Hallo zwangere dames, 2 vraagjes. 1. ik heb zo mijn 20-weken echo (jippieeeeeeee), maar moet je jezelf dan ook nog volgieten met water? 2. mijn man gaat mee, maar wij nemen onze dochter van 5 ook mee, die wil het graag zien. en nu heb ik mijn moeder die ook mee gaat. staat het vreemd als we met 4 mensen aan komen zetten? moeder en dochter blijven niet de hele tijd, alleen even om het jong te zien en dan gaan ze weer weg (5 minuten ofzo) hoop ik haha. Groetjes!
1) Nee je hoeft geen volle blaas te hebben. De baarmoeder is inmiddels al zo groot dat hij niet "omhoog gedrukt" hoeft te worden door een volle blaas 2) Urm, tja, het ene ziekenhuis/echo praktijk vind het geen probleem en het andere ziekenhuis wel. Het is immers geen pretecho, en ook 5 minuutjes meekijken kunnen ze enorm over vallen! Ik zou het (daar aangekomen) even vragen voordat jullie gelijk met zijn 4tjes (5-jes) binnenstormen
Nee, je hoeft geen volle blaas te hebben. Wat betreft het meenemen van je dochtertje, of wie dan ook: doe het niet! Het is een medische echo. Wat nu als je dingen te horen krijgt die hard aankomen, wil je dat je dochtertje daar tussen zit? Bovendien kan zo'n onderzoek met een beetje pech erg lang duren. Te lang voor een 5 jaar oude kleuter. Bij ons in het ziekenhuis mochten er ook geen kinderen mee. Denk er aub goed over na en vraag of het überhaupt wel mag.
Bij ons mochten er ook geen kinderen mee. Ik zou dochter met oma lekker thuis laten en een afspraak maken voor een pretecho
Ik zou je moeder op je dochtertje laten passen. Wat @merah zegt, het is een medische echo, tuurlijk is het leuk om te gluren maar zou je dochtertje en moeder dan meenemen naar een pretecho...veel gezelliger!
Laat je dochtertje de dvd zien thuis... kan ze ook alles goed aan jou vragen zonder dat ze stoort onder het echo maken...
Ik heb ook te horen gekregen dat ik bij mijn 20 weken echo geen kleine kinderen mag meenemen omdat het toch een medische echo is. Succes
Hoi hoi, Ben weer terug. Ik had oma en de dochter buiten de deur geparkeerd. Toen de echo klaar was (na 7 minuten?!), hadden we gevraagd of mijn dochter even mocht komen kijken omdat ze zo graag wilde en toen mocht ze naar binnen (en natuurlijk met oma als begeleider haha). Vond ik wel lief van die man, hij deed alles uitleggen aan mijn kindje, waar het hoofdje was enzo. Maar dat was ook het enige lieve: hij wilde niet naar het geslacht kijken (vond hij overbodig, zie je wel als het eruit komt) en kreeg geen foto's mee! Natuurlijk ben je blij dat je kindje gezond is, maar je verheugd je toch ook wel een beetje op de rest. Dus over 2 weken als we naar Curacao gaan (wonen op Bonaire) laat ik een pretecho maken! Bedankt voor al jullie tips!
7 minuten voor een 20weken echo? Dat kan echt nooit bestaan. Is dit on nederland uitgevoerd? Ik eh... Ik zeg maar even niets...
Hahaha je zegt het leuk; je vol gooien en even naar het jong kijken :-D Flauw zeg dat hij niet naar het geslacht wou kijken en je geen foto's meekreeg. Tuurlijk is het medisch maar dit is gewoon overdreven flauw doen!!
mijn 20 weken echo duurde 3 kwartier, ik vind 7 minuten wel heel erg kort. dan kan hij lang niet alles hebben gezien.
7 minuten is inderdaad wel heeeel kort! Je moet echt uitgebreid kijken wil je alles goed kunnen beoordelen..
Ik zat ook even zo, maar als ik haar laatste post goed heb gelezen, dan woont ze op Bonaire. Het zal daar vast anders zijn, maar 7 min?! Bij ons hebben ze al bijna 5 min alleen maar naar het hartje gekeken, of alles in orde was.
Nouja, deze man (wel een Nederlandse gynaecoloog) was gewoon erg zeker van zijn zaak. Lipjes goed, hersens goed, ruggetje goed, beentjes lang genoeg, 3 aders in de navelstreng, klaar. Nu weet ik niet hoe een nekplooimeting gedaan wordt, maarja. Het zag er gezond uit, dat is het belangrijkste. Dus over 2 weken lekker een pret echo, dan kunnen we eens rustig naar ons friemeltje kijken. Het is erg jammer, mijn laatste (en eerste) echo was met 8.4 weken, dus je zit al erg lang te wachten tot je je kindje kunt zien, je kijkt er erg naar uit, je leest overal hoe lang zo'n echo meestal duurt, je ziet mooie foto's op de site en dan ben je eeeeeeeeindelijk zelf aan de beurt.... MAar het is een kindje, dat staat vast
Ik heb vanmiddag mn 20 wkn echo maar bij mij staat duidelijk op het formulier dat alleen de partner (of 1 andere volwassene) mee mag en zeker geen kinderen. 7 minuten is erg kort ja.. maar misschien is dat daar wel normaal?
Op 5 november heb ik de pretecho op Curacao, dus dan zullen we tijd genoeg hebben om naar het kindje te kijken, jippieeeeeeeee. Ik denk dat het per gynaecoloog wisselt, deze was erg ehm, zeker van zijn zaak. Lijkt wel hetzelfde als een dokter die zegt dat je 10 tenen en 10 vingers hebt en dus gezond bent haha. Bedankt voor alle reacties en voro de dames die nog een echo krijgen, veel succes en plezier!