Hey, Vorige week heeft Nick zijn BMR vaccinatie gehad, een week later kreeg hij verhoging en nu afgelopen twee dagen zelfs oplopend naar over de 40 graden. Vandaag ook nog steeds koorts, vanmiddag weer 39.1. Hiernaast heeft hij ook sinds 1 week diarree luiers. Het is nu wel minder, gemiddeld 2 normale poepluiers en 1 diarree luier. Ben benieuwd hoe jullie kindjes gereageerd hebben op de BMR prik. Vind het nu best wel lang gaan duren. En weten jullie of diaree hier ook bij kan horen? Alvast bedankt voor reacties,
je kind kan verhoging krijgen van de vaccinatie maar boven de 40 graden dan had ik de huisarts even gebeld, zeker ook omdat het nu al zolang duurt, dit is niet meer van de vaccinatie, 40 graden koorts is sowieso niet van de vaccinatie volgens mij, misschien had hij een griepje? omdat je aangeeft dat het een week later pas gebeurde.
Kindjes kunnen heftig reageren op deze prik. Mijn zoontje heeft er ook koorts van gehad, een dag of 3 ( hoogste was 39.2) en hij stond van top tot teen onder de uitslag. Hij was er gelukkig niet ziek van verder, hij at wat minder en sliep meer en geen diarree. Maar dat komt wel vaker voor dat ze het er wel van krijgen. Ik zou hem goed in de gaten houden en als je het niet vertrouwd naar de huisarts, als hij 3 dagen hoge koorts heeft moet je voor alle zekerheid maar even bellen. Hier duurde het een week voor alles weg was en nog een week voordat hij weer helemaal de oude was.
Ik heb donderdag al even de huisarts gebeld, helaas een vervanger. Gisteravond ook de huisartsenpost, omdat hij 40.2 had. Heeft hij nooit eerder gehad. Beide vertelde we het nog even konden nakijken. Als hij maar blijft drinken en alert blijft. Bij de huisartsenpost zeiden ze dat we wel langs konden komen als we dat wilde. Ik heb het CB ook nog even gebeld over de bijwerkingen van de prik. Hoge koorts en uitslag kan er idd bijhoren. Alleen had ik verwacht dat het vandaag wel minder zou zijn, maar als ik nu zijn koppie weer voel den ik dat we weer onderweg zijn naar de 40 graden. Denk toch dat ik de huisartsenpost weer even ga bellen.
Volgens mij is een week na de prik te lang om dan pas koorts te krijgen. Ik denk dat je kindje wellicht een virus heeft o.i.d. Dus dat hij daarom koorts heeft en niet door de prik. Altijd naar de huisarts gaan als het langer dan 3 dagen duurt en ook zo hoog is.
@ bellabella, bij de bmr prik kunnen de bijwerkingen beginnen 6-10 dagen na de inenting. Kijk maar in je inentingspapieren.
Quinn heeft een dag of 5 koorts gehad, zo snel als het kwam de koorts na dag 5 was het ook ineens weg. Kwam inderdaad door de bmr. Zolang je kindje allert is en goed drinkt kunnen ze weinig inderdaad. Luister naar je gevoel zou ik zeggen
Zielig he dat ze zo reageren na inentingen. Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon even bellen met CB og HA. Sterkte ermee!