Ik badder Dax om de dag, 's avonds. Bij het eerste gesprek met het consultatiebureau werd me geadviseerd om het badje te doen vóór de laatste fles, omdat ze daar lekker suf van worden. Ik heb Dax nu een aantal keer dus pas rond 22.45 uur in bad gedaan en dan vervolgens om 23.30 uur de laatste fles. Maar Dax slaapt nu standaard lekker na de vóórlaatste fles, dus zeg maar vanaf 21.00 uur. Dan moet ik hem dus in principe uit bed halen om hem nog in bad te gaan doen. Ok, ik haal hem nu ook uit bed voor zijn laatste flesje, maar het lijkt me toch niet de bedoeling om dat ook te gaan doen om hem nog te gaan badderen? Wat vinden jullie? Dax slaapt overigens na de laatste fles meteen rustig, sinds een weekje nu van ongeveer 00.00 uur tot ca. 6.30 uur. (In die week heb ik hem niet nog zo laat gebadderd)
Hoi, Zat er toevallig van de week over te denken. Ik doe het badje nu nog in de ochtend maar wil het ook gaan verschuiven naar de avond. Misschien is het een idee om Dax voor zijn voorlaatste fles in bad te doen. Onze dochter gaat meestal rond acht uur, negen uur naar bed. Ik moet haar ook wakker maken voor de laatste fles. (Vind ze niet altijd even leuk)En daarna slaap ze door tot zeven uur( Daar zijn mama en papa natuurlijk erg blij mee ) gr. Lin79
Ja dat is ook hoe ik het normaal eigenlijk doe, voor de voorlaatste fles. Dat is in ons geval dan rond 19.45 uur. Als hij over een tijd de laatste fles vroeger krijgt, dan kan ik het dan wellicht voor die fles doen maar nu vind ik dat echt een beetje een rare gedachte.
je kan hem natuurlijk ook gewoon overdag badderen? ik doe het meestal gewoon wanneer het uitkomt maar het savonds doen omdat ie dan lekker rozig word.. terwijl hij eigenlijk al gewoon sliep is tja.. beetje gek meestal is het hier voor het middagdutje overigens dat komt tijdwise gewoon het beste uit.
Sven gaat tussen 7 en 9 ergens in bad, al naar gelang wanneer hij komt. hij slaapt dan tot ergens in het begin van de nacht of halverwege de nacht door.
dat badderen voor de laatste fles is volgens mij vooral voor moeilijke slapers. lars was en is dat niet, dus doe ik het meestal rond 10.30 smorgens, meestal heeft ie dan net zijn broek vol dus vind ik dat wel makkelijk, kan ik zijn billen goed schoonmaken.
Ik doeMarit alijd na de fles van 19.00 in bad...en maak haar om 22.30 wakkeer voor de laatste fles..ze is dan nog aardig roezig hoor van het bad
Wat is dan precies het probleem om die kleine overdags in bad te doen? Wij doen die kleine om de dag in bad en dan rond een uur of elf in de ochtend, kyano word er ongelofelijk wakker van dus dan heeft het geen zin om het in de avond te doen....
denk dat het voornaamste "probleem" is dat elke kraamhulp adviseert het savonds te doen maar de meesten er dus niet bij vertellen waarom dat is
Ik doe mijn dochter in de ochtend in bad of ze gaat mee met papa onder de douche. Meestal is ze rond 6.30 uur wakker en stop haar dan in bad. Daarna om 7.00 uur de fles en gaat ze nog lekker slapen tot een uur of 9.30 uur... Ik stop haar elke dag in bad, ook als ze naar het KDV gaat. Bij aankomst leggen ze haar dan direct op bed en pit ze daar lekker nog een anderhalve uurtje...
