Ik vond het een heel mooi concept tot ik lid werd van de weggeefgroep in onze gemeente. 9 vd 10 keer reageert de beheerster van de pagina op artikelen die weggegeven worden, waarop zij het dus ook altijd krijgt. Advertenties moeten eerst goedgekeurd worden door beheerder en als de weggever er bij zet: voor de eerste die reageert, reageert ze altijd direct nadat ze goedkeuring heeft gekregen. Beheerster tagt, als ze niet reageert voor zichzelf, vrienden of familie, die daarop altijd alles krijgen. Ik vind het jammer dat mensen die het echt nodig hebben hierdoor geen kans krijgen. Daarbij worden ze ook per direct verwijderd als er commentaar gegeven wordt.
Geef hier ook makkelijk spullen weg. Soms specifiek naar mensen die het moeilijk hebben. En soms gewoon naar iemand die dat product wil hebben. En we doen af en toe boodschappen voor de straatkrant verkoper. In ruil daarvoot krijgen we een kerstkaart en past hij af en toe op de hond als ik boodschappen doe
Ik doe niet aan die weggeef hoeken. Zet er niks op en haal er niks. Geef mijn spullen liever aan kringloop of iemand die ik ken. Of naar de stort. Vooral niet sinds ik heb gehoord dat er mensen hele handeltjes op na houden. Die halen spullen gratis af en verkopen ze weer..
Ik geef ook veel weg. Eerst deed ik ook via weggeefhoeken, maar heb daar geen goede ervaringen mee. Mensen die iets heel graag willen maar niet komen of niet meer reageren, vragen of je nog meer gratis dingen hebt, of zonder dankbaarheid te tonen iets ophalen. Ik zoek nu naar goede doelen om het aan te doneren.