Weggaan zonder baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sheerio, 31 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.982
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik denk dat een baby haar mama best zal missen. Maar zodra jij weer twee dagen terug bent, is ze volgens mij alweer vergeten dat je ooit weg bent geweest. Dus ze zal er niks aan overhouden.
    Toch zou ik het persoonlijk niet doen, omdat ik me er zelf naar onder zou voelen en ik geen reden zou zien om de baby niet mee te nemen. Maar goed, ik ben daar ook altijd erg makkelijk in en neem de baby gewoon overal mee naar toe. En ik ben erg ouderwets: ik vind dat onze baby gewoon zo veel mogelijk bij mama hoort te zijn. Een middag of dagje vanwege werk vind ik zo vanaf een maand of twee/drie nog tot daar aan toen. Maar echt hele dagen & nachten zou ik niet voor kiezen.

2. Ilse73

Ilse73 Actief lid

9 jan 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben toen mijn dochter 3 maanden was een week op vakantie geweest. Dochter was lekker bij papa en is super gegaan. Ze heeft er niks aan overgehouden;)

3. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Zolang ze genoeg aandacht en liefde krijgt van papa en opa en oma, houdt ze er echt niets aan over!!

Lekker gaan!

4. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    +1.

Mijn keuze zal het niet zijn. Zou kapot gaan van verdriet en neem m'n baby dan liever mee. Maar vind je ook zeker geen slechte moeder als je het wel doet. Een baby voelt hoe ongelukkig mamma is dus als dit nodig is om mamma weer blij te maken moet het maar toch? Beter dan een ongelukkige mamma!

Sterkte!

5. Sheerio

Sheerio Actief lid

23 mei 2013
    125
    0
    0
    Europa
    Daarom doe ik het ook. Het is mijn keuze ook niet echt moet ik zeggen..
    Het is meer dat ik gewoon heel veel moet doen daar en dat we daarna rustig naar nederland kunnen met baby.
    Het liefste neem ik haar mee, maar dat stomme paspoort is er nog niet.
    Ondertussen wel geboekt dus ik ga (als het goed is.. zie mezelf er nog wel vanaf zien)
    Ben ontzettend in de stress hierover. Over haar dan.. vind het echt helemaal niks om haar achter te laten.
    Het is maar 36 uur..

6. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ik snap je heel goed meer dan je denkt.

Het is toch echt je eigen keuze en niemand kan je hier vanaf houden.

Je weet zelf of het belangrijk genoeg is om het te wagen, niemand anders weet dit voor je.

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Gewoon gaan hoor! Kolf mee, anders gaan je borsten het niet trekken.
    Baby gaat heeeerlijk met papa knuffelen en je bent weer terug voor je het weet!

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Gewoon gaan meid, zoals je zegt, het is maar 36 uur. Komt helemaal goed! ;)

9. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Uiteraard zal je kindje er niets aan overhouden, maar ik zou toch rekening houden met twee dingen: je zou het geestelijk wel eens erg moeilijk kunnen krijgen met je dochter zo ver weg, zeker als je emotioneel zware dingen gaat doen. En als je dochter twee dagen niet aan de borst drinkt, zou het kunnen dat ze nadien de borst gaat weigeren.

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Waarom zou het kindje de borst gaan weigeren?
    Ik denk eerder dat TS kan verwachten dat baby heeel veel mamahonger zal hebben en uitgebreid aan de borst wil :)

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Waarom zou het kindje de borst gaan weigeren?
    Ik denk eerder dat TS kan verwachten dat baby heeel veel mamahonger zal hebben en uitgebreid aan de borst wil :p

12. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Omdat het geregeld voorkomt dat een baby de borst weigert als zij een tijdje enkel een fles heeft gekregen. ;) Een flesje is veel makkelijker om uit te drinken dan een borst, daarom zie je het echt vaker. :) Ik denk niet dat het ooit een onoverkomelijk probleem is, met een beetje geduld lukt het denk ik altijd weer wel om ze aan de borst te krijgen, maar ik zou er wel rekening mee houden dat het de eerste keer, in plaats van rooskleurig super blij te zijn met mama's borst, net een teleurstelling zou kunnen zijn. :) Persoonlijk zou ik dan ook kiezen om de eerste voeding te geven wanneer ze nog niet echt honger heeft, dan heeft de mamahonger het hoogste woord. ;)

13. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Ik vind je helemaalgeen slechte moeder. Je doet wat je nodig vindt juist om een goede moeder voor je kind te zijn, namelijk ook aan jezelf werken.

