Weglopen vanwege service winkel/restaurant..

Discussie in 'De lounge' gestart door Buitenleven, 10 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Ik vind het altijd een lastige kwestie.. Het gaat twee kanten op. Ik kan me altijd verschrikkelijk ergeren als je ergens niet naar het toilet mag. Ik heb een prikkelbare darm en het is zo ongelooflijk vervelend als je dan nergens kunt!

Aan de andere kant heb ik zelf in een winkel gewerkt met een openbaar toilet, en dat was dra-ma! Overal (écht overal: wc-pot, wc-bril, drukknop voor water, vloer, muren, slotdraaiknop van deur, in de voegen, op het kraantje, op de handgreep, op álle toiletrollen, op de spiegel, in het vuilnisbakje, ....) poep, kots, pis, bloed, maandverband, tampons, spullen die in de wc-pot werden geduwd die je er weer uit kon plukken, luiers die op de grond werden achtergelaten.. En dat in een net, bovengemiddeld rijk dorp in het midden van het land. Geen grote stad / achterbuurt-taferelen! Ik heb 1x een oud mevrouwtje gehad die had overgegeven en dat kwam vertellen en erbij zei dat ze zich zo ongelooflijk slecht voelde dat ze het niet op kon ruimen: prima, daar kan ik in komen en dan ruim ik het met liefde op. Maar verder... echt gewoon onbeschoft!

2. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Eerlijk gezegd verbaas ik mij hoe anderen zich echt de koningin voelen :)
    Weg gaan omdat iemand iets zegt wat niets met jou te maken heeft maar regels van bedrijf is? Boos weg gaan omdat je kind niet daar naar de wc mag en er dan niet meer terug komen? Vinden dat je in elke winkel naar de wc moet kunnen?

Ben ik serieus de enige die gemakkelijk is en eerst naar de situatie kijk wanneer iemand iets zegt, als kind niet naar de wc kan vragen of ik zo terug kan komen om de kleertjes te kopen en snel rennen naar een cafe/restaurant/hema (in ieder geval waar ik weet dat ik naar de wc kan), altijd zelf goededag zeggen etc...
    Ik verbaas mij hoe sommige hier zijn.
    In sommige situaties kan ik gelijk geven zoals met de aldi en die oude meneer.

Daarnaast klanten kunnen er ook echt wat van tegenwoordig. Ga je boodschappen doen duwen ze je zwanger en al gewoon de rekken in geen sorry of wat dan ook. Je staat altijd voor de mensen in de weg en als je in de rij staat heb je altijd van die mensen die met de winkelwagen tegen je duwen om zo snel mogelijk alles op de band te leggen en blijven duwen om maar door te lopen wat niet eens kan als je mensen voor je hebt!heb je net betaald voordat je de pinpas in de portomonnee hebt gestopt weer duwen enz..

Kan er niets aan doen maar vind heel veel mensen tegenwoordig echt egoistisch. Alles draait om ikke.
    Of ik pas mij gewoon teveel aan aan anderen? :)

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63

Zeg dat wel. En ik zie hier aardig wat 'lange tenen' voorbeelden voorbij komen. ;)

Dat van in bepaalde winkels niet naar de wc mogen begrijp ik ook wel, hoe vervelend dat soms ook is. Als er bvb een magazijn aan vast zit of persoonlijk kantoor loop je gewoon een risico. En ALS er dan wat gejat wordt krijgt de winkelmedewerker de zak van de baas/eigenaar. Daar mag ook wel wat meer begrip voor zijn vanuit de klant en dan is gelijk weglopen of een grote mond opentrekken echt misplaatst.

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ja precies, + 100 000 :)

5. louise88

louise88 Actief lid

19 mei 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    Ik ben het compleet met je eens! Het is zo egoistisch geworden helaas. Ikke, ikke ikke en de rest kant stikken. Ik moet naar de wc, ik moet binnen nu en 2 minuten geholpen worden, ik ben de klant dus koning etc. Zoveel mensen zijn te beroerd om een ander te helpen, geduldig te zijn of begrip te hebben. En dit is echt niet alleen 'de jeugd van tegenwoordig' maar geld voor alle leeftijden. En zowel voor kopend als verkopend personeel natuurlijk. Ik zie hier ook een hoop lange tenen,maar in sommige gevallen kan het ook totaal niet wat de verkopend of horecapersoneel doet.

6. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ja ik vind het inderdaad naïef als je denkt dat je even de kluis/magazijn/wc kunt verplaatsen.

