Weggaan met een snel overprikkelde baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door elsa, 22 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    mijn zoontje was ook enorm snel overprikkeld.
    ondanks heel veel (ongevraagd!) commentaar van mijn omgeving (dat ik veel meer met hem de deur uit moest gaan, want dat deden zij toch immers ook met hun kinderen, blablabla) heb ik stug vast gehouden aan zeker de eerste 7 maanden heel weinig de deur uit. het was echt teveel voor hem! en toen kwam er een omslagpunt, hij gaf zelf aan dat hij het heel leuk vond om mee te gaan naar buiten, en raakte steeds minder snel overprikkeld.
    ik vind het persoonlijk heel belangrijk om je kind te volgen, ze geven zelf aan wat teveel is. waarom zou je afdwingen dat het kindje als het zo klein is, MOET wennen aan zoveel indrukken? ik denk dat je een veel evenwichtiger kindje krijgt als je hem de dingen op zijn moment in zijn tempo laat ervaren.

mijn tip is dan ook, volg je kindje en ga niet veel de deur uit zolang hij aangeeft dat hij het teveel vind. er komt echt een moment dat het bijdraait en hij het geweldig vind om met je mee te gaan overal naar toe!
    (en negeer vooral de mensen die het maar raar vinden dat je je kindje niet overal mee naar toe sleept, ik heb hier heel wat weken mee geworsteld maar uiteindelijk besloten dat het gaat om wat wij willen voor onze zoon! wie denken zij wel niet dat ze zijn om mij de les te lezen?! het vervelende is vaak wel dat het juist de opa's en oma's en andere naaste familie zijn die zich ermee denken te moeten bemoeien. des te moeilijker om tegen hen te zeggen dat ik niet om hun bemoeienis gevraagd heb ;) )

2. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    @ anne, wat een topvent heb je haha, even ma op der nummer zetten (neem aan zijn moeder ?)
    gelukkig hebben wij dat niet, mijn schoonmoeder vraagt altijd eerst of ze hem pakken mag. maarja, lars is haar 4e kleinkind, en mijn schoonzus vond dat je beebjes in een glazen kooitje moest doen, dus ze heeft wel geleerd..... (RRR allemaal prima, maar je kunt het ook overdrijven....)

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, irritant hè, al die opmerkingen. Gewoon een kwestie van wennen, juist overal mee naar toe nemen en veel bij iedereen op schoot, dan went dat vanzelf bla, bla, bla. ZIJ zitten niet 's avonds met een kind dat overstuur is.

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris was ook heel snel overprikkeld! Kon alleen naar mijn ouders gaan (wat ook een tijd duurde voordat hij daar ook gewoon rust had). Nu gaat het steeds beter, sinds een maand of 2 ongeveer dat hij niet meer zo snel van slag is als we ergens zijn geweest. Wel de avonden zijn nog altijd een ramp. Het is tot nu toe pas 1 keer goed gegaan dat we ergens op visite waren en hij daar in bedje werd gelegd. Dus we zorgen hier er nog altijd voor dat hij voor zijn slaaptijd weer thuis zijn... Alleen bij opa en oma gaat het prima als hij in bedje word gelegd in de avond, verder nergens. En als we echt weg moeten gaat 1 van ons 2en zodat 1 thuis is bij Joris. Het is helaas niet anders momenteel.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@fioontje: ja die is daar wat assertiever in dan ik geloof ik
    en idd.. het is ook zijn meoder

maar nu gaat alles helemaal top zegmaar
    dus het was wel even goed voor alle partijen denk ik :)

maar inderdaad.. familie is meestal het moeilijkst om er wat va te zeggen
    en ook (voor mijn gevoel) degene die het het meest nodig hebben :)

Deel Deze Pagina