Dikkertje ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nicole26, 14 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Eigenlijk een heel stomme vraag , mijn dochtertje heeft op dit moment maatje 74 aan en ik vind haar gewoon lekker vol maar sommige mensen kijken echt heel verbaasd als ik zeg dat ze nog geen vijf maanden is en vinden haar dus best dik .... dus nu is mijn vraag wat hebben/hadden jullie kinderen voor maat toen ze ongeveer 4,5 / 5 maanden waren ?

2. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Lieve heeft nu maatje 74/80 aan.
    Ik vindt het zo irritant als mensen zeggen dat je kindje een dikkertje is.
    Wat is nou dik bij een baby.
    Elke baby heeft lekker babyvet en is lekker mollig.
    Ik heb ook al verschillende keren zelfs van wildvreemden gehoord dat ze Lieve een dikkertje vonden maar wel schattig.
    Ik heb toen op t Cb nagevraagd aan die arts of Lieve echt een dikkertje was en ze moest zo lachen en vroeg hoe ikerbij kwam?
    Ik alles verteld en ze zei;Dat soort mensen moeten niet zo kletsen,Ik heb nog nooit een dunnen baby gezien want elke baby heeft lekker babyvet en zodra ze gaan kruipen gaat dat er vanzelf wel af.
    Soms zie je idd wel eens baby's die gewoon echt mega dik zijn maar ik denk altijd dat dat niet zonder reden is.
    Misschien hebben ze een ziekte ofzo weet je wel.
    Ik zal nooit zeggen dat een babytje dik is.
    Ik vindt baby's niet dik!
    Dus jou kleine is ook NIET dik :D

3. robentes

robentes Actief lid

25 okt 2006
    109
    0
    16
    Joris is nog geen 4 maanden en heeft nu maat 74 aan, soms al maatje 80! Hij weegt nu ruim 8 kilo en is dus een lekkere dikkert. Heerlijk toch! Ik geniet van zijn volle spekkige beentjes en stevige armpjes. Hij krijgt volledig Borstvoeding en doet het daar dus enorm goed op! Lekker genieten van je flinke baby!

4. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    maak jeniet druk mijn dochtertje heeft ook maatje 74! en is net vier maand.....
    ook is zij een beetje mollig haha zeg ik altijd z eis gewoon lekker zo!

5. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Chenoa heeft nu maatje 68, maar is dan ook een dunne baby! Ik zou willen dat ze wat voller zou zijn, maar ze is precies haar moeder, lang en slank. :D

6. Hier heeft Quinton nu een maandje maatje 74/80
    hij is 69 cm en is 8030 kg dat was eind april bij CB

Ik vind hem niet overdreven dik, beetje bij de benen

maar dat hoor bij babys...

Heb gister een heel dun klein babytje vast gehad, was wel een maand te vroeg geboren en was 7 weken oud, ze was 50cm en woog 3,5 kilo,...
    ze heel iel echt eng om vast te houden, nou das toch ook niks hoor haha

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

Tymen heeft nu maatje 68, maar ik denk dat we binnenkort aan maatje 74 moeten. Tymen is een dunne baby. Ik ken een baby die is 5 weken jonger dan die van mij en heeft al aan maandje geregeld maatje 74 aan. En die baby is wel mollig, maar niet te dik.

8. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijnj dochter had pas net voor ze 1 werd maatje 74, mn zoontje daarin tegen is 3 mnd en past al maatje 68. Niet zo zeer qua lengte hij is gewoon erg dik en anders zitten zn broekjes zo strak op mn buik. Mn dochter weegt nogsteeds maar 11 kilo en zit nu in maatje 80/86 en mn zoontje is 7 kilo.

9. sasje77

sasje77 Actief lid

19 apr 2007
    159
    0
    0
    huismama
    zeewolde
    Amber is ook geen dunnetje, ze weegt nu denk iets meer als 7 killo en draagt maatje 68 en soms ook maat 74...
    Ik vind haar niet te dik, maar juist lekker zo....
    Ik vind het juist wel fijn dat ze wat spekkie`s heeft hoor, ziet er zo lief uit.... :)
    Ze zit iets boven het gemiddelde, dus was allemaal perfect....
    Ik heb altijd zoiets dat het juist fijn is dat ze wat steviger is, mocht ze ziek worden, dan kan ze ook wat meer hebben.... ;)

10. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Kaye heeft nu maatje 80 en weegte eind april 9,5 kilo.
    hij heeft ook aardig wat spek op zijn beentje maar boeit me helemaal niks vind het wel leuk!

