Ouderraad PSZ/KDV?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by MamaMarije, Jun 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Zijn er hier mama's die in de ouderraad/oudercommissie van de PSZ zitten? Of KDV, kan me niet voorstellen dat dat veel verschilt..

Wat vind je ervan? is het leuk om te doen? Ben je er veel tijd mee kwijt?
    Ik zit erover te denken om me daarvoor aan te melden als Lucas in september naar de PSZ gaat...

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Manlief is zelfs voorzitter.
    Ze vergaderen ong 1x per 2 maanden een uur of 2.
    En je heb daadwerkelijk wat in te brengen en mag adviezen geven dus ja dat is leuk :)

3. Lelymupske

Lelymupske Bekend lid

Jun 24, 2010
    932
    0
    0
    Lelystad
    ik zit in de oudercommissie van mn gastouderbureau..
    idd erg interessant en je kan ideetjes aandragen..

zeker een aanrader.. en het kost je haast geen tijd!!

vragen per pb mag altijd

4. Libelle82

Libelle82 VIP lid

Jun 26, 2008
    5,081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Ik lees even mee, .. hier worden ook weer ouders gevraagd.

5. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    Ik ben secretaris bij onze ouderraad. Het kost me ongeveer 2 uur per 2 maanden aan vergaderen. Dan nog een uurtje verslag maken en soms een uurtje doorlezen van advies stukken. en soms wat tijd om iets ( ouderavond, leidsterdag e.d.) te organiseren.
    Ik vind het vooral leuk dat je wat extra info krijgt over het Kdv.

6. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

Oct 8, 2009
    641
    0
    0
    ik ben lid van de ouderraad op de psz van mijn dochtertje. nu pas een maandje of 2 maar het is echt heel interressant! en je mag mee 'beslissen' of advies uitbrengen over nieuwe ontwikkelingen binnen de stichting. ze vergaderen 1 keer per maand ong. tis ook nog een gezellig en je helpt mee met alle activiteiten binnen de psz en worden ook mede door ons georganiseerd (ism de leidsters) echt de moeite waard!

7. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Leuk zeg! Best wel een aantal mama's die dat doen dus! Is er bij jullie onderscheid tussen een 'inhoudelijke commissie' (meepraten over beleid) en een 'algemene commissie' (hand-en-spandiensten, organiseren activiteiten)?

Hier geloof ik wel... En welke zouden jullie dan kiezen?

8. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    Hier is geen onderscheid tussen een inhoudelijke of een algemene commissie. We zijn al blij dat we genoeg ouders hebben voor 1 commissie. En ik moet zeggen dat ik juist de afwisseling tuisen beleidavies en leuke dingen organiseren erg leuk vind.

9. tulip

tulip Niet meer actief

het is zeker heel leuk en interessant. Ik zou het ouders zeker aanraden. Vriendlief wilde ook heel graag, maar er worden natuurlijk ook minder leuke dingen besproken waar leidsters nog niks vanaf weten en aangezien ik er ook werk vonden wij die belangenverstrengeling te lastig worden. Wij vertellen elkaar nl graag wat we meemaken.

10. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik heb het bij de oudste kinderen gedaan. maar ik doe het nu bewust niet meer. (op de basisschool trouwens) ik vond het niet opwegen uiteindelijk. je moest soms best hard zijn tegenover de school en het leverde vaak maar weinig op.of het leverde dan weer dingen op die andere dan weer niet goed, leuk of prettig vonden en dan werd je weer aangesproken. het is heel erg moeilijk om het voor iedereen "goed" te doen. aangezien ik het type ben dat me alles altijd best aantrekt kon ik het niet van mijn schouders laten glijden.
    ik kies er dit keer voor om vanaf de zijlijn deze periode door te maken voorlopig. ik ga gewoon lekker helpen met speciale gelegenheden en doe alleen de "leuke" dingen dit keer. maar goed wellicht verander ik nog van mening en ga ik me er toch weer wel mee bemoeien.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ben secretaris en zal waarschijnlijk volgend jaar wel voorzitter worden. Het kost me niet veel tijd (1 uur per maand ofzo) en ik vind het wel leuk om te doen. We zitten midden in een traject van medezeggenschap (overname) en dat doe ik ook veel voor mijn werk (maar dan aan de andere kant).. leuk om te doen.

Share This Page