harde buiken

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Eefje1, 24 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefje1

Eefje1 Lid

12 nov 2007
    70
    0
    0
    ik heb sinds een maand of 2 best vaak last van harde buiken
    daarom ben ik sinds een week of vier gestopt met s'middags werken (dit is maar 1 middag) op verzoek van de verloskundige.
    alleen blijf ik nog steeds last hebben van harde buiken, mijn werk is best intensief (huishoudelijke verzorging) als ik s'middags gerust heb heb ik even geen last van harde buiken maar na een uurtje komen die toch wel weer opzetten.ik ben bijna 30 weken zwanger en vraag me af of ik zo door moet gaan
    nou zei de cursusleidster gister dat de verloskundige me misschien nog meer bedrust zou voorschrijven en niet meer mag werken omdat ik telkens moet gaan rusten om tegen te gaan dat ik straks de hele dag in bed moet blijven.
    heeft iemand hier ervaring mee of tips?

groetjes eefje

2. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    hoi Eefje,

Ik heb al sinds een week of 14/15 harde buiken. Toen nog vrij onschuldig, maar wel al heel vroeg natuurlijk. Vanaf 19 weken werd het erger en sindsdien heb ik dus heel vaak harde buiken. Als ik 15 minuutjes op de fiets zit heb ik er zo al drie onderweg....
    In elk geval... ik werk dus normaal gesproken 24 uur en ben gisteren bij de ARbo arts geweest en die heeft ingestemd met 50%. Nu ga ik dus gewoon 4 daagjes van 3 uurtjes draaien... dat is nog net te doen...
    Voelde me best schuldig tegenover m'n collega's maarja..... Die arts zei ook al, je baby en jij zijn belangrijker.. Hij gaf ook aan dat het om de lange termijn resultaten ging. Stel dat ik nu maar blijf werken en straks echt een rotbevalling heb omdat ik lichamelijk niet in orde ben en dan misschien moeilijk herstel en dan na mijn verlof niet meteen aan het werk kan... dan kost het mijn baas geld en nu niet aangezien het zwangerschapsklachten zijn.. dit krijgen ze 100%vergoed!

Ik voel me dus echt opgelucht nu en heb het gevoel dat ik weer wat ruimte krijg om wat meer thuis te kunnen doen en mijn dochter van 3 wat meer aandacht te kunnen geven. ipv een dvd van dora opzetten als ik thuis kom en een dutje gaan doen van 2,5 uur en dan nog niet uitgerust te zijn..

Je moet echt naar je lichaam luisteren hoor! het waarschuwd je niet voor niets... En als je nu te hard gaat, en je straks alleen nog maar op bed mag liggen dan ben je alleen maar verder weg...

nouja, het is een erg lang verhaal geworden... maar ik hoop dat je er wat aan hebt....

Deel Deze Pagina