Wanneer zijn jullie naar 4 flessen gegaan? Ilya is nu 4 maanden en een flinke jongen van 66 cm / 7700 gram. We hebben al een x geprobeerd om 4 flessen te geven ipv 5. Dit was nog geen succes. Hij kreeg de grotere flessen (210 + 7) wel leeg, maar werd dan rond 2 uur wakker en wilde ETEN! hahaha dit maakte hij goed duidelijk. Nu hebben we weer een paar weken gewacht, maar hij komt nu juist steeds vroeger voor zn 5e en laatse fles. Eerst gaven we die rond 11 / 12 uur (meestal sliep hij dan). Maar hij komt de laatste dagen al rond 10 uur? Misschien te maken met sprongetje van 4,5 maand? Gaven jullie beebs het zelf aan wanneer ze toe waren aan 4 flessen?
het CB heeft mij verteld dat de richtlijn om naar 4 voedingen te gaan 4 maand of min. 6 kilo is. mijn kleintje kreeg ik voor de laatste fles moeilijk wakker en dronk de fles ook maar voor de helft op. ik heb het daarom gewoon geprobeerd om naar 4 flessen te gaan en het gaat goed! Als het niet lukt -> hier lees ik ook wel dat ze in de 4e fles dan wat Nutrix doen (ligt zwaarder op de maag). Misschien een handige tip voor je? suc6!
Onze zoon zit nu ook anderhalve week op 4 flessen, op advies van CB, omdat we hem echt wakker moesten maken voor de late fles. We zijn meteen overgestapt en hij heeft zich keurig aangepast, geen problemen. Misschen is Ilya er gewoon nog niet aan toe? Jacob is 64,5 cm en 6770 gram
Met Lieve moesten we 4 flessen geven met de 6 mnd. Denk dat het ook van de gewicht van het kindje afhangt Een kindje dat flinker is lijkt mij wel eerder te mogen overstappen van 5 naar 4 flessen p.d
Wij zijn met drie maanden overgegaan op vier flessen omdat ik Tymen wakker moest maken voor de laatste, tot grote frustratie van mijn kleine man! Het was wel heel vroeg, maar het werkte wel. Overigens was Tymen nog wel heel licht, 4715 gram bij 58,5 cm (Tymen is 4 weken te vroeg geboren met 36 wk en met een groeiachterstand van 4 tot 5 weken), maar toch was hij er aan toe aldus cb-arts.
Ja vier flessen dus! Komt omdat we nu op drie (nou ja, mag blij zijn als er twee ingaan) flessen zitten
baby's geven dat inderdaad zelf aan wanneer ze met minder genoeg hebben. Ayman is nu ook in een sprongetje en zijn voedingen lopen nu ook niet meer zoals ervoor, hij komt ook vaker maar drinkt dan niet zijn fles leeg wat dan wel logisch is maar zodra het sprongetje is genomen komt het weer goed
wij zijn sinds afgelopen di over op 4 flessen. Het gata wel goed alleen geef ik nu even geen nutrix meer in de laatste fles want daar kan ze heel moeilijk van poepen...
toen ik ferron op een gegeven moment uit een hele diepe slaap wakker moest maken om 23:00uur, dacht ik ja daaaaaaaaag, hier gaat iets goed verkeerd, we gaan een fles schrappen. was wel bang dat hij idd s'nachts wakker zou worden, maar nee....blijkbaar had hij hem al niet meer nodig!
Hier hetzelfde, ik ben sinds het weekend over op vier flessen. Yara sliep ook altijd heel diep. Voorheen gaven we de laaste fles rond 2330 en dan werd ze wakker ergens tussen 715 en 800. Nu krijgt ze haar laatste fles rond 2100 en slaapt ze alledrie de ochtenden tot 900. Gek he? Yara is woog een dikke week geleden 6,5 kilo.
Nou ik denk dat hij er dan gewoon nog niet aan toe is. Al is hij wel al op gewicht en leeftijd om over te stappen. Gister moest ik hem wel weer wakker maken om 23.00 en kwam hij er niet meer zelf om.... Dus misschien zit het eraan te komen! Oh ja in zn fles van 19.00 krijgt hij al Nutrix... Ik ga het denk ik volgende week weer 's proberen...
hmmmm. de kleine van mij is nu ruim 5 maanden en krijgt nog vijf flessen van 200 ml.... Klinkt wel als heeel erg veel als ik de verhalen zo lees! Moet hem inderdaad ook om 2300 wakker maken voor zijn papfles maar die gaat gewoon helemaal op, net als alle andere flesjes... En het is echt geen kleine jongen hoor! Bijna 7 kilo zwaar!
Elena woog 2,5 week geleden 5500 gram en zit sinds een week op 4 flessen van 210 ml+7 schepjes. Ze heeft dit zelf aangegeven. Haar laatste fles krijgt ze nu rond 21-22 u en 's morgens word ze wakker rond 7u. Als ze naar de onthaalmoeder gaat maak ik haar wakker om 6 uur en krijgt ze dan haar eerste fles. Elena doet het er heel goed mee en als ze het zelf aangeeft zal ze er wel klaar voor zijn...
wij zijn met 4 mnd in eens overgestapt naar 4 flessen wel in de laatse avondfles van 18:30 3 schep nutrix gedaan en meneer slaapt heerlijk tot de volgende morgen 7 uur...dus hier geen probleem zou het gewoon proberen maar wel met wat erin