Het feit dat je vind dat iedereen bij elke winkel naar de wc mag/moet kunnen is jouw mening en daar is niets mis mee

7. Logan

Logan Niet meer actief

Je verwoord gewoon precies wat ik denk. Alles draait inderdaad om ikke. Ik ben ooit uitgescholden omdat ik geen broek mocht vergoeden, waarin ze gevallen was. Mijn collega is geduwd omdat ze de schoenen die de klant wilde niet meer kon nabestellen. Uitgescholden omdat de wc niet gebruikt kon. Hondenpoep opgeruimd, mensen zeiden bij het weggaan 'oh, daar achterin heeft fifi gepoept.' Klodders spuug van de ramen afgezeemd. En hier mee kan ik nog wel even doorgaan. ;)

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dit.

En ik erger me vaak aan klanten terwijl ik niet in een winkel werk :D
    bij onze albert heijn heb je pinkassa's. Staat heel duidelijk aangegeven en vaak zegt de kassiere dat nog eens als een oudje zijn of haar boodschappen op de band legt maar soms is het druk of vergeet ze om dat zinnetje voor de 200ste keer te herhalen die dag.
    Hoe duidelijk het ook aangegeven staat en hoe vaak ze het ook zeggen. 2 van de 3 keren dat ik daar ben staat er weer eentje verkeerd en soms komen ze er pas achter bij het afrekenen. Hoe verontwaardigd die mensen dan zijn? Echt klagen dat het slecht staat aangegeven, dan wijst de cassiere alles aan. Dus boven de kassa in het heel groot, aan het begin van de kassa en op elk bordje die je op de band legt. ;)

Ik vind het juist knap dat deze mensen s'avonds om 20u nog vriendelijk kunnen blijven.

En dan praat ik over 1 onderwerp in 1 winkel

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

En laatst kwam de albert heijn hier de boodschappen brengen.
    Bij het afrekenen vroeg hij aan mij of ik van Brabant afkomstig ben. Ik heel verbaasd en gezegd dat ik een Belg ben en vroeg waarom hij dat vroeg.
    Zei hij dat ik de enige ben die meehelpt met de boodschappen. Dus die bakken aannemen terwijl hij in het busje is en het drinken mee naar binnen nemen,...
    alleen bij mensen van Brabant heeft hij meegemaakt dat ze meehelpen.

Tja dat vind ik daar. Lijkt me een leuke maar lichamelijk ook een hele zware job en naar mijn idee help je toch mee uit fantsoen? Het is een luxe dat ze het komen brengen.

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Het gebeurd helaas wel eens.. Maar dan moet je wel ver gaan. . Denk in m'n leventje nu een keer of 6 ofzo.

En ik vind het maar raar dat mensen denken dat ze overal naar de wc kunnen. Kleine kindjes nog oké. Maar volwassenen kunnen het echt wel ophouden.
    Plus dat het gewoon aan de winkel is. Zij moeten alles schoonhouden. Ik weigerde ook mensen. Kom zeg, kan ik jou ontlasting van de pot poetsen. Nee dankje, dat is niet het beroep dat ik gekozen heb.

11. Ballon

Ballon Niet meer actief

Bij sommige situaties vind ik het echt terecht dat mensen weg lopen! Echter lees ik hier ook het een en ander waarbij ik denk; nou, een iets minder heftige reactie was op z'n plek geweest. Sommige zijn ook wel heel erg snel op zijn of haar teentjes getrapt.

Klein voorbeeldje. Laatst was in de media een hele ophef over het feit dat Sophie ( ben haar naam verder kwijt, actrice.. Heeft een boek geschreven over borstvoeding ) op de showroom bank in de Bijenkorf, haar kindje borstvoeding had gegeven en de medewerkers haar vriendelijk hadden verzocht dit op een andere plek te doen.
    Ik vind dit volkomen normaal en ronduit asociaal dat je op een showroom bank je kindje gaat zitten voeden ongeacht of het bv, fv, ranja, water of een appel is. Dat doe je gewoon niet. Het hek was van de dam hoor, die reacties. Bijenkorf werd met de grond gelijk gemaakt, dat het belachelijk was en dat het iets natuurlijks was ect. Is is idd iets natuurlijks en lekker doen, maar toch niet op een showroom bank?

Persoonlijk vind ik dat mensen zich steeds meer credits geven om iets te doen, worden ze erop aangesproken zoals bovenstaand, dan zijn zij niet fout, maar de desbetreffende winkel. Dit is toch zo krom als een hoepel? Waar zijn de normen en waarden gebleven?
    Wat ik bedoel te zeggen, service is belangrijk, maar sommige klanten kunnen echt draken zijn hoor 😁

12. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik ben erg pro-bv ook, maar die drang om overal te willen kunnen voeden snap ik ook niet. Ik ging gewoon dan naar 't restaurant in de V&D, Bijenkorf of Hema, lekker rustig hoekje, klaar. Niemand die wat zag en heerlijk rustig ipv middenin de winkel. Ik snap best dat winkeliers dat niet willen. Net zoals je er idd geen ranja gaat zitten drinken of een fruithapje gaat voeren.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.245
    36.026
    113
    Mee eens. Ik zocht ook een rustig plekje op die bedoelt was om te eten.
    En over de wc, ik vind het normaal dat je als volwassene niet in een winkel heen mag, mijn voorkeur heeft het wel dat ze met kinderen wat flexibeler omgaan, maar dat is vast ook niet altijd mogelijk.

14. Ladybug85

Ladybug85 Niet meer actief

Haha dat doe ik ook.Helpen.

15. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ik ben zelf nog nooit weg gelopen, hooguit naar een andere kassa omdat de dames het te druk hadden. Toen ik al 5 minuten aan het wachten was en zij nog steeds op 1 meter afstand aan het praten waren, heb ik gezegd dat ze vooral niet op mij moesten letten en bij een andere afdeling gaan afrekenen.

Ik lees in dit topic veel dingen waarin ik ook weg zou lopen, maar evenzoveel reacties waarvan het vooral overdreven is.

Ik werk in een winkel, en er zitten soms klanten bij dat ik me in moet houden om niet zelf weg te lopen. Mensen verwachten dat ik kan toveren, dat ik het ontzettend leuk vind om nee te verkopen, ik persoonlijk regels maak, ze koning zijn en ik gewoon een slaaf die aangenomen is om voor diegene te kruipen, uitgescholden wens te worden, spullen naar mijn hoofd te krijgen, er zin in heb om andermans gezeik (collega/weer/drukte) over me heen te krijgen. Serieus, het is met vlagen niet leuk meer om in een winkel te staan. Voorbeelden tot morgenvroeg. Komt overdreven over hoor, en de leuke klanten maken veel zo niet alles goed, maar af en toe heb ik het echt helemaal gehad. En wij (ik) maar vriendelijk en netjes blijven.

16. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.255
    11.858
    113
    Nou ja, een stoel waar je niet op mag zitten, vind ik toch raar. Je moet meubels toch uitproberen en kijken of ze goed zitten. Dat je niet op een kast gaat zitten of staan oké.

17. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Wij zijn één keer weg gelopen in een restaurant zonder betalen.
    Was vrij druk, hadden gereserveerd, werden ergens in de richting gewezen waar het tafeltje zou zijn. Zeg maar vanuit de deur opening. Zelf het tafeltje gevonden en toen begon het lange wachten. Lang verhaal kort:
    Tafel naast ons kwam tegelijk binnen en was al aan het toetje bezig toen ons (koude) voorgerecht op tafel kwam. Na nog ruim een uur wachten kwam het hoofdgerecht waarbij op 1 bord witte schimmel op de garnituur (besjes) zat.
    We hebben heel veel geduld en zijn tolerant maar dit was zelfs voor ons de druppel. Toen we het personeel aan wouden spreken kregen we een vluchtig ' ik kom zo bij u'. Wat we minimaal al 10 keer die avond hadden gehoort. Zijn toen regelrecht naar de uitgang vertrokken.

18. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Ik ging dit weekend uit eten met vriendinnen. Gingen tapas eten. Was geregeld door een vriendin die de eigenaar en het personeel goed kent. Dat kon je ook merken. We kregen het beste plekje. En zodra ons drinken op was, kwam er gelijk iemand vragen of we nog iets wilde. En ook de tapas werden in razend tempo bij ons aan tafel gebracht. De eigenaar kwam ook aantal keer bij ons zitten, etc. Het viel ook echt op. Ik werd er zelfs een beetje ongemakkelijk van. De tafel naast ons zat een ouder stel dat steeds heel lang moest wachten. Dit hebben ze twee keer aan gegeven. Uiteindelijk zijn ze weg gegaan. Ik snapte dat heel goed, want was echt niet eerlijk.

19. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Ja dan snap ik het wel.
    Maar dit was meer zo: we lopen door de showroom en er is een kinderhoekje met twee fauteuiltjes ik zeg C. die heb ik voor jou besteld
    Hij gaat voorzichtig zitten en zij begint op volume -++++ tegen mijn zoontje
    En ik vind juist in dure winkels het fijn als mensen de artikelen behandelen als standaard artikelen daarom verkoop je ze toch?

20. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    daarom had ik er ook bij gezet als de medewerkster het op een nette manier vroeg

Deel Deze Pagina