Gaat Facebook je foto's gebruiken in reclame? | NOS Dit is dus complete onzin Komt van de NOS. Ik geloof nog steeds dat het wel mee zal vallen na het lezen van voormelde NOS-link.
Ik vind het maar niets, ik heb Facebook wel verwijderd... Ze willen het samen gaan koppelen met whats app en dan hebben ze zoveel informatie van je ik wil nog wel een beetje privacy
Dat is wel heel erg zwart wit Tuurlijk is het zo, maar ik vind het nogal een verschil of ze mijn gegevens zonder mijn toestemming openbaar mogen gebruiken of niet..
Nou, inmiddels heb ik alle foto's met herkenbare gezichten van mijn fb verwijderd, behalve de profielfoto. Eens kijken wat ik daar straks mee doe. Maar was wel een goede tip. Heb mijn facebook gedownload en kan nu via mijn mail naar alle foto's en video's. Ze zijn gewoon bewaard gebleven dus, dan niet op fb, maar in mijn mail.
alle fotos en filmpjes op je facebook mag door facebook gebruikt worden. je houd zelf wel het auteursrecht maar door lid te zijn van facebook ga je automatisch akkoord met dat facebook over al jou fotos en videos het gebruiksrecht heeft.. het maakt overigens niets uit of je je fotos openbaar hebt staan of alleen vrienden. facebook kan al die fotos gewoon zien en staan op hun medium dus hebben ze daarover het gebruiksrecht. wat dus inhoud dat hun zelf mogen bepalen wat ze met jou foto doen. het kan dus voorkomen dat jou baby ineens als reclamefoto gebruikt word voor nutrilon of welk merk dan ook. of dat een filmpje van jou baby die geniet van zijn eerste potje fruit gebruikt word in een reclamespotje van welk merk dan ook. de kans dat ze toevallig jou filmpje of foto pakken is natuurlijk niet zo groot maar het kan wel gebeuren. moet eerlijk toegeven dat ik ook niet weet wat ze voorheen al mochten en wat er dit jaar bij komt. ik weet wel dat veel mensen er geen idee van hebben wat het inhoud en dat duitsland als enige Europees land niet meegaat in deze regelgeving omdat hun wetgeving strenger is als de overige Europese landen. zelf heb ik facebook niet verwijderd en blijf het wel gebruiken maar plaats geen fotos of filmpjes er meer op en gebruik nu mijn eigen website om fotos op te zetten die ik wil delen met familie of vrienden.
Je kan het zelf bepalen. Instellingen-advertenties en dan zie je drie dingen. Aanklikken en op niemand zetten.
Ik wil graag mijn facebook verwijderen, had dit ook gedaan maar vanwege stage moet ik hem houden zit in een groep waar elke week de agenda voor de vergadering wordt geplaatst, notulen worden neergezet etc. Baal er wel van!
Klopt. En kijk hier ook eens om hulp bij je instellingen te krijgen: Beter bepalen wat je deelt met Facebook | Consumentenbond
Ik snap niet dat mensen er nu ineens zo over vallen, Facebook heeft altijd al het één en ander in hun voorwaardes staan wat betreft privacy en het gebruik van jouw media. Maar mensen lezen nooit ( blijkt maar weer ) de voorwaardes voor ze zich ergens inschrijven Ik maak mij er niet druk om hoor, als hun mijn foto willen gebruiken voor een reclame dan doen ze dat toch lekker. Als je niet wilt dat ze dat doen moet je gewoon je facebook helemaal verwijderen. Maar dat is ook zo grappig, sommige halen heel hun facebook leeg qua foto's maar blijven dan wel lid, waarom vraag ik mij dan af? Om andere in de gaten te houden wat die doen op Facebook? hahaha Nee sorry, ik blijf gewoon lekker lid van Facebook, klets gezellig door met de mensen waar ik altijd mee klets en zie het allemaal wel.
dat klopt dus niet. Ze mogen geen foto's of filmpjes gebruiken zonder jou toestemming. Het enige wat ze mogen doen is, als jij bijv. de pagina Nutrilon leuk vind, dat er bij jou vrienden komt te staan: "denise89 (evt met jouw profielfoto) vind Nutrilon leuk". En dit alleen op Facebook en niet ergens anders.
Jawel, je hebt er mee ingestemd dat AL jouw foto's ook al heb je ze op prive staan, hun eigendom zijn geworden.. Dus hun hoeven jouw daarvoor GEEN toestemming te vragen
@lydian: waar heb je dat zien staan in de voorwaarden van fb? het is ondertussen al zo vaak besproken dat er eigenlijk inhoudelijk bijna niks is verandert in de voorwaarden van fb. Het is alleen anders verwoord. En sowieso moet je geen foto's online zetten die je niet wil delen. Die moet je lekker thuis in de kast laten liggen op een cdrommetje
Haha dit dus... Elk jaar is er wel paniek omtrent fb terwijl je zelf bij je aanmelding toestemming voor bepaalde dingen hebt gegeven.