Weggegeven kastje terugvragen???

Discussie in 'De lounge' gestart door Melissa122, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Je hoeft het kastje heus niet met zoveel heisa terug te halen, gewoon aanbellen zeggen dat je het kastje op marktplaats zag staan en dat dit niet de bedoeling is.

Is toch geen ruzie waard?

2. casanova

casanova Actief lid

23 aug 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook gauw je s.ouders bellen en zeggen wat je hebt ontdekt en dat je het kastje terug wil. NU!!

3. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Dit dus..

4. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    Belgiƫ
    Als jij jou verhaal hebt gedaan en zij hebben een beetje respect voor jou geven ze jou dat toch gewoon terug ipv het te verkopen. Ik zou het wel terug vragen!

5. knap

knap Niet meer actief

Weet niet of het al gezegd is maar ik val zo wat van me stoel bij dit berichtje.

Dat kunnen ze toch serieus niet menen.??

Normaal ben ik wel van gegeven is gegeven maar dit is wel een heel apart geval. Zou het gewoon terug vragen zijn ze gek geworden zeg?

Bekijk een verhaal vaak via twee kanten maar nu breekt me klompt. :$

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou er geen probleem van maken. Het zijn jouw schoonouders en daar moet je ws nog even mee doen. Ik zou ze bellen en heel dom spelen. Ik zag dat jullie het kastje te koop hadden, ik dacht dat ik uitgelegd had dat dat niet de bedoeling was maar misschien is dat niet juist overgekomen, zijn jullie vanmiddag thuis zodat ik het kan komen ophalen?

Maar eerlijk gezegd vind ik het wel onzin. Er komen in heel je leven spullen bij, sommige dingen met een mooie herinnering waardoor je er lastiger afstand van kan doen. Ik had hier ook veel moeite mee. Bedenk waarom het kastje niet goed genoeg was voor bij jullie thuis, wat zou het met je doen als ie echt weg was? Meestal is de stap van wegdoen erg groot en lastig maar als het eenmaal echt weg is..... Valt het vaak toch mee.

7. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik denk dat je je moet afvragen of het je waard is ruzie te krijgen met je schoonouders omwille van een kastje. Natuurlijk kun je in gesprek gaan met ze en aangeven dat je liever gezien had dat ze het met je besproken hadden voordat ze het op internet hadden gezet omdat het kastje zoveel voor je betekend. Maar probeer ook te bedenken wat de gevolgen zijn van de stappen die je nu zet. Het kastje is blijkbaar niet zo belangrijk voor je dat je het zelf zou willen houden, dus is het het waard om er echt een probleem van te gaan maken? Even relativeren dus en niet meteen boos naar je schoonouders toe stappen en je kastje terug eisen.

Bovenstaande wil natuurlijk niet zeggen dat ik het netjes vind wat je schoonouders doen, maar jij hebt zelf in de hand hoe je dit op gaat lossen.

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zou erop bieden en hem dan komen ophalen bij hen thuis... :p

9. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Helemaal mee eens!
    Vandaag nog doen dus!

10. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    als dit echt waar is dan zou ik het direct terugvragen.
    en ik vind dat jou man je daar in moet steunen, het zijn nota bene zijn ouders die dit doen.

11. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie

ja dit zou ik doen! flink hoog bieden en betalen bij afhalen eens zien hoe ze zich daar uit praten.
    ik vind het echt aso dat ze hem meteen op mp zetten en zeker omdat je aangegeven hebt dat het een emotionele waarde heeft voor jou!

12. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

En? heb je ze al gebeld? of ben je langs gegaan? ben eigelijk wel benieuwd hoe het nu is afgelopen.

13. Ik zou ze zeker gebeld hebben.
    Ben wel benieuwd hoe dit afloopt.

14. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    En heb je je kastje al terug?!

Hier hadden mijn ex schoonouders mijn konijn weggegeven ;)
    Ik had een heel leuk konijntje maar bleek allergisch, nou doe ik nooit dieren weg, die heb ik voor de rest van mn leven dus ik denk nou Muis niet zeuren even paar jaartjes doorbijten!
    Nou kwamen die mensen met het idee, joh dan zet je haar bij ons neer, dan heb je en geen last van je allergie maar kan je haar toch nog zo vaak zien als je wilt (oftewel ik deed haar niet 'echt' weg)
    Nouja prima, ik helemaal blij, helft van een nieuw buitenhok gegeven en alles wat hier stond daarheen verhuisd...
    krijgt mijn exman (toen nog man) enkele weken later een smsje, ja we hebben het konijn aan ... gegeven.
    Was zoooo verdrietig he! dus ik snap dat je enorm baalt en zou hem zsm ophalen voor het te laat is! (wat dus was in mijn geval)

15. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Ik zou anoniem dat kastje kopen. Een dag en tijd afspreken om het op te halen en dan "toevallig" een kwartiertje voor die tijd gezellig een bakkie komen doen. Laat ze maar even zweten. Als ze dan zenuwachtig gaan doen weet je ook meteen dat ze zelf dondersgoed weten dat dit niet kan..

16. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Kan ook zijn dat ze het niet echt willen verkopen, maar gewoon een indicatie willen van de waarde?

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.878
    113
    Nou, ik zou het direct hebben opgehaald als ik zoiets zag, zoiets flik je toch niet? Als jij het had willen verkopen had je het bovendien zelf wel op MP gezet, je hebt het toch duidelijk gezegd.

18. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Als je de lieve vrede wilt bewaren maar wel je kastje terug wilt (zou ik ook willen, vind het niet netjes van je schoonouders!) zou je evt ook het marktplaatsverhaal erbuiten kunnen houden, en gewoon aangeven dat je het kastje toch graag terug wilt (spullen opgeruimd en toch een plekje voor gevonden oid) en in de toekomst niet weer zulke spullen aan hen geven.
    (Maar dat moet je wel kunnen natuurlijk, ik zou me daar zelf na de tijd alsnog druk over blijven maken als dat niet uitgepraat zou worden, dus misschien wel makkelijker gezegd dan gedaan)

19. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    En? Kastje terug?

20. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ja ik ben ook wel benieuwd hoe dit is afgelopen.

Deel Deze Pagina