Wanneer peuterbedje?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Thirza02, Apr 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

Jun 20, 2007
    3,703
    0
    0
    Leeuwarden
    Hallo!
    Wat zijn jullie ervaringen met een peuterbedje? En vanaf wanneer kan je kindje daarin?
    Mijn zoontje is nu bijna 15 maanden en slaapt nog heerlijk in zijn ledikantje. Maar er komt een broertje of zusje bij. Dus als hij 1 jaar en 9 maanden is.
    Nu vraag ik me af, moet ik een tweede ledikantje kopen voor de nieuwe baby? Of zou mijn zoontje dan al in een peuterbedje kunnen? Uiteraard met een hekje ervoor tegen het vallen!
    Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
    Liefs, Thirza

2. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

Jul 14, 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Hoi.
    Ik ben nu 14 weken zwanger en heb een zoontje van 13 maanden, als de baby er is gaat mijn zoontje in een meegroeibedje (met valhekje) als het echt niet gaat kan ik altijd nog een tweede ledikantje kopen.
    IK denk dat het wel kan..
    Groetjes

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

mijn stiefzoon is op die leeftijd hier in het onderste stapelbed gegaan... ging prima hoor, :)
    En als er een hekje voor zit, zou ik me helemaal niet druk maken! :)

4. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0
    Je moet goed kijken naar je kindje of je denkt dat het bij jou kind kan.
    Ik heb 2 neefjes (tweeling) waarvan de ene met 2,5 jaar in een peuterbedje ging, dat ging goed. De andere pas met 3 jaar en dat was eigenlijk nog te vroeg. Kwam er steeds uit.
    Ik vind persoonlijk 1 jaar en 9 maanden wat vroeg, maar ik ken jouw kindje niet...

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    hier vanaf 13 maanden en ging vanaf dag 1 prima. slaapt goed, blijft er netjes in liggen heel de nacht en is er ook nog nooit uitgevallen en dat zonder val hekje. ze slaapt er zelfs beter in dan in der ledikant. ze kreeg hem al zo vroeg omdat ze uit der ledikantje klom en vond dat doodeng want dan kunnen ze zomaar verkeerd vallen en het is vrij hoog. peuterbedje was dus de enige optie en gelukkig ging het meteen goed.

6. laury

laury Lid

Jun 28, 2006
    83
    0
    0
    Ik vraag me dit ook af. Hier een erg ondernemende ukkepuk. Nu met bijna 21 maanden probeert uk zich gewoon uit het ledikantje te gooien....ook met slaapzak aan. Het is gelukkig nog maar 1x gelukt en toen hadden we er al wel een matrasje onder het ledikantje gelegd, maar ik ben toch wel bang dat het misgaat.

We overwegen nu toch een peuterbedje, maar ik vind het persoonlijk nog erg vroeg.....en ik weet ook zeker dat uk niet in bed gaat blijven. We hebben wel een traphekje dat tussen het kozijn van de slaapkamer deur geklemd staat, dus ukkie kan niet van de kamer af. En de kasten op de slaapkamer zijn ook al voorzien van een beveiliging, dus veel kan uk niet uitrichten 's nachts.

Een nichtje van mij heeft hetzelfde probleem gehad met haar dochtertje (toen 1,5 jaar oud). Zij heeft meteen een groot bed gekocht een geen peuterbedje. Aangezien haar dochtertje steeds uit bed kwam (en ook over het uitvalhekje klom) heeft zijn de bedtent van Deryan gekocht. Nu slaapt haar dochtertje toch in een groot bed, maar kan ze er niet uit.....tenminste totdat ze ontdekt hoe de rits werkt ;)

Op zich vind ik die tent een superslimme oplossing, maar ik vind een peuterbedje zo schattig en een groot bed zo groot........