11. bive

bive Actief lid

26 apr 2007
    177
    0
    0
    Kim heeft maat 68 en is bijna 6 maanden, maar Kim is weer te klein voor haar leeftijd en daardoor ziet ze er ook heerlijk bol uit. Ze weegt 6.5 kilo. Alleen irritant dat iedereen in haar wangen moet knijpen: want ze heeft toch zulke heeeerlijke wangen.........beetje jammer. Verder vind ik die spekbenen geweldig!

12. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    Yeline droeg met 4 maanden maat 56/62 nu met 15,5 maand gaat ze net naar maat 74 toe.

13. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Zoveel woog Iman ook met 7 weken.

iman had met 4 maanden maat 56/62 aan, maar nog veel in 56.
    Ze kan sinds kort truitjes maat 74 aan, maar in de broeken is de taille dan nog veel te groot.

14. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Het is ook niet zo dat ik het erg vind dat ze wat molliger is maar dat commentaar van iedereen die haar ziet is soms irritant , maar ik hoor al dat het heel veel verschilt per kind en dat ze geen abnormale forse baby is .... gelukkig maar :) :)

15. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Geen zorgen om maken joh! Fayley is nu bijna 9 weken en draagt 56/62. Sommige 56 kleertjes zitten gewoon te strak naar mijn idee. 62 zit eigenlijk best goed, de broekspijpjes zijn net 1 slag te lang....Maf eigenlijk dat het toch goed zit verder ze is namelijk niet dik.
    Ach wij hebben ook allemaal een andere pasvorm ;) Bovendien heet het niets voor niets babyvet.

16. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Heerlijk toch dat babyvet. En als ze gaan lopen worden ze vanzelf dunner. En als het echt te erg is dan hoor je het wel op het cb, maar daar geloof ik niets van.
    Inge is juist een klein slank meisje. Ze heeft nu nog maatje 62 en soms 68 en is bijna 6 maanden. Ze past broekjes in de lengte ook altijd eerder dan in de breedte, haha. Maar ze heeft een aadrige plofkop, dus het valt niet zo op, hihi. Ja ze heeft erg haar best gedaan om haar kinnen te kweken. Ze was met de geboorte al klein 2980 gram (in het ziekenhuis kwamen ze op 2955) en werd geschat op 47 cm, maar viel ook nog eens erg af. En nu is ze dus nog niet groot en dik. Een vriendin van mij heeft een meisje een maand jonger (was wel maar 2 weken later uitgerekend) en ze moeten meestal vlak na elkaar naar het cb en zijn dan ongeveer even lang en even zwaar en beiden zijn gewoon goed. Laat die mensen maar lekker kletsen.
    Ik heb zelf nog maar 1 kind gezien dat echt een enorm dikke baby was, die was echt dikker dan een michelin mannetje. Dat was echt extreem, maar nu is ze een peuter en wel wat stevig, maar niet dik. En elk kind verschilt nou eenmaal.

17. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    mathijs draagt al tijden maat 62 en gaat nu steeds vaker maatje 68 dragen

18. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Martina draagt nu maat 68
    ze heeft tot 4,5 maand maat 56 gedragen .

19. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Gewoon lekker laten kletsen :( sommige mensen kunnen zooo zagen...
    Mijn dochter is bijna 2 en hoor heeeeel vaak, goh hoe oud is ze?
    En als ik dan zeg 22 mnd dan hoor ik altijd, zooohooo wat is ze dan groot :rolleyes:

Maar ze heeft gewoon maat 92, en als ik dan kijk op de leeftijdstabel (oa van de H&M) is het een normale maat voor haar leeftijd, dus wat nou groot, ze is gezond klaar :)

jessica

20. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hier een lichtgewichtje. Lynn past qua lengte in 68, maar dan zakt de broek van haar kont af. :)
    Ze is nu bijna 7,5 kilo met 8 maanden.

En ook hierop hebben mensen commentaar....wat een kleintje, zeggen mensen.
    Maar ze zit sinds haar geboorte op de 4e lijn van de curve en die volgt ze precies.

Deel Deze Pagina