Voor mijn werk moet ik regelmatig naar het buitenland, eerste keer na de geboorte van mijn zoon was toen hij 14 weken was. Voelde me vooral een slechte echtgenote door mijn man met twee jonge kinderen achter te laten. Maar ging prima, ik heb heerlijk gewerkt en lekker geslapen. En tuurlijk was ik heel blij toen ik weer thuis was.

Het zal ongetwijfeld uurtjes aftellen zijn maar doe wat je moet doen, zorg dat je je tijd nuttig besteed en daarna kan je je meisje weer heel lang knuffelen!

Ik weet trouwens niet of het beter/handiger is om haar wel mee te nemen en haar dan bij je broer te laten ipv dat papa bij haar is. Heb jij alsnog de zorg plus dat je in je eentje met een baby moet reizen, is ook wel een hoop gedoe voor 2 nachtjes. Maar dat is mijn mening.

14. Sheerio

Sheerio Actief lid

23 mei 2013
    125
    0
    0
    Europa
    Bedankt voor alle reacties :)
    Ik zou voor de eerste keer sowieso niet met haar alleen durven gaan.. heb ik de papa toch echt voor nodig. Maar zoals ik al zei, paspoort is nog niet binnen dus ze kan sowieso niet mee.
    Denk ook niet dat ze de borst gaat weigeren want ze heeft een tijdje alleen maar de fles gekregen. Echt drie weken lang zelfs. Daarna besloot ik weer bv te geven en ze deed het meteen weer goed :)

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik had er zelf niet aan moeten denken, maar onze situatie was beide keren ook totaal anders.
    Ik denk dat ik in jouw geval wel alleen zou gaan, omdat er schijnbaar dingen recht te zetten zijn binnen de familie. Lijkt me handig dat je daar de rust voor hebt en dat dat niet verstoord wordt door de druk die de zorg voor een jong baby'tje geeft.
    Je zult haar echt niet verpesten als ze die dagen bij vertrouwde verzorgers is :)
    Succes en sterkte!

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    gewoon gaan. je 'verpest' je kind echt niet hoor ;) die vind t allemaal wel prima zolang die maar zn voeding krijgt en troost krijgt. gewoon gaan, niet stressen, hij gaat niet stuk ;)

17. adi

adi Niet meer actief

Dit. Ik zou proberen om niet zoveel te stressen daarover want ze voelt wel jouw stemming. Het zijn maar twee dagen, voor je het weet ben je alweer terug.
    Mijn kinderen hebben de eerste 5 weken in zkh gelegen (en met hen velen anderen) zonder ouders, en ze zijn absoluut niet verpest. Dus mijn eerste gedachte is dat jij vooral moeite hebt met je eigen gevoel. Je baby gaat er echt niks aan over houden (vraag me af wie je zoiets wijs heeft gemaakt...)

18. Sheerio

Sheerio Actief lid

23 mei 2013
    125
    0
    0
    Europa
    Dat komt dus omdat ik veel te veel heb ge-Googled voordat ik deze vraag hier stelde :p
    Ik las een artikel over een vrouw die haar 10 weken oude baby bij haar schoonouders liet en zelf een week op vakantie ging. Was schijnbaar een hele heisa over in Amerika(?).
    De reacties daarop gingen best ver.. en mensen zeiden dat je je kind daar dus mee verpest. Dat bleef maar in mijn hoofd rondspoken, ookal dacht ik zelf dat dat onzin was.
    Ondertussen is morgenavond mijn vlucht.. en ben ik zelf een beetje ziek geworden, flink verkouden, beroerd, bah. En ja hoor.. baby's tandjes beginnen (nu al!) door te komen en ze huilt constant en had vannacht weer borstvoeding nodig om in slaap te komen.
    Ook is het met de familie in NL steeds erger en ik praat eigenlijk niet eens meer met de meeste.
    Het liefste ga ik dus gewoon niet.
    Maar wij zitten hier met een budget en eigenlijk zaten mijn vliegtickets daar niet eens in. Dat is bijna 200 euro, weggegooid.. dat kunnen we ons echt niet veroorloven.
    Het is natuurlijk maar geld, maar toch.
    Ik weet het nu helemaal niet meer :')

Anyway, bedankt allemaal voor de reacties. Het heeft me qua weggaan-zonder-baby wel gerust gesteld.
    Als de rest niet speelde, zou ik met een gerust(er) hart gegaan zijn :)

Deel Deze Pagina