Nina gaat voor haar 'voorlaatste' fles in bad rond een uurtje of 18.00/18.30. Daarna een flesje en dan heerlijk slapen. Als we haar wakker maken voor haar laatste fles van 23.00 uur is ze nog steeds slaperig. Ik zou inderdaad Dax niet wakker maken voor het badje. Knulletje ligt dan zo lekker warm, moet ie weer uitgekleed worden, koud, brrr, in bad, uit bad, koud, brrrr. Kortom heel gedoe zo laat in de avond..ook voor jou. Lekker in bad voor de 'voorlaatste' fles. Liefs Angeltje
ik doe mijn dochter altijd voor de laatste voeding in bad. Dus s'avonds om half 11, ze is dan lekker loom, aan de borst en dan voor dat ze in bed ligt slaap ze al en komt tegen 4.00 weer.Dit werkt bij ons erg goed. In het begin was het een beetje puzzelen wat het beste werkt. Probeer het eens uit zou ik zeggen. Ze slaapt trouwens moeilijk in en op deze manier werkt het voor ons erg goed.
Nou die van ons adviseerde juist om het overdags te doen... daarom doen wij het nu ook overdags ik heb het 1x s'avonds geprobeerd maar toen na het badje sliep hij maar een uur later was hij klaar en klaar wakker en was het dus echt drama om naar bed toe te gaan.... Ik denk dat je zelf een beetje moet uitvogelen hoe die kleine reageert...
Ik doe Xavièr meestal in de ochtend rond 10 a 11 uur in bad en anders 's avonds rond 8 uur.. Maar ik doe het niet als hij erg slaperig is, dan heeft hij er zelf niets aan en ik ook niet! Vind het veel leuker om hem te badderen als hij lekker wakker is!
Emiel gaat meestal in bad na ons avondeten. Hij slaapt nu nog aan het einde van de middag of begin van de avond (z'n 3e slaapje van de dag). Als hij dan wakker is rond 19.00 uur (soms half uurtje eerder) gaat hij lekker in bad. Tussen 19.30 en 20.00 zijn laatste fles erin en maar slapen. Nu gaat hij nog 3x per week in bad zal straks wel wat vaker worden.
De kraamhulp heeft niks geadviseerd hoor, die deed het gewoon 's morgens. En het probleem van 's morgens doen is dat ik over 4 weken weer aan het werk ga en dan echt geen tijd heb voor een badritueel 's morgens. Vandaar dus 's avonds. Heb inmiddels besloten om het inderdaad maar voor de voorlaatste fles te doen zolang de laatste fles nog tegen middernacht is...
Hey, Hier krijgt Nikolaj zijn badje tegen 22.30 uur Rond 22.45 uur krijgt hij dan zijn laatste flesje en daarna naar bed tot de volgende ochtend. En wakker maken om in bad te gaan zou ik persoonlijk niet doen. Mss kun je het aan je kindje zelf overlaten als je ziet dat hij mooi slaapt laat hem dan maar. Mss is ie er al aan toe om tegen 21 uur naar zijn bed te gaan en kun je zowel het badje als de laatste fles vervroegen? Groetjes Edelweisje
Ik durf het niet goed aan om de laatste fles te laten vervallen. Ben nu al zo ontzettend moe, hij slaapt nu 's nachts zo'n 5,5 tot 6 uur aan 1 stuk. Als ik hem om 21 uur de laatste fles geef dan vrees ik dat ik tegen 3 uur het bed uit kan. Durf het niet goed uit te proberen. Ik weet ook niet wat normaal is voor een kindje van zijn leeftijd eigenlijk. Vind het al netjes dat hij slaapt van 21 tot 23.30 uur en dan tot een uur of 5, 6.
wij badderen Devin standaart voor de laatste fles..Inmiddels is dat zo'n ritme geworden dat ze automatisch wéét dat ze na t badje en de fles de lange slaap moet doen. Als we eens ergens op visite zijn en haar de eigenlijk laatste fles geven zonder t badje..dan wordt ze lekker weer na anderhalf uur wakker (zoals overdag)..en denkt dus dat t nog dag is