Hebben deze symptomen nog met de bevalling te maken?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Druif2008, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    Ik ben drie en een halve maand geleden bevallen maar heb nog steeds symptomen die tijdens mijn zwangerschap (in mindere mate) voorkwamen.
    Ik had tot de 7e maand van mijn zwangerschap bijna geen klachten (afgezien van kortademigheid en heel snel moe) maar daarna begonnen een aantal symptomen wel te komen. Ik zwol helemaal op van het vele vocht vasthouden, had erg veel pijn in mijn knieen, kramp in mijn kuiten en in mijn voeten.
    Twee weken voor mijn uitgerekende datum kreeg ik pre-eclampsie (hoge bloeddruk en eiwit in mijn urine). waardoor ik uiteindelijk ben ingeleid.
    Het gekke is dat een aantal klachten na mijn bevalling erger zijn geworden. De eerste drie weken na de bevalling kon ik bijna niet lopen omdat mijn kuiten totaal verkrampt waren. Dat heb ik uiteindelijk weg kunnen krijgen door steunkousen te gaan dragen en na een tijdje kon ik aanraking (massage) verdragen. Dit is nu dus over. Veel vocht heb ik ook de eerste weken na de bevalling verloren (houd nog wel wat vast maar niet zo heel veel meer). Maar wat dus nooit meer is weggegaan en alleen maar erger lijkt te worden is de pijn in mijn knieen en voeten. Als ik een paar uur heb gelegen/geslapen doen de eerste stappen op de grond enorm pijn. Ik voel het dan het ergste in mijn voeten en in iets mindere mate in mijn knieen. Mijn voeten beginnen soms helemaal te tintelen. Pas na een drie kwartier a een uur is het voorbij en voel ik het niet meer, maar als ik weer ga zitten dan komt het gevoel snel weer terug.
    Bukken door mijn knieen kan ik niet meer, want dan kom ik niet meer omhoog. Ik lijk wel een oud vrouwtje geworden met die pijn in mijn knieen en voeten. Is dit herkenbaar voor jullie (en wat kun je er tegen doen) of zou het toch niet met mijn zwangerschap/bevalling te maken hebben?

2. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Ik had de 1e zwangerschap ook pre-eclamsie, maar heb deze symptomen nooit gehad hoor... Ik zou het als ik jou was met de huisarts of gyn bespreken. Beterschap!

3. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    Dank voor je reactie.
    Ik dacht ook niet dat het met de pre-eclampsie te maken had, maar dat het "een" zwangerschapskwaal was die een nasleep had. Misschien toch idd even naar de huisarts.

4. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    idd even naar de arts gaan want ook ik had PE en heb deze klachten niet zo gehad alleen een beetje tinteling in m'n handen na de bevalling. is nu over. en mijn bloeddruk was weer vrij laag zoals altijd...(ik heb overigens geen vocht vastgehouden tijdens zwangerschap toen ook niet met de PE...zelfs in de zomer in Griekenland waar wij wonen waar het tegen de 40 graden aanliep was ik niet opgezwollen...dus weet niet of dat perse van de PE komt...een nichtje van me hield wel veel vocht vast in de winter en had geen PE...)

5. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    Ik bedoelde ook niet dat de omschreven symptomen met de pre-eclampsie te maken had. Ik had die symptomen al voor de pre-eclampsie. Die pre-eclampsie bestond alleen uit hoge bloeddruk (die overigens pas na 10 weken na de bevalling weer ging dalen) en eiwit in de urine.
    Alleen de "gewone" zwangerschapskwaaltjes werden na de bevalling steeds erger. Ik heb gebeld naar mijn huisarts, maar de praktijk was op vakantie. Ik bel maandag opnieuw voor een afspraak.;)

Deel Deze Pagina