Wat is jullie ervaring, blijft een kindje wel/niet in bed en zo ja, dat ze moeten slapen 's nachts? Ik ben nl. bang dat het een groot feest hier wordt. :rolleyes:

7. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    Ik zit ook te twijfelen,maar ik ga het wel proberen,mocht het niet gaan heb je voor 30 euro een ledikant bij de ikea!
    Maar ik denk dat een meegroeibed met bescherming aan de zijkant èn traphekjes voldoende zijn!

8. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    Ik lees even mee, want als jelle ook 1 jaar en 9 maand is krijgt hij ook een broertje of zusje.
    Ik was vanplan om Jelle in een 1 persoons bedje te doen en vast want jelle ligt in safetsleep

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,232
    7,278
    113
    Female
    Brabant
    Het ligt heel erg aan je kindje, als ik nu naar Eva kijk zie ik haar nog wel tot haar 3e in haar ledikant liggen. Ze woelt altijd haar hele ledikant door, maar maakt geen aanstalten om uit bed te klimmen.
    Ik was ook in oktober uitgerekend en Eva zou dan ongeveer 22 maanden zijn en wij waren dus van plan om een ledikant erbij te kopen. En mocht ik dit jaar weer zwanger raken dan blijft het dus nog steeds een extra ledikant ;).

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wij hebben ook 2 ledikantjes. Jelle word volgende maand 2 maar ik zie hem nog niet in een peuterbed blijven liggen. En ik wil tzt een groot bed voor hem kopen omdat ik persoonlijk een peuterbed een beetje zonde van het geld vind. Mijn neefje heeft tot ruim 3 in het ledikant gelegen dus het kan wel... :)

11. M28

M28 Fanatiek lid

Apr 20, 2009
    1,044
    0
    0
    had het toevallig pas geleden met mijn moeder over. ik en mijn broer schelen 20 maanden en met mijn zus 23 maanden. en als er een baby kwam ging de volgende in een echt bed. is altijd goed gegaan. eventueel iets zachts op de grond leggen moch ze toch vallen

12. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    hmm lastig. Aangezien ik nog geen babykriebels heb denk ik puur praktisch en wacht ik op het moment dat uit bed klimmen enigzins gaat lukken. Ze probeert het namelijk al wel.
    Maar ik heb eens ronddgevraagd en ik hoor vaak dat kindjes met een jaar of 3 naar een peuterbedje gaan.
    Als ik wel zwanger zou zijn zou ik het wel overwegen, maar ik vind 1 jaar en 9 maanden ook nog vroeg hoor.
    Een een ikea ledikantje is niet zo vreselijk duur....

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wij halen waarschijnlijk een peuterbedje voor zijn 2e verjaardag. Lijkt me een mooi moment om over te gaan. Hij klimt nog niet uit het ledikant, maar had vorige week al wel 1 voet op de rand. En het zou wel moeten kunnen, als hij wil.
    Hij heeft nog wel een hekje nodig, want hij is wel een bewegelijke slaper.

Waarschijnlijk halen we het bedje een paar weken voor de verjaardag, zodat hij rustig kan wennen, en niet direct na een drukke verjaardag in dat nieuwe bedje hoeft..

In zijn kamertje past geen groot bed, maar wel een peuterbed, daarom is het voor ons ook handig om die tussenstap te nemen. Als hij een grotere kamer had gehad, had ik hem misschien langer in het ledikant laten liggen, en dan gelijk over naar een groot bed.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,232
    7,278
    113
    Female
    Brabant
    Wij hebben trouwens een bedje van Ikea, daar kunnen eerst nog een paar spijlen uit en dan kan er een hele zijkant uit met een hekje (plankje) ervoor. Dus dat kan makkelijk tot een jaar of 3/4 en dan meteen een groot bed. Wij gaan dat dus eerst zo doen. Zo'n ledikantje van de Ikea kost toch heel weinig.

15. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

Jun 20, 2007
    3,703
    0
    0
    Leeuwarden
    Zo te horen is het zeker de moeite waard om het te proberen! Als het niet lukt kunnen we altijd nog een tweede ledikantje aanschaffen!
    Dank jullie voor jullie antwoorden!

Share This Page