wegen bij de verloskundige

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meisje1984, 4 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik word iedere keer bij de VK op de weegschaal gezet en iedere keer weer zijn er kilo's bij gekomen :)
    Niets aan te doen denk ik dan maar.

2. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    Bij mij vroeg de vk bij de intake of ik wel of niet gewogen wilde worden, en toen heb ik gezegd dat ik dat liever niet wilde en dat was prima. Soms zijn er gewoon redenen waarom je dat liever niet wilt :)

Ik was trouwens al wel te zwaar en ben ook nog es al 14! :oops: kilo aangekomen, terwijl ik dus niet heel raar of ongezond eet, maar ik kom gewoon snel aan en daar is voor nu even weinig aan te doen. Als ik steeds zie/hoor hoeveel ik weeg word ik er juist moedeloos van en ga ik dus maar ongezond eten omdat ik denk: het maakt toch niet meer uit, en dat moeten we helemaal niet hebben natuurlijk :p

3. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Mijn VK heeft geloof ik niet eens een weegschaal :)

4. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    de vk van mij zei de 1 komt 20 kilo aan en de ander maar 5 daarom wegen we niet meer standaard

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, even heel pragmatisch, (en niet lullig bedoeld): als je je zo schaamt voor je gewicht, wordt het dan niet eens tijd om wat aan je gewicht te doen? (Na de bevalling en borstvoeding dan, natuurlijk, ;)).

En verder: lijkt me toch vreemd als je zo intiem bent geweest met je vriend dat je samen een kindje krijgt, en dit zou niet bespreekbaar zijn! Ik denk dat je vooral bang bent voor dingen die helemaal niet zullen gebeuren en dat vriendlief heel anders zal reageren dan jij denkt dat hij zal doen.... Als je er goed over nadenkt, projecteer je je eigen beeld gewoon op hem. Da's niet zo mooi: is hij echt zo'n lul dat hij nu over een getalletje moeilijk gaat doen? Hij weet toch al lang (aan hoe je eruit ziet) dat je te zwaar bent? Als hij daar nooit moeilijk over gedaan heeft, (waarme ik bedoel: hij is toch samen met je, dus blijkbaar is dat voor hem niet een punt waarom hij niet met je zou willen zijn), waarom zou hij dan nu ineens wel moeilijk doen over dat getalletje van 92?
    Stop dus met je eigen negativiteit te projecteren op hem: hij is vast een stuk liever voor je dan je zelf bent.
    En, een tip: wordt wat liever voor jezelf, accepteer jezelf zoals je bent, dan wordt het (raar maar waar) ook een stuk gemakkelijker om wat gewicht kwijt te raken straks...

6. Niet meer actief

Ehm, je hoeft NIETS te doen wat je niet wilt.
    Je kunt gewoon tegen je verloskundige zeggen "Nee sorry maar ik wil liever niet gewogen worden" en dan is er niets aan de hand hoor!

7. meisje1984

meisje1984 Niet meer actief

dank jullie wel voor de reacties :D

ik heb er over gesproken en mn vriend maakt het niks uit hoeveel ik weeg, (hij zei 'al kom je 50 kilo aan, ik ga echt niet minder van je houden' en 'geniet nou gewoon van je zwangere buikje') ( :D )

ik heb me dus weer druk gemaakt om niks, dus we gaan woensdag gewoon gezellig met z'n tweeen.

8. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Goed zo meis! Lucht wel op nu je het erover hebt gehad zeker hè?! Ik kan me je gevoel trouwens dondersgoed voorstellen hoor! Ik word ook iedere controle gewogen, maar echt een favoriet onderdeel van de controles zal het nooit gaan worden bij me geloof ik :) ... Joh, je weet waardoor je groeit, en da's idd alleen maar mooi en iets om waanzinnig trots op te zijn! Geniet maar lekker van je zwangerschap, die kilo's komen daarna wel weer!

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Goed gedaan joh :)
    Ik ben ook erg onzeker over mijn gewicht, ik ben begonnen met 66 kg en weeg nu 70. Ik vind het wel fijn dat ik toch gewogen wordt, want dan kan ik gelijk vragen of het normaal is, (was erg bang dat ik 30 kg zou aankomen tijdens de zwangerschap, zoals mijn nichtje..) en de vk zei meteen dat ik daar niet bang voor hoefde te zijn, en dat ik perfect op gewicht ben :) Toch leuk om te horen :D
    Bij mij doen ze standaard wegen, bloeddruk meten, buik voelen en hartje luisteren.

Groetjes :)

10. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik ben ook nooit gewogen bij de gyn, ze zegt: vrouwen worden door alleen maar depressief van. De 1 komt veel aan, de ander niet!

Tegenwoordig wegen ze niet meer!
    (alhoewel, mijn collega is zwanger die moet wel op de weegschaal!)

11. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Goed zo! :D

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

En zoals je kunt lezen wordt er nog wel veel gewogen ;)

13. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Ik wordt ook elke controle gewogen. Ze willen wel in de gaten houden of je extreem aankomt (ivm zwangerschapsuiker of vergiftiging iets in die richting)Ik ben nu ruim 7 kg aangkomen en de laatste 2 controles ben ik in 4 weken 3 kg aangekomen.

14. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

het is dus wel echt verschillend!
    de 1 word nooit gewogen de ander iedere keer!

wat grappig

15. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    hier wordt er ook nooit gewogen bij de vk, bij intake moest ik mijn gewicht doorgeven en hebben ze mijn bmi berekend en that's it. ik hou het zelf wel bij, wil nl. niet al teveel aankomen, moet er tenslotte ook weer af straks.

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik vind het trouwens ook wel leuk voor later, ik krijg zo'n kaart van de verloskundige, en daar schrijft ze mn gewicht, en bloeddruk op, en plusjes voor de harttonen en of je leven hebt gevoeld schrijft ze ook op :)

17. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ik word ook elke keer gewogen (ben nu 2 keer geweest). Maar gewoon met kleren en schoenen en alles aan. :confused: En dan moet ik daar op gaan staan, de verloskundige blijft achter bureau zitten en ik moet zeggen hoeveel ik weeg. :( Maar met zoveel kleren aan weeg ik natuurlijk altijd kilo's extra.
    Thuis weeg ik me altijd in m'n ondergoed. En dan houd ik voor mezelf dat gewicht van thuis maar aan... :rolleyes:

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja, ik word ook gewogen met alles aan, het gaat denk ik ook niet om je gewicht zonder kleren aan, maar om hoeveel erbij komt.

19. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Ik was er ook heel bang voor, ik word nl elke x gewogen bij de gyn :( Vorige echo was pas om 20u savonds dus heb ik smorgens mezelf gewogen en dat doorgegeven, savonds weeg je bijna 2kg meer dan smorgens! De gyn moest lachen en zei: Dat is heel slim gezien van jou ;) Maar ik moest me niet wegen ;)
    Volgende keer om 15u echo. Ofwel ga ik héél weinig eten ofwel gewoon erop staan en mn gewicht van smorgens meedelen! Hij staat er nl niet bij, hihi..

20. Foxter

Foxter Niet meer actief

Maar waarom maken jullie je daar zo druk om dan? Schaam je je voor je gewicht? Ik ben wel steeds bang dat ik teveel aankom, dus ik vraag steeds of het aantal bijgekomen kg's normaal is aan de vk. Ze zegt altijd dat het heel netjes is :)

Deel Deze Pagina