weg speen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by tweeling, Oct 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    vannacht heeft onze kleine meid van bijna 16 maanden zonder speen geslapen! \:D/
    ben mega trots op haar natuurlijk want het was wel even zoeken in bed naar dat ding natuurlijk...het is der alles! maar de slaap overwon!

nu weet ik dat ik er vroeg mee ben begonnen maar dat komt omdat ik het rond haar 2e verjaardag wou doen maar dan heeft ze er een brusje bij een nieuwe kamer en een groot bed en dat vond ik zoveel in 1 keer dat we besloten nu te proberen.

wanneer hebben jullie dit gedaan of ga je dit doen?

ben zo trots!

2. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    hoera wat goed zeg

youame heeft geen speen gehad en duimt ook niet
    Dice heeft wel een speen maar die is nog maar net 3 maand

3. hironobesh

hironobesh Bekend lid

Jul 14, 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Jeetje wat een knappe grote meid zeg.

4. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    denk /hoop dat we er acht vanaf zijn!
    alle slaapjes gaan probleemloos! :whistle:

5. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Oh wat goed zeg! Zijn jullie er gewoon van de één op de andere dag mee gestopt? Hugo heeft de speen nooit gewild, dus hoefden we hem ook niet af te wennen. Ben dus geen ervaringsdeskundige op dit gebied, maar ik denk dat je gewoon de speen niet meer terug moet geven. Ook niet op eventuele moeilijke momentjes. Er is vast wel een andere vorm van afleiding te vinden.

6. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    we hebben haar moet op bed gelegd 's avonds en na een uurtje viel ze in slaap. normaal vrijwel meteen maar verder heb ik dus geen verschil gemerkt
    ze zoekt nu ook niet meer naar haar speen nu knuffelt ze gewoon met haar tut en slaapt!

7. SeRa24

SeRa24 Actief lid

Oct 10, 2008
    248
    0
    0
    mijn docher's 3e verjaardag en mijn zoon was 1 jaar ik heb ze toen bijde van de speen afgehaald, alle spenen weggegooid en tegen mijn dochter gezegd,nu ben je groot
    ze heeft er nog 2x om gevraag en daarna niet meer,en mijn zoontje heeft dat ding nooit gemist

ik wilde mijn dochter al eerder van de speen afhalen maar dat lukte niet aangezien ze toen een broertje kreeg en hij wel een speen mocht, zodoende heeft ze er best lang 1 gehad, al was het vanaf haar 2 e verjaardag alleen snachts

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wij hebben het met 9 maanden gedaan. Ik had gelezen dat rond de 9 maanden de zuigbehoefte verdwijnt, en dat ze dan gewend/verwend kunnen raken.
    Ben gewoon begonnen met zijn eerste slaapje overdag. Hij heeft 20 minuten gehuild, en sliep. Het 2e slaapjes die dag was het 10 minuten. En 's avonds nog 5. Daarna heeft hij er niet meer om gehuild.
    Ben blij dat het zo makkelijk gegaan is.

9. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    met 9 maanden was hie geen optie dan begon ze gewoon lekker te duimen haha

maar uh ze is nu wel 1 week speen vrij!

10. Esther1981

Esther1981 Actief lid

Nov 10, 2008
    187
    0
    0
    Hengelo
    Luna is 2 en wil tijdens het slapen nog steeds de speen.
    Vaak als ik nog even op haar kamertje ga kijken of ze nog wel onder de dekens ligt is het zo dat ze meestal de speen niet eens in heeft.
    Om in slaap te komen heeft ze hem nog wel nodig,maar wil ook proberen het langzaam af te gaan leren omdat ze verder de speen ook nooit nodig heeft alleen als ze erg huilt.

11. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,923
    0
    0
    Groningen
    He wat fijn zeg!

Onze kids zijn er nu zo'n 2 maanden van af!
    Len beet zn speen steeds lek..steeds weer een nieuwe gekocht totdat ik er op een dag twee moest kopen..Begin ik niet aan..Ook diezelfde dag Noa haar speen afgepakt..
    Zij moest wel wat huilen en dat heeft een dag of twee geduurd..dat ze er bij het slapen naar vroeg..Vond het enorm sneu maar heb volgehouden en gezegd dat ze een grote meid is..En speentjes zijn voor babietjes..Len heeft er nooit meer om gevraagd.
    Het is me heeeel erg meegevallen .. Wezaten er wel eerder aan te denken om de speentjes weg te doen maar zag er zo tegenop..Was niet nodig achteraf..

12. Zwangervanbrusj

Zwangervanbrusj Actief lid

Aug 13, 2008
    147
    0
    0
    Ons zoontje wou hem zo van de een op andere dag niet meer, ons wel goed.

Hij duimt verders ook niet, wel heeft hij een koes waaraan hij verslaafd is maar hier doet hij niets anders mee dan slapen niet dat hij hem in de mond stopt ofzo.

Share This Page