iemand een gouden tip? ik hou sinds een paar dagen vocht vast, en wilde mn ringen af doen, nu is t bij 1 gelukt,de andere wil niet.... heb al s morgens vroeg geprobeert, met olie en met zeep, met margarine, iemand een tip??? zou een beetje jammer zijn als ie doorgeknipt zou moeten worden...
Dit vond ik op een forum: Er is trouwens een truc waarbij je bijna altijd een ring kan afkrijgen als je vinger ineens dik is geworden. Ik werk op de ok en als mensen ringen omhebben die ze zogenaamd niet af kunnen krijgen omdat ze hem al 40 jaar dragen lukt het me eigenlijk altijd wel. Haal onder je ring een touwtje door( wel sterk, geen draadje). Je maakt je vinger een beetje glibberig met zeep of vaseline en houdt je hand even 5 minuten omhoog. Daarna ga je voorzichtig trekken en draaien aan het touwtje. Dat doe je( of je laat het iemand anders doen) door de twee uiteinden vast te pakken en om je vinger met de ring heen te draaien onderwijl er aan trekkend. Langzaam schijft je ring dan omhoog. De knokkel is het moeilijkste ,maar al draaiend en trekkend lukt het bijna altijd. Het doet wel een beetje pijn als je vinger erg dik is en verder gestuwt wordt,maar dat is daarna zo weer over. Misschien heb je hier ook wat aan.
's Ochtends en 's avonds zijn je vingers juist dikker, dus zou het midden op de dag het makkelijkst moeten gaan. Eerst je vinger een tijdje onder de koude kraan houden zodat hij wat slinkt en daarna gel erop (klinkt raar I know), maar dat glijdt nou eenmaal het makkelijkst. Ik heb een tijd in een sieradenwinkel gewerkt en zo hebben we tot nu toe altijd ringen die eigenlijk te klein waren bij klanten afgekregen (haha en je zou die gezichten eens moeten zien als je met een tube gel aankomt, hilarisch!). Succes ermee!
vinger koelen (ijspack?) en vinger in de lucht, zodat het bloed/vocht eruit zakt en dan nog vettig maken...
Hand hooghouden of een tijdje in een bakje met ijskoudwater doen... Daarna idd met olie of zeep invetten en draaiend trekken... Succes, ik hoop dat het lukt!
Zo te lezen heb je het eigenlijk allemaal al geprobeert. Als je er nog geen last van hebt verder zou je het nog een paar dagen kunnen laten en zodra het echt niet meer gaat door laten knippen. Maar dat is maar net hoeveel last je er nu van hebt. Na de bevalling zul je het vocht waarschijnlijk snel weer kwijt zijn, dus hoop dat je dat dan opred. Misschien heeft iemand toch nog de gouden tip, maar ik weet hem zo helaas niet voor je.
Dit inderdaad! Wordt in zowat alle ziekenhuizen/geriatrische afdelingen gebruikt omdat het zowat in alle gevallen werkt (niet altijd, dan moet ie toch geknipt, maar in de meeste wel!) Succes! En goed veel zeep l gebruiken!
Ha ha Geweldig! Hoe een forum iemand kan helpen. Ik kwam het tegen met googelen naar oplossingen om een ring af te krijgen. Heeft die vrouw onbedoeld nog iemand geholpen