De borst niet meer willen!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sannaa, 15 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    #1 Sannaa, 15 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 sep 2009
    Luca wil sinds afgelopen zondag de borst niet meer!! Hij is nu 11 maanden en een week en het lijkt erop dat hij er genoeg van heeft. Ik gaf nog een voeding in de ochtend en dat was altijd ons momentje. Maar sinds zondag is het ruzie. Ik leg hem aan en hij draait zijn hoofd weg en wordt erg boos! Overstrekken en weg willen. Ik heb een andere houding en de andere borst geprobeerd, maar hij lijkt er echt op dat het aan de borst ligt! Hij heeft wel dorst want na de vruchteloze pogingen zijn we maar gaan ontbijten en wil hij heel graag drinken, gewoon karnemelk! Ik heb wel vaker meegemaakt dat hij niet wilde drinken, maar dan dronk hij wel een klein beetje en ging het weer over. Zoals met tandjes die doorkwamen. De afgelopen dagen heeft hij geen druppel gedronken.
    Ik vind het erg verdrietig, want ik wilde zo graag doorgaan, ook na zijn eerste verjaardag. Heeft iemand ervaring?

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik heb maar heel kort BV gegeven, dus heb geen tips.
    Kan me voorstellen dat je t naar vindt. Mij lijkt t, als hij dit zo duidelijk niet wil, dat je t maar moet laten. Wellicht is t een fade hoor en wil hij dadelijk weer wel, maar waarom zou je anders persé willen doorgaan als hij zo duidelijk niet wil?

Voor ik allemaal mensen over mee heen krijg die ontzettend voor borstvoeding zijn; ben er absoluut niet tegen en vind t goed als je t zolang volhoud...:)

3. Anneke99

Anneke99 Bekend lid

18 dec 2007
    613
    0
    0
    Geen ervaring hier maar dacht miscchien hoort dat bij de 11 maanden sprong?
    Jammer maar hopelijk is het maar tijdelijk en drinkt hij snel terug bij je.

4. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik bedenk opeens dat ik hem verkeerd geplaatst heb, kan iemand dit naar borstvoeding verplaatsen voor mij? bedankt!

5. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    die fases zijn erg herkenbaar. Gewoon even een paar dagen kolven, wel aanleggen maar als hij niet wil, jammer dan. na een paar dagen/ week wou mijn oudste toch wel weer. wil hij echt niet meer, dan is het einde verhaal, maar zou het nog niet opgeven, als je er nog zo van geniet!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja... ook hier een BV-mama, maar ik vind het zelf wel passend bij zijn leeftijd hoor ;) Fijn dat hij het zelf aangeeft, denk ik dan :)
    Kan me voorstellen dat het wel even wennen kan zijn voor jou, maar ik zou hem iig vooral niet dwingen. Mogelijk even een tijdje kolven, zodat als hij straks toch wel weer wil, je productie op gang is gebleven?

7. Alita

Alita Niet meer actief

is natuurlijk minder leuk voor jou maar op zich zou ik het zo wel willen dat ze zelf aangeeft dat het genoeg is, toch?
    Ik geef nog bv en wil wel binnenkort stoppen, hier is ze ook niet meer zo enthousiast, ach het hoort toch een keer op. En anders kolven mischien?

8. Chantico

Chantico Niet meer actief

Als je 'in sprongetjes gelooft' staat in Oei ik groei geloof ik ook dat veel bv-mama's bij de elfmaandensprong stoppen met bv omdat het zo lastig gaat. Maar dat ze na de sprong wel weer aan de borst willen.

Ik heb het niet zo lang volgehouden (tot 7 maanden), maar Ise ging de borst ook opeens weigeren. Ik was blij dat ik vlak daarvoor een voeding heel bewust heb meegemaakt en een soort van afscheid had genomen van de bv (ik was aan het afbouwen).
    Ik was er wel verdrietig om, maar ook eigenlijk wel blij dat m'n meisje er blijkbaar zelf klaar voor was om van de borst af te gaan. Zo ontnam ik haar dus niet iets omdat ík had bedacht dat we gingen stoppen met de bv, maar was het echt háár beslissing.
    En ik merkte dat het flesje geven ipv de borst óók een heel intiem moment kon zijn, dus wat dat betreft hoeft het geen verschil te maken.

Mocht je door willen gaan, is blijven proberen en evt. tijdelijk kolven misschien een goed idee. En als je stopt, helpt het je misschien om het te beschouwen als een beslissing van je zoontje waar hij zich goed bij voelt. Kleine kinderen worden groot, en dat is ook precies de bedoeling, toch?!

9. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
  10. Chantico

Chantico Niet meer actief

Het gaat zeker snel! Maar gelukkig worden er niet alleen fases afgesloten, maar komen er ook steeds weer nieuwe dingen bij.

Het was niet mijn bedoeling om je te 'verwijten' dat je hem klein probeerde te houden hoor! ;)

Ik hoop dat jullie er samen goed uit komen, met of zonder bv. Hij blijft sowieso je kleine mannetje (zelfs na z'n 18e voelt het waarschijnlijk nog zo :)) en jij blijft altijd zijn lieve mama!

11. Alita

Alita Niet meer actief

12. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    hahaha oeps sorrie! Ik bedoelde dat niet zo!

13. Alita

Alita Niet meer actief

nee hoor grapje!!!!!

14. Nemo

Nemo Niet meer actief

Komt je cyclus mischien weer op gang ? Dan wil de melk nog wel eens anders smaken. Sommige kindjes houden daar niet van.
    Is het mogelijk dat je zwanger bent ? Zelfde reden als cyclus.
    Is er een medische reden bij je kindje ? Last van het oortje, tandje(s) die doorkomen.

15. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    @ nemo. Allemaal voor zover ik weet niet. Maar dan zou hij ook wel drinken, en vanochtend weer geprobeerd, en niets! Zodra hij de tepel in zijn mond heeft kijkt hij zo van, nee hoor, en laat weer los. HIj heeft dus nu al vier dagen niets meer gedronken. Ik vrees dat het over is.

Deel Deze Pagina