Hallo allemaal, Onze baby van 11 weken slaapt al weken slecht overdag. Hij wil niet inslapen en doet hazeslaapjes van max 45 min. Nu zijn we eergisteren begonnen met inbakeren in een paco. Eerste twee dagen: groot succes. Sliep 2,5/3 uur achter elkaar. Feest in huis. Vandaag opeens weer zoals voorheen: 20/30/45 minuten en steeds wakker worden. Heeft hij gewoon wat slaap ingehaald de afgelopen dagen? Was het toeval? Komt het weer terug? Wat kan ik daaraan doen? Iemand ervaring?
Ik heb de laatste weken heel internet afgelezen omdat we een huilbaby hebben en ik heb dit vaker gelezen; dat bij sommigen inbakeren maar twee dagen hielp (ook altijd twee dagen, weet niet of dat toeval is). Zelf geen ervaring, hier helpt niets...
Wat de fysio van Sem zei: Na een paar dagen lijkt het resultaat weer weg te vallen, ze hebben dan namelijk wat bij geslapen, doorzetten is het belangrijkst en vaak gaat het dan vanzelf weer beter.
doorzetten en een vast ritueel voor het slapen gaan is ook erg belangrijk bij inbakeren. (maar dat vind ik belangrijk voor elk kindje) Hier ingebakerd vanaf de geboorte en werkt echt goed.
Klopt! Hier ingebakerd vanaf 6 weken. Eerste twee dagen uren achtereen geslapen. Hoera! Dag drie terugval; meneertje had genoeg krachten verzameld om zich te gaan verzetten. Zelfs nu ligt hij af en toe nog met zijn handjes min of meer gevouwen in de Pacco doeken, terwijl hij wel met z'n handjes langs z'n lijfje in de Pacco is "ingestopt". Vóór het inbakeren lag hij binnen een halve minuut "bloot". Hij vindt gewoon veel sneller zijn rust, meestal al zelfs tijdens het inbakeren. Niet opgeven dus.
Baby's hebben een slaapcyclus van 45 min Dan zijn z e wakker en soms slapen ze verder, of niet Boek baby's in droomritme legt meer uit Na 35/40 min ga je naar je kindje, geeft speen, knuffel, doek dan aai over bol en buik en je zegt ssshhht, dat heeft hier geholpen. Siem sliep hierdoor 2-3 cyclussen
Kortom; ik moet blijven doen wat ik doe en dan worden het weer langere slaapjes? Vandaag de dag weer begonnen met dutje van 45 min. Heel frustrerend! Hij was daarna echt, echt wakker.