zwangerschapshormonen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rosalindesophie, 4 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rosalindesophie

rosalindesophie Nieuw lid

4 aug 2008
    4
    0
    0
    Zangeres
    ik heb twee maanden geleden een miskraam gehad :( na 6 weken zwanger
    geweest te zijn, heb een paar dagen geleden weer een test gedaan omdat ik maar niet ongesteld werd en ben weer zwanger :D , zegt de test,
    mijn vraag is of iemand weet hoelang de zwangerschapshormonen in je
    lichaam blijven, want voel me niet zwanger en het lijkt me zo snel na de miskraam :( . Ga morgen naar de dokter om te kijken of ik echt zwanger ben.

groetjes rosalinde

2. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik kan je helaas geen advies geven!
    alleen ga wel voor je duimen dat je toch zwanger mag zijn!
    succes morgen!

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Heb je in die tussen tijd ook negatief getest? Volgens mij kan het wel uit je bloed zijn, maar kan ook niet. Inderdaad even langs de dokter en hoop van harte dat het een nieuwe zwangerschap is :)

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, ik weet ook niet hoe snel die hormonen uit le lijf gaan, maar weet wel dat je, juist vlak na een miskraam, vaak vruchtbaarder bent dan normaal, vanwege het feit dat je die hormonen dan nog in je lijf hebt zitten...

5. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Ik weet het niet zeker maar volgens mij zouden de zwangerschapshormonen na 2 maanden wel uit je lichaam weg moeten zijn.
    Veel succes meid!

Grt Vanilia

6. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Mmm, 6 weken lijkt me ook vrij lang. Bij mij was de test na 3 weken nog positief, na 4 weken negatief. Maar ik heb dan ook een curettage gehad en wist dus vrij zeker dat "alles weg was"

Weet je of je alles verloren bent of heb je een negatieve test tussendoor gehad?

7. rosalindesophie

4 aug 2008
    4
    0
    0
    Zangeres
    wat fijn om zoveel reacties te krijgen, had ik niet verwacht :p

ja ik ga vandaag naar de dokter toe en hoop dat ik weer zwanger ben,

heb in de tussentijd geen tests gedaan dus weet niet of ik negatief geweest ben of niet, maar het lijkt mij wel heel lang want de miskraam
    is alweer bijna twee maanden geleden,

weet dus alleen zoiezo niet hoe lang ik al zwanger ben, als ik het ben, dus
    hoop dat de dokter me dat ook kan vertellen,

na een miskraam zou je toch zoiezo 10 dagen nodig moeten hebben om
    weer een nieuw eitje te hebben dat bevrucht kan worden?

8. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    hoi,

Bij mijn MK had ik na 2,5 maand nog een positieve test !
    Op sommige testen staat er ook dat het 9-12 weken kan duren tot wanneer je hcg helemaal weg is ! Denk dat het ook verschilt van persoon tot persoon...

Ik hoop van harte dat je weer zwanger ben !

Succes vanmiddag !

9. rosalindesophie

4 aug 2008
    4
    0
    0
    Zangeres
    ja daar was ik al bang voor, op de ene website staat dat het een paar dagen duurt voordat je weer zonder hormonen bent en jij hebt dus dit gelezen, dank je wel voor je reactie, is precies de reden dat ik naar de dokter ga,

nou hou jullie op de hoogte,

10. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

HI...

Tja mijn huisarts zei dat het heel lang in je bloed kon blijven zitten....

Ik had een paar dagen na mijn miskraam al een negatieve test... en 2,5 week later alweer een positieve...
    ik was dus ook bang dat dit van die mk was, maar aangezien ik al negatief getest (2x) had kon dat dus niet volgens mijn HA

En hij had gelijk.... was gelijk weer zwanger... en had juist na mijn mk een hele korte cyclus gehad ipv de lange van normaal....

succes iig...

xxmona

11. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    en al bij de dokter geweest?

12. Niet meer actief

Op de bijsluiter van de test die je nam zou het moeten staan,
    Bij mij staat dat het 9 weken kan duren voordat de test na een miskraam weer betrouwbaar is.

13. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    en? weet je al meer?

14. rosalindesophie

4 aug 2008
    4
    0
    0
    Zangeres
    Goed nieuws, ik ben zwanger :D , zes weken nu, en heb al een wit stipje gezien dat de baby is,

heb ook de kans gekregen om de dokter allerlei vragen te stellen en was wel heel goed om te horen

als je een miskraam hebt gehad blijft hcg nog in je lichaam/bloed?
    Nee zei de de dokter, het niveau van hcg gaat gelijk na een miskraam drastisch omlaag en je bent dus in principe gelijk weer zonder hcg in je lichaam.

Is een spiraaltje zonder hormonen nadat je hem hebt verwijderd een reden om niet zo snel zwanger te worden?
    weer nee, ze zei dat je in principe gewoon gelijk weer zwanger kan worden, mijn lichaam heeft er 8 maanden over gedaan om zwanger te worden maar goed het is dus mogelijk.

Verder is het volgens haar aan te raden om dus een maand te wachten na een miskraam maar is niet nodig per se want als je lichaam zelf de baby af heeft gestoten is het daarna ook weer gelijk klaar voor een nieuw zwangerschap en hoef je je geen zorgen te maken over problemen of moeilijkheden tijdens de zwangerschap.

Over een tijd tussen de miskraam en een nieuwe zwangerschap was ze neit helemaal duidelijk, maar in principe maakt je lichaam na een miskraam gelijk een nieuw eitje aan en heb je weer dezelfde kans als ervoor om zwanger te worden, het is dus niet zo dat je makkelijker zwanger word na een miskraam omdat je lichaam nog hcg heeft.

herrinner me nu niet meer wat ik allemaal nog meer gevraagd heb maar was wel interessant en heel fijn natuurlijk om te horen dat ik weer zwanger ben, nu hopen dat het allemaal goed gaat

15. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

gefeliciteerd met je zwangerschap!

Raar he om er op deze manier achter te komen.... dat had ik dus ook.....

Ik wist pas een dag na de test of ik echt zwanger was of niet...

Dat je ha trouwens zegt dat het gelijk weer uit je bloed is vind ik raar.... je hebt zat mensen die na een mk bloed moeten laten prikken op het HCG niveau (en heb ik het echt over mk en niet over bbz).... maarja denk dat het dan ook ligt aan de zwangerschapsduur....

xxmona

16. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    wauw! van harte! en nu lekker proberen te genieten he ;)

17. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Wat leuk! Gefeliciteerd meid :)

Grt Vanilia

18. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Gefeliciteerd!

Wel vreemd ik had een miskraam en na 2 weken was er nog steeds hcg hormoon in mijn bloed te vinden. Of bedoelt de dokter na veel langere tijd..?

Deel Deze Pagina