Fietsvakantie en zwanger (ervaringen gevraagd)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door WenT, 6 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Hoi hoi,

As. zaterdag vertrekken mijn vriend en ik op fietsvakantie... We gaan 4 weken fietsen, naar Praag en weer terug. In uiterste gevallen kunnen we altijd evt. een stukje met de trein ofzo... maar liever niet natuurlijk.

Vroeg me af of iemand daar ervaring mee heeft tijdens de zwangerschap toevallig ? Ben nog niet zo ver natuurlijk, 11 weken en 1 dag bleek vandaag, na de tweede echo (dacht eerst pas 10 weken...)... dus heb nog geen last van een buik die in de weg zit en de misselijkheid heb ik een paar weken geleden grotendeels al gehad (tenminste, laatste week geen last meer van gehad)...

Toch hoor ik van veel mensen: Goh, dat je dan zo'n zware vakantie gaat doen... weet je dat wel zeker ? Kan dat geen kwaad... etc. etc...
    Ik voel me goed en ben gezond, tweede echo was goed vandaag... geen bloeddruk problemen... Alles is in orde, dus waarom niet, denk ik dan... ?

Ik hoor graag of iemand anders ook ervaring heeft met sportieve / fysiek relatief zware vakanties tijdens de zwangerschap...

Bedankt alvast voor jullie ervaringen !

Edit moderator: Verplaatst naar zwangerschap, met aanpassing topictitel.

2. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    als je altijd al zo sportief bent,
    en nu nergens last van hebt,
    zou ik gewoon gaan hoor!

wel de verloskundige kaart meenemen,
    maar verders vooral veel plezier!

3. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    Hai,

Ik ben ook jaren en jaren op fietsvakantie geweest! echt helemaal geweldig!
    Heb het niet gedaan toen ik zwanger was maar zie dat je nu nog 10 weken bent, zou wel uitkijken met de zon, je bent natuurlijk 24/7 buiten ivm pigment etc. en ik zou niet tot je top gaan maar gewoon goed rusten tussen door!

veel plezier in elk geval!

Deel Deze Pagina