hallo ik heb een vraag ik ben een aanstaande mama ik ben 8 nov 2007 uitgerekend nu ga ik naar school en ben ik vanaf 1 nov uitwonend heb namelijk me eigen huis gekregen.. kan iemand mij ook vertellen wat voor bedrag ik ga ontvangen? ik ben alleenstaand en ik moet alles zelf betalen dus het is niet zo dat mijn ouders mij wat kunnen bij staan dus ik krijg het maximum.. nu ik een huisje heb krijg ik 554 euro maar komt er nu nog 400 euro bij op als je een kind krijgt zo heb ik het een beetje begrepen alvast bedankt.. gr sinitta
toen ik naar school ging kreeg ik 460 euro studiefinanciering maar ik hgad nog niet doorgegeven dat ik bij mijn vriend woonden dus dan krijg je nog meer maar dat weet ik niet recies hoeveel je dan krijgt want ik zou dat ook wel eens willen weten want volgend jaar ga ik ook wee rmet een opleiding beginnen.
Ik ben dan wel niet alleenstaand ik ben wel uitwonend. Ik krijg 248,- per maand aan studiefinanciering. Ik vraag me af hoe jullie aan die hoge bedragen komen? Lenen jullie het maximale bedrag?
ik heb gewoon doorgegeven dat ik een kindje had meer niet eigenlijk maar had wel een vrouw gesrpoke van dat gebeuren die zei dat ik nog meer kreeg als ik al mijn eigen had uitgeschreven bij mijn ouders naar mijn vriend dat heb ik nu wel gedaan voor de rest zou ik het ook niet weten.
ik heb dano nogeen kind maar studeer ook nog en ben uitwonened bovendien leen ik het maximale om dat ik alles zelf betaal mijn school en boeken en zo en ik krijg in totaal 880, euro als je zwanger bent en je krijgt een kind heb je nog recht op extra geld als je alleenstaand bent iets van 400 euro en en als je een vriend hebt en die verdient minder dan 500 euro per maand ook 400 euro dus als ke dsamenwoont en je vriend krijgt genoeg krijg je niksextra's
Bedankt voor je antwoord. Maar ik snap nog niet hoe jullie dan aan die bedragen komen. Want als ik op de papieren van de IBgroep kijk, staat er dat ik maximaal 300,- bij zou kunnen lenen. Dus dan zou ik aan een bedrag van 548,- komen en dus geen 880,-. Ow ik snap het denk ik al. Het heeft waarschijnlijk iets met het inkomen van je ouders te maken. Eigenlijk best vreemd want ik heb een man, een kind en een eigen huis. Wat hebben mijn ouders daar dan nog mee te maken....
dat zou ik eerlijk gezegd ook niet weten sorry maar ik heb ook nog 130 euro erbij voor het voolropige collegekrediet
Hoi dames dit heb ik op de ib-groep site gelezen, ik was namelijk ook best wel benieuwd! Partnertoeslag Als je een partner hebt en kinderen, dan kun je in 2007 een toeslag krijgen van 529,03 per maand. De toeslag is dan onderdeel van je basisbeurs. Je kunt de toeslag ontvangen als je partner zelf geen recht heeft op studiefinanciering en per maand netto minder verdient dan 572,92 ( 619,55 vanaf 1 september 2007). Bovendien moet je partner een kind jonger dan 12 jaar verzorgen voor wie recht bestaat op kinderbijslag. Als je geen recht meer hebt op de prestatiebeurs, maar nog wel als voltijd student staat ingeschreven bij je opleiding. kun je nog drie jaar uitsluitend lenen. De partnertoeslag kun je dan ook lenen. Eenoudertoeslag Heb je kinderen en geen partner? Dan kun je in 2007 een toeslag krijgen van 423,34 per maand. De toeslag is dan onderdeel van je basisbeurs. Je kunt de toeslag krijgen als je geen partner hebt, je kind jonger is dan 18 jaar en bij je inwoont. Bovendien moet je voor het kind recht hebben op kinderbijslag. Als je geen recht meer hebt op de prestatiebeurs, maar nog wel als voltijd student staat ingeschreven bij je opleiding. kun je nog drie jaar uitsluitend lenen. De eenoudertoeslag kun je dan ook lenen.