Maak me het meeste druk om de vliegreis.
    Normaal reizen wij altijd met de rugzak, maar das misschien niet zo handig. We dachten aan een camper zodat ukkie lekker kan slapen.
    Ben benieuwd naar ervaringen/ tips etc.

2. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Wij zijn afgelopen maart geweest en was echt super goed te doen met onze kids, 1,5 en 3,5..
    Volgens mij is het dan wel winter in australie als ik het goed heb...
    Over de vliegreis zou ik me niet te druk maken, gewoon genoeg speelgoedjes mee nemen in kadoverpakking en verschillende snacks..
    Dan moet het wel goed komen..
    Al vast veel plezier met de voor pret!!

3. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Wat leuk! Hoe heb jij gereist? Camper?
    Het is idd winter, helaas zijn we aan die maand gebonden ivm werk van man.
    Hoe lang ben je trouwens geweest?

4. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Wij zijn een week in sydney geweest..
    We hadden daar een hotel..
    We hebben alles met de taxi gedaan of wezen lopen..

Ik zou wel als ik jou was vooraf plannen wat je allemaal wil doen en zien...
    Maar als ik nog een keer ga en dan hoop iets langer zouden wij ook denk een camper gaan huren, dan kan je veel meer zien dan dat je alleen in 1 stad blijft..

5. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Supercool!

Wij willen ook gaan reizen (als in: ver weg) met onze kinderen, maar doen dat bewust pas over een paar jaar, omdat ze het dan zelf bewust meemaken en het makkelijker is met vliegen en accommodatie. Ook kunnen we dan nog even sparen :)

Met 1 dreumes kan je volgens mij alles doen. Camper lijkt mij heel handig en heel leuk (hebben wij in de VS gedaan, zonder kinderen dan). Geen tips verder, wil je alleen heel veel plezier wensen!

6. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Thanks voor je enthousiaste reactie!! Reizen is geweldig en als je je een bewtje aanpast moet het met kindjes vast ook geweldig zijn!!

7. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Wat een leuk topic.

Ik heb geen ervaringen hoor met kleine kids reizen, maar we staan op het punt om voor mei 2013 tickets naar Florida te boeken voor 2 weken. Onze kinderen zijn dan bijna 5 en 3 jaar. Nu het zo erg dichtbij komt ga ik ineens twijfelen. Hebben we echt wel zoveel geld (6000 euro) over voor zo'n korte vakantie? Is het wel slim om nu al zo ver te vliegen met de kleine kids? En dan nog veel meer vragen.

Maar ik begrijp dat sommigen hier al ervaring hebben er mee? Kun je wat tips geven van waar je tegen aan kunt lopen?

8. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Leuk Minny, wij zijn zelf in Florida geweest en het reizen daar is erg makkelijk! Wil je een auto huren? Dan hebben kids genoeg ruite om achterin beetje te spelen of te slapen.
    6000 euro is een hoop geld hè! Snap het helemaal. Tickets er heen zijn redelijk goedkoop op dit moment, denk 600e. Maar je heeft volgens mij daar niet zoveel geld uit als joj had berekend. Wij gingen soms naar een supermarkt en kochten drinken en brood voor onderweg. Dat scheelt weer ipv ergens lunchen bijvoorbeeld.
    Hebben jullie al eerder gevlogen?

9. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0

We hebben het er vanmorgen weer over gehad en twijfelen nu of we het komend jaar moeten doen en toch in 2014. Twijfels liggen bij de kosten (hoeveel zijn we nou werkelijk nodig voor 2 weken?) en bij de lange vliegreis. De kinderen zijn in mei 2013 2 jaar en bijna 5 jaar. Is dat een goede leeftijd? Ik wil natuurlijk zo snel mogelijk daarheen, maar vraag me af of het niet beter is om toch een jaartje te wachten?

Wij hebben afgelopen mei voor het eerst met de kids gevlogen. Naar Frankrijk, haha... was bijna 2 uur, maar ging wel goed.

10. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28

Qua kosten kan je het zo gek maken zoals je zelf wilt, ik denk echt niet dat je 6000 euro kwijt bent.. maar dat ligt er natuurlijk aan. Als je een super de luxe hotel wilt en iedere dag driemaal ergens eet, gaat het hard. Ik zou gaan als ik jou was, maar das makkelijk gezegd. Waarom denk je dat de vliegreis volgend jaar beter zou gaan?

11. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Marley, Ik zal voor je gaan testen of het kinderproof is ;)
    Gaan binnen een maand die kant op. Zonder kids, maar hopelijk maken we de eerste daar :)

Weet je al welke kant je op wil? Wij gaan waarschijnlijk Sydney-Cairns en Adelaide-Melbourne doen. 1 binnenlandse vlucht, de rest met de auto.

12. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0

Nou als ik voor € 2500 tickets heb dan moeten we nog een auto en accomodaties en eten en drinken en excursies. Wil ook niet zo krap met geld zitten.

Ik denk dat de kids dan iets beter luisteren en de lange vlucht beter begrijpen.

Maar ik wil eigenlijk ook wel heel snel heen hihi

13. Ranja

Ranja Actief lid

11 aug 2009
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi Marley,
    Wat leuk dat jullie naar Australie willen gaan. Wij zijn dit jaar ook geweest van December tot Januari (7 weken) met 2 kindjes van 3 jaar en 6 maanden ;)
    De vluchten waren super, de kindjes hebben er geen last van gehad. Helemaal niet gehuild en waren super vrolijk. Dit was zowel op de heen als de terugreis. Misschien hadden we geluk maar je moet je daar geen zorgen om maken. De hostessen waren lief en heel behulpzaam. Wij zijn in Brisbane begonnen. We hebben een camper gehuurd en we zijn door het land getrokken. In Adelaide hebben we onze vlucht terug genomen. Wat kosten betreft: Vlucht voor ons 4 was 3000 eur (baby betaald niet), camper ong 5000 eur. We hebben in totaal ong 15000 eur uitgegeven. Veel leuke dingen gedaan dat toch wat extra geld kost zoals kangaroo island, Fraser Island enz. Je kan niet alles doen met de kleintjes maar het is zeker de moeite.
    Een camper is echt ideaal voor kleintjes. Ze hebben een vaste slaapplek, je hoeft niet te sleuren met je bagage in en uit hotel... Als je vragen hebt mag je altijd een pm sturen :)
    Groetjes
    Ranja

14. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Oeh ik lees mee, heerlijk verre reizen maken!!
    Maart 2013 eerst naar Costa Rica met onze smurf van dan 16 maanden :).

15. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Als ik jullie zo lees hebben jullie helemaal geen problemen met de kleine kindjes? Ik loop hier in huis al zo vaak tegen vervelend gedrag aan, dat ik het nog niet aandurf. Niet dat ze altijd vervelend zijn hoor, maar de jongste is nu bijna 2.5 jaar en erg ondeugend. Wil echt zijn zin doordrijven op het moment.

Of is het allemaal anders op vakantie?

Kan maar geen keuze maken tussen 2013 + 2014.

16. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Wat super zeg! Een succes ervaring dus! Gaaf!
    Was het jullie eerste reis met de kids? Wat een super kids dat ze zich zo netjes gedragen hebben hoor! Wij willen 4 weken gaan, langer kan niet ivm werk van mijn man. Ik maak me geen zorgen om het verblijf.. Ik geloof wel dat dat goed gaat. De vlucht lijkt me het lastigst. Waar hadden jullie een overstap? En heb je daar bewust tijd tussen gelaten? Ik dacht misschien de vliegreis opdelen in 2 stukken en op de overstap plek bijv 2 dagen blijven zodat dat ff wat rust geeft. Aan de andere kant kan je er maar beter misschien zsm zijn.
    Heb jij misschien een reissite bijgehouden? Bedankt voor je reactie!!

17. Ranja

Ranja Actief lid

11 aug 2009
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Marley
    We willen weer gaan maar eerst even sparen.
    De overstap was in Kuala Lumpur. We moesten een paar uur wachten en dat was voor ons heel vermoeiend maar de kindjes hebben heerlijk doorgeslapen in de kinderwagen en buggy. We overwogen wel om een paar dagen in Kuala Lumpur te blijven maar omdat we oud en nieuw in Sydney wilde vieren en Brisbane tot Sydney best een lang stuk rijden is konden we die paar dagen niet missen. Anders had ik wel een paar dagen Kuala Lumpur gedaan maar we wilden het relaxed houden en niet lange stukken alleen maar rijden om op tijd in Sydney te komen. Het is een keuze die je maakt.
    We zijn al eerder met kids op vakantie gegaan (Madeira, Dubai, Oman,..) en dat ging gelukkig altijd goed. Mijn zoontje van 3 vraagt nu nog wanneer we terug gaan naar Australie voor de kangeroes en de helikopter (we hadden zo'n korte vlucht gedaan bij de 12 Apostles :))
    Ik had graag zo'n reisverhaal willen bijhouden maar dat is niet echt iets voor mij (man is daar ook niet goed in).
    Als je nog vragen hebt hoor ik het wel ;)

18. Slakkenhuis

Slakkenhuis Nieuw lid

4 okt 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Wij zijn precies een jaar geleden vertrokken naar Australie en hebben daar 3 maand met een camper rondgereden. Met kinderen is dat heerlijk, op de camping vind je een hoop nieuwe vriendjes en idd fijn om altijd hun eigen bedje bij je te hebben. Ook als je even iets langer wilt rijden, zet hem langs de weg en slapen maar ;) Ze hebben in Australie verschillende 'gratis' kampeerplekken, prima maar wel fijn als je een camper hebt met enige voorzieningen.

Nu sinds drie maanden trotse ouders en onze kleine dame gaat over n maandje mee naar Florida. Eens even kijken hoe het vliegen gaat ;) Wij hebben zeker op de planning staan om daarna richting Australie te vliegen. Lijkt mij niets mooier dan met ons meisje op een verlaten strandje prachtige zandkastelen te bouwen! Wat wij wel willen doen dan is een tussenstop maken van enkele dagen in b.v. Singapore of KL. Ik vond het direct doorvliegen zelf al best een eind en met zo'n kleintje helemaal. Al geloof ik wel dat als zij slaapt het prima kan...

Florida, is prachtig (wij hebben voor Australie 3 maanden door Amerika gereisd en zijn al jaren trouwe Florida bezoekers met name in de winter). Maar ik zou als je gaat voor de parken enzo mss dan toch een jaar wachten. Als ze zo klein zijn hebben ze niet zoveel aan de parken en kun je net zo goed gewoon Disneyland Parijs bezoeken. Kosten ter plekke zijn prima te doen, wij huren altijd dezelfde villa met zwembad en dan kun je het zo duur maken als je zelf wilt. Aanrader om de Keys te bezoeken. Bahia Honda is denk ik een van de mooiste plekjes in Amerika.

19. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    2 vrienden van ons zijn met de kleine toen die ongeveer een jaar was naar australiegeweest voor 4 wekn gingen backpakken met een tent, zehadden het super gehad en het was ze goed bevallen ze praten ernu nog over.

Deel Deze